Toon posts:

problemen met het installeren RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb het volgende probleem, Ik heb een asus p4p800 se moederbord met daarop 2x 512 MB Corsair DDR geheugen. Nou heb ik nieuw geheugen gehkocht, te weten 2x 512MB Kinston DDR 3200. Op het moment dat ik die installeer (in slot 2 en 4) en de computer aanzet begint ie een brandlucht te verspreiden...niet goed dus, iemand een id?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De dimmetjes zijn goed in de sloten gezet? Weet je zeker dat de brandlucht van het ram afkomt en niet van de processor? Misschien dat je per ongeluk een draadje losgetrokken hebt. :)

En waarom 2x512MB DDR ram vervangen met dezelfde configuratie van een ander merk?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:13

Sebazzz

3dp

Je weet he, elektronica werkt op rook, dus als de rook eruit is, werkt het niet meer.
Je hebt zojuist je moederbord, geheugen, processor of een combinatie gesloopt door de rook eruit te halen ;)
Ik hoop voor je dat je DIMMs alleen kapot zijn maar vaak doet het moederbord mee met kapot zijn :(

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 03-04-2007 14:24 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Ja en als het moederbord mee doet met kapot zijn kan dat ook meteen de CPU en de PSU meesleuren. Die vervolgens een klap uitdeelt aan alle andere dingen..... Maar dat is een worst-case scenario.

Brandlucht is in ieder geval niet goed.
Probeer uit te vinden welk onderdeel kapot is. Het zou kunnen zijn dat het gewoon toevallig is dat er iets kapot is gegaan toen jij net die DIMM's derin deed.

Of zoals the crow al zei: Zitten alle stroomdraadjes nog aan al je fans?

edit: Je kan misschien proberen of hij het nog doet zonder het nieuwe ram.

[ Voor 7% gewijzigd door psycix op 03-04-2007 16:56 ]