Toon posts:

kan wat ik wil wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben bezig met het maken van een website voor een kennis van me. Zie: http://www.deviantart.com/deviation/51123324/

Nu is de bedoeling dat het witte "tekstvlak" heen en weer kan scrollen van links naar rechts terwijl de bovenste en onderste blauwe vlakken blijven staan.

Ik weet dat het met frame's kan maar wil in het kader van "kennis verbreding" ook weten of het anders kan. Ik hoef geen code wil alleen een hint :D

Verwijderd

Hoi,

je zou kunnen denken aan Iframes (niet een van de beste opties wel makkelijk) anders kun je denken aan divjes samen met css.

succes

Verwijderd

Je kunt een div gebruiken, en dan overflow: auto; gebruiken in de css. Een iframe zou ook moeten werken volgens mij, maar heeft een iets ander doel.

offtopic:
edit: te laat..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevoel dat ik met frames wel het snelste resultaat boek, of zie ik dat verkeerd?

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Zoiets misschien?
code:
1
<div style="overflow: auto; width: 100px; height: 50px;"><div style="width: 200px;">tekst die kan scrollen</div></div>

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 10:37
En een CSS oplossing is mooier ja, dat heb je goed gezien :) Ik zou persoonlijk anno 2007 geen sites meer bouwen met IFRAMES, maargoed...

Verwijderd

Frames zouden louter inwendige frames herladen. Met DIVS complete paginas. Sociale sites vereisen helaas.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 15:35 . Reden: Crazaay als vermits geen puntcomma afgesloten ]

Verwijderd

Iframe is een snelle oplossing die je gemakkelijk kunt gebruiken. het grootste nadeel is alleen dat je minder snel gevonden word door zoek machines dit geld ook voor frames. zoekmachines kijken alleen maar naar de hoofd pagina.

Verwijderd

Topicstarter
Owjah, het witte stuk moet altijd de breedte van de browser aanhouden...

Zoals dit:http://www.popupgirl.com/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 11:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:41:

voor IE6 gebruik je een javascript hack
Sinds wanneer werkt "overflow: auto" niet in IE6 :?
Pagina: 1