Toon posts:

internet via wifi is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb een probleem met m'n wifi.

De situatie is dat ik op m'n router (philips wireless basestation 11g) 1 pc met een vast IP bedraad heb aangesloten en nog eeen aantal pc draadloos zijn.

Het probleem is dat de bedraade pc's weinig vertraging is. In ieder geval niet hinderlijk. Ook als ik de pc direct op de modem aansluit heb ik goed en snel internet. (KPN direct Adsl lite 3 mb/s down / 512kb/s up), maar als ik draadloos met een pc op internet zit lijkt het net of je op ISDN snelheid aan het internetten bent zo langzaam de snelheden liggen rond de 20.0 KByte/sec download speed en tussen de 6 a 10 KByte/sec upload. Dit probleem is sinds een 2 weken.

De afstanden tot de router zijn niet overdadig groot. maximaal 10 meter. In het gehele huis goede verbinding. bestanden over het draadloos netwerk versturen gaat ook prima.

Router: Philips Wireless basestation 11G
Modem: Thomson Speedtouch 510i.

De router is bijna 3 jaar oud. Ik heb zelf al zitten om een andere router te kopen, maar tot die tijd is er een mogelijkheid dat het met deze router ook op te lossen. Het heeft namelijk voor die tijd ook goed gewerkt.

Weten 1 van jullie een oplossing?

Gr, Jasper :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een directe oplossing heb ik niet, maar je moet wel kijken naar de config van je router. Ik kan gewoon met 20 Mbit downloaden (kheb glasvezel, woei), max van de wireless verbinding (rest van de 54 Mbit gaat naar signaal controle enzo) en ik zit op zolder waar de router beneden staat. Vreemd genoeg gaat het overzetten van data via wireless langzaam bij mij, max ~630 kb/s. Is er in de buurt toevallig een wireless signaal erbij gekomen? Verander eens het kanaal waar je op werkt, het kan zijn dat er iemand je signaal verstoord (hoewel het gewone netwerk wel goed werkt zeg je). Even wat meer diagnose doen en hopelijk kom je er uit. Nieuwe router is zowiezo aan te raden, en neem dan geen philips meer. Ik heb geen ervaring met die dingen, maar eentje van 3 jaar oud is vragen voor problemen op den duur :P.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ga het eens proberen ander kanaal ook al heb ik er weinig vertrouwen in. Heb bijna alle instellingen volgens mij al een x geprobeerd.

Dus dan maar sneller een nieuwe router kopen. Welke router raden jullie me aan? Het moet op z'n minst een aantal verdiepingen kunnen over bruggen. Ik zelf dacht aan een Linksys of een Belkin.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Belkin?
Niet in mijn huis.
Sweex-like voor een Linksys prijs.

Linksys WAP54G zou ik zeggen, en dan een switchje erbij.
Je Thomson is namelijk al router :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Oke voor heen heb ik in een computerwinkel gewerkt en daar verkochten we de belkin routers meer dan de linksys om hun betrouwbaarheid.

Wat zijn jullie ervaringen met een router van Asus en dan in het bijzonder de WL-520G.

Verwijderd

Waarom wil je een router hebben?

Lijkt me dat je beter een Acces Point kan kopen in plaats van nog eens een router achter je router

Verwijderd

Topicstarter
heb je gelijk in. Heb gisteravond ook nog wat speurwerk gedaan. Ik heb de keuze laten vallen op een ADSL Annex B modem / wifi router. Welke zou ik dan moeten aanschaffen.

Het probleem met het trage internet is opgelost. Heb daarvoor geen instelling hoeven te veranderen. De router is ongeveer 2 meter verplaatst. Ik denk net uit het gebied van een stoorzender. :)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Annex B is wel voor DSL op een ISDN lijn. Annex A is voor DSL op een analoge lijn.

Ik zelf gebruik een Linksys WAG54GS. Zeer goed apparaat als je het mij vraagt. Het is een access point dus bevat een router en modem én wireless. Hoewel de ontvangst altijd afhankelijk is van de omgeving, vind ik deze prima werken.
Voor meer geld denk ik dat er apparaten zijn die meer WiFi bereik hebben, maar deze is voor mij voldoende.

Natuurlijk kun je ook eens in je huidige situatie kijken hoe snel je WiFi verbinding is. Als het ontvangst slecht is, is je snelheid natuurlijk ook belabberd. Als ik bijvoorbeeld ver in de tuin ga zitten, dan zijn standaard sites ook enorm traag en dat terwijl ik 8mbit/1mbit verbinding heb.

[ Voor 25% gewijzigd door AvanCade op 05-04-2007 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken de het verschil tussen analoog en isdn. Ik heb idd ook al naar die linksys zitten te kijken en denk dat die het ook wordt. Wij hebben thuis alleen kantoor in de kelder, dus hij moet daar door een betonnen vloer heen, maar dat gaat wel goed komen, anders hang ik voor een wat beter ontvangst aan de pc's daar een grotere antenne. De rest van het huis is hout dus geen enkel probleem met ontvangst
Pagina: 1