Wippien: hamachi alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
Vandaag zag ik in de meuk weer een update van hamachi staan... leuk... iedereen is er fan van lijkt wel. Op een enkeling na, mijzelf als voorbeeld nemende.

Regelmatig heb ik door hamachi zonder verbinding gezeten naar voor mij en mijn werk belangrijke documenten, ook heb ik regelmatig dat ik mensen in de 'groep' heb zitten die ik niet ken of er helemaal niet in wil hebben maar die dan van vrienden of bekenden de naam en wachtwoord hebben gekregen.
Verder wil het nog wel eens voorkomen dat hamachi geen goede verbinding kan maken en dat je traffic gerelayd wordt.

Dit alles is in mijn ogen zeer onwenselijk en ik was dus al een tijd opzoek naar een alternatief, dat heeft lang op zich laten wachten. Leaf networks, wippien... het werkte gewoon niet.

Totdat de maker van Wippien zijn payware als freeware de deur uit deed en de volledige netwerk code opnieuw heeft geprogrammeerd tot een mooi werkend stukje software. Na eigen zeggen had hij een soort hamachi nodig dat wél werkte.

Ook is er de mogelijkheid (binnenkort) om je eigen mediator server te draaien.

voor iedereen die eens iets anders als hamachi een kans wil geven, zonder limieten en commercieel doeleinde. www.wippien.com

Graag zie ik ook wat reacties van mensen die het geprobeerd hebben hier. (wel de nieuwe versie aub, de oude (2-3 mnd terug) was totaal niet werkend)

[let wel: de applicatie is volop in ontwikkeling, bijna dagelijks komen er nieuwe updates uit]

[ Voor 3% gewijzigd door deredding op 03-04-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 10:26
Lijkt me een leuk plan! Zelf ben ik niet zo fan van Hamachi, mede doordat er een bult geld voor wordt gevraagd. Ook merk ik dat Hamachi soms als main netwerkcontroller zich gaat gedragen. Wanneer ik dan op een lanparty zit host ik mijn server bijvoorbeeld op mijn hamachi ip in plaats van mijn normale ip adres. Hierdoor kan niemand met mij verbinden. Dit is eigenlijk het grootste probleem, naast dat hij niet altijd verbinding kan maken er er bij de gratis versie een aantal grote beperkingen zijn.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deredding
Steephh schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:00:
Lijkt me een leuk plan! Zelf ben ik niet zo fan van Hamachi, mede doordat er een bult geld voor wordt gevraagd. Ook merk ik dat Hamachi soms als main netwerkcontroller zich gaat gedragen. Wanneer ik dan op een lanparty zit host ik mijn server bijvoorbeeld op mijn hamachi ip in plaats van mijn normale ip adres. Hierdoor kan niemand met mij verbinden. Dit is eigenlijk het grootste probleem, naast dat hij niet altijd verbinding kan maken er er bij de gratis versie een aantal grote beperkingen zijn.
dat'ie als main netwerk controller gaat gedragen ligt volgensmij meer aan windows, veel games pakken de 'laatst geactiveerde' netwerk adapter.

ik heb mn eigen mediator server inmiddels draaien in het geval je een 172.x.x.x ip zou willen (standaard mediator geeft een 5.x.x.x IP af, dit conflict uiteraard als je hamachi ernaast hebt lopen)

mediator voor de 172.x.x.x ip range is: hidk@nedbsd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:49

ThunderNet

Flits!

Uhm, als je het zakelijk wilt gebruiken, waarom gebruik je dan niet gewoon een VPN verbinding naar je thuis/bedrijfsnetwerk?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 10:26
Oh, een punt wat ik wel jammer vind is dat het Windows only is. Ik heb een hele tijd op mijn FreeBSD 6.1 server een hamachi server gedraaid. Ik denk dat er nog niet veel mensen zijn die server hebben draaien met Wippien onder Linux/BSD?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deredding
Steephh schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:30:
Oh, een punt wat ik wel jammer vind is dat het Windows only is. Ik heb een hele tijd op mijn FreeBSD 6.1 server een hamachi server gedraaid. Ik denk dat er nog niet veel mensen zijn die server hebben draaien met Wippien onder Linux/BSD?
linux versie van de client wordt nog aan gewerkt, die komt er zeer zeker!
de server echter is php4/mysql, mijne draait op linux

[ Voor 7% gewijzigd door deredding op 03-04-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:04

Vuurvoske

Nunquam cede!

effe een kick, kun je deze ook gebruiken om games mee te spelen? :)

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deredding
ja dat kan zeker, het is alsof je op LAN zit.

sommige spellen kunnen niet met meerdere netwerk adapters overweg waardoor ze slechts aan 1 IP binden.

dat ligt dus aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

Mud

Leuk alternatief voor hamachi inderdaad, laatste tijd vind ik hamachi wat minder kwa verbinding & snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik ben een Hamachi gebruiker en nu wil ik als betere alternatief Wippien proberen. Hamachi lag er af en toe uit, waarbij het voordeel van Wippien is, dat je je eigen Mediation Server kan draaien.

Maar nu snap ik niet goed hoe dat werkt, op hun site staat een uitleg wat verschrikkelijk onduidelijk voor me is.

Anyway wat ik nu dus voorelkaar probeer te krijgen is een eigen Mediation Server draaien.

Ik heb een computer die 24 uur aanstaat, hoe kan ik die gebruiken hiervoor?

En als alternatief, ik heb webspace bij een provider, kan ik deze daar ook voor inzetten?

Heeft iemand een eigen Server draaien en hoe heb je dat voorelkaar gekregen?
Dank voor degene die wat licht hierbij kan schijnen!
Pagina: 1