Toon posts:

Nieuwe X2 processor op "oud" Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleempje ik heb van de week een socket 939 AMD x2 3800 op een Asus A8N-SLI premium gezet, ik heb gewoon mijn windows er op laten staan met alle oude progs, dit heb ik al zeker 2 keer eerder geflikt met vorige MOBO's en uprade sets. Dit keer is het helaas niet zo goed gegaan en zit ik met crashes, het scherm loopt gewoon vast door de meest onbenullige dingen zoals browsen.

Ik heb de AMD optimiser en drivers gedownload en geinstalleerd.
De cooler voluit gezet zooi opgeruimd etc.

Enig idee wat het probleem kan zijn?

bij voorbaat dank.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Nou windows toch maar opnieuw installeren? :? Voor een dual-core processor heb je ook een andere HAL nodig.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

In place upgrade van WinXP (booten van CD, dan nieuwe installatie kiezen (dus NIET de repair), dan bij het scherm met C:\Windows wel kiezen voor repair). Dit werkt met Win2K in ieder geval wel voor upgrades van single-proc naar multi-proc. Je kan HALs ook handmatig vervangen (ff googlen op "replacing HAL in existing windows xp" ofzo), maar dat is ingewikkelder ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies dat zal ik dan eerst proberen, ik weiger nl winxp opnieuw te installeren ;)

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb een keer mijn moederbord+geheugen+proc+videokaart vervangen en na een repair met de XP-CD werkte alles weer in de basic-stand en met wat drivers en instelling werkte het weer.
Later heb ik mijn AMD 3000+ (s939) vervangen door een X2 4600+ en dat werkte zonder problemen en na een (ik denk on-line) up-date werkte ook de tweede core weer. Opnieuw installeren is dus zeker niet nodig. Bij mij was up-daten en repair voldoende

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Bovenstaande kan ook ik bevestigen.

Ben van een 3000+ op een Asus A8N-SLI naar een X2 3800+ gegaan.
Ook toen was even erover heen gaan met de Windows CD genoeg.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

AMD Dual Core Hotfix ook geinstalleerd?

Progje
Edit your registry to enable the HOTFIX, follow these steps.
1. Click Start, click Run, type regedit in the Open box, and then click OK.
2. Right-click HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager, point to New, and then click Key.
3. Type Throttle for the new key name.
4. Right-click Throttle, point to New, and then click DWORD Value.
5. Type PerfEnablePackageIdle for the value name.
6. Right-click PerfEnablePackageIdle, and then click Modify.
7. In the Edit DWORD Value box, type 1. In the Value data box, make sure that Hexadecimal is selected, and then click OK.
8. Quit Registry Editor.

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik nog meer aan, minder tijd om te installen is meer tijd voor WoW :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:39:
kijk daar heb ik nog meer aan, minder tijd om te installen is meer tijd voor WoW :D
Ik sluit aan het eind van de middag Apache weer af, ivm bandbreedte van m'n eigen internet. ff google'n naar AMD Dual Core Fix levert hezelfde op voor mensen met hetzelfde probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
okay ik ben helaas pas om 5:30 weer thuis dus dat gaat niet lukken toch bedankt!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Ik ben van een Asus A7N8X-X (nforce 2) met Athlon XP 2600+ naar een Epox 9NDA3+ (nforce 3) met Athlon X2 3800+ een half jaar geleden en de Windows XP installatie is een jaar oud ongeveer.

Niets repair, herinstallatie of wat dan ook, drivers van moederbord geïnstalleerd en gaan :D

Ook CnQ werkt perfect :D

Verwijderd

hier staat 'ie ook :)

Verwijderd

Topicstarter
<edit> hulde Michel, ik zal em gelijk installeren als ik thuis ben <edit>

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het gisteravond geprobeerd maar het is niet gelukt, ik ga vanavond de bios eens updaten misschien dat dat wel werkt, en anders dan toch maar eens een winxp scoren, (heb verdomme alleen een oude versie zinder SP1 of 2) Misschien wel een goed moment om linux erop te douwen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 07:37:
Nou ik heb het gisteravond geprobeerd maar het is niet gelukt, ik ga vanavond de bios eens updaten misschien dat dat wel werkt, en anders dan toch maar eens een winxp scoren, (heb verdomme alleen een oude versie zinder SP1 of 2) Misschien wel een goed moment om linux erop te douwen.
Of even een SP2 cd'tje aanvragen via de Microsoft site ;)

Edit: heb je wel de register 'fix' gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 12:20 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:00
kalizec schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:02:
Bovenstaande kan ook ik bevestigen.

Ben van een 3000+ op een Asus A8N-SLI naar een X2 3800+ gegaan.
Ook toen was even erover heen gaan met de Windows CD genoeg.
enne, merk je een performance-boost?? ik ben nl in dezelfde upgrade van plan!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
bij me broertje van een 3000+, op een A8R32, naar een opteron 175 gegaan, liep meteen zonder problemen, in windows zag ik de 2e cpu, (nadat ie deze installed had, en hij heeft nu vrolijk een dual-core, dus re-install is neit nodig, wel had hij die dual-core optimiser, amd drivers installed en d8 die microsoft dual-core patch... & autopatcher installed...

en hier op stage ook gezien, een sysprep van een p4 2.4 non HT, overgezet naar 1 van 3.0, met HT, ging windows daarna, de "2e" cpu installeren, sysprep was gestart als single/uni-cpu... na login was hij gewoon "dual"

[ Voor 23% gewijzigd door Dutch2007 op 04-04-2007 12:26 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
107mb schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:24:
[...]

enne, merk je een performance-boost?? ik ben nl in dezelfde upgrade van plan!
die merk je idd wel, recentelijk hier t zelfde gedaan, wel ff een bios update moeten doen,
bord herkende de cpu niet goed, maar dat was ook het enige :-)

de eerste paar boots van XP gingen wat stroef maar nu gaat t als een tierelier.. :)

en op ben ook al van een 3200 naar een X2 4400 gegaan,, ook geen enkel probleem.. later het asus bord weer vervangen voor een DFI met de zelfde specs, it still goes :)

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:19:
[...]

Of even een SP2 cd'tje aanvragen via de Microsoft site ;)

Edit: heb je wel de register 'fix' gedaan?
Register fix? je bedoelt de hotfix? ja maar dat werkte niet, ben nu bezig met het downloaden van de BIOS update. Damn wat is de asus site traag. Ik vraag me af of ik die op een cdrom kan branden ik heb nl geen devices van de vorige eeuw meer (floppy).

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

ben nu bezig met het downloaden van de BIOS update
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook het meest logische. Vooral omdat je "oud" aanhaalt. Het kan heel goed zijn dat je huidige BIOS niet kan omgaan met die tweede core.

Ik raad je aan om vanuit Windows te flashen (mbv de tool van Asus). Als er iets misgaat, kan je nog altijd opnieuw proberen. Niet rebooten moest het fout gaan, uiteraard.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
mieJas schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:25:
[...]

Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook het meest logische. Vooral omdat je "oud" aanhaalt. Het kan heel goed zijn dat je huidige BIOS niet kan omgaan met die tweede core.

Ik raad je aan om vanuit Windows te flashen (mbv de tool van Asus). Als er iets misgaat, kan je nog altijd opnieuw proberen. Niet rebooten moest het fout gaan, uiteraard.
Dat had ik gisteren geprobeerd maar asus heeft nou niet de beste servers, gisteren is het dus niet gelukt om te connecten.

Verwijderd

Ik weet het niet met dat flashen vanuit windows hoor, good old AFUDOS heeft het altijd nog perfect gedaan bij me. EZFlash (dat is niet vanuit windows btw, maar anyway) heeft een keer mn bios verneukt dus ik blijf nu gewoon vanuit DOS flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb getrcht de bios te updaten, helaas zonder succes, sterker nog mijn mobo doet nix meer alleen de welbekende AI pic is er nog. toetsenbord werkt niet meer nix werkt meer om eerlijk te zijn
Pagina: 1