Toon posts:

Acer of XXODD Laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een laptop te kopen en ik heb een beetje rondgekeken en heb 2 laptops uitgekozen 1 van Acer en 1 XXODD specs zijn als volgt:

Acer Aspire 9524WSMi:
Processor: Intel Core 2 Duo T5600, 1830 MHz, systeembus 667 MHz
Chipset: Intel 945PM Express
Geheugen: 2048 MB, DDR2 SDRAM, layout 2 x 1024 MB, max intern geheugen 4 GB
Grafische adapter: NVIDIA GeForce Go 7900 max geheugen: 512 MB
Prijs: €1.624,35

XXODD XNi812DI:
Processor: Intel Core 2 Duo T7200 2,00GHz met 4MB L2 cache (FSB 667MHz)
Chipset: Intel 945PM Express + ICH7M chipset
Geheugen: 2GB DDR2 667MHz
Grafische adapter: ATI Mobility Radeon X1600 256MB
Prijs: €1.424,14

Er zit natuurlijk veel meer in de laptops maar die zijn niet echt van belang (Bluetooth, wifi etc.) het mij meer om de videokaart, geheugen en de processor.

Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor webdesign (dus Photoshop CS2, Dreamweaver etc. ook wil ik een eigen test server(s) draaien (Apache, PHP, MySQL en FTP) )

Maar ik wil de laptop ook kunnen gebruiken om te gamen, voornamelijk spellen zoals Command & Conquerer 3 en Age of Empires III maar hij moet ook klaar zijn voor spellen die de komende jaren uitkomen.

Welke laptop kan ik het beste kiezen? Of weet iemand misschien een betere laptop rond dezelfde prijs die beter geschikt is voor wat ik wil.

-----
Xadro

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 11:23 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou zelf voor de xxod gaan, heb veel slechte ervaringen met de kwaliteit van Acer. De nieuwste spellen nog een aantal jaren op je laptop kunnen spelen kun je vergeten by the way, spellen die over drie jaar uit komen zullen waarschijnlijk niet goed draaien op de duurste laptop die je nu kan kopen, tenzij er desktop hardware in zit.

(Mijn aspire 9100 van 1,5 jaar oud, toen het topmodel onder de acer ferrari, kan bijv. oblivion niet soepel aan)

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 03-04-2007 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:29:
Ik zou zelf voor de xxod gaan, heb veel slechte ervaringen met de kwaliteit van Acer. De nieuwste spellen nog een aantal jaren op je laptop kunnen spelen kun je vergeten by the way, spellen die over drie jaar uit komen zullen waarschijnlijk niet goed draaien op de duurste laptop die je nu kan kopen, tenzij er desktop hardware in zit.

(Mijn aspire 9100 van 1,5 jaar oud, toen het topmodel onder de acer ferrari, kan bijv. oblivion niet soepel aan)
Maar oblivion is dan ook een zwaar spel, zwaarder dan C&C3 en War Front, Warcraft III en AoE3 lijkt me zo, en dit zijn de spellen dit ik voornamelijk speel

Vervelende van de XXODD is dat er geen numpad opzit.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Die Acer heeft een stuk betere videokaart, maar is ook een stuk duurder. Ik zou de Acer nemen, maar is er geen Xodd/Dell met die videokaart ?

Verwijderd

Volgens mij kun je Oblivion goed draaien met de X1600. Ik zelf zou voor de XXODD gaan.

En nee, xxodd heeft geen soortgelijke videokaart. Wel een met de 7950GTX, maar dan ben je (met de andere specs) ongeveer 2100 euri kwijt. Dus ander budget :*)

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:12:
Die Acer heeft een stuk betere videokaart, maar is ook een stuk duurder. Ik zou de Acer nemen, maar is er geen Xodd/Dell met die videokaart ?
Dus die acer heeft echt een veel betere videokaart?

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-01 12:00
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:42:
[...]

Dus die acer heeft echt een veel betere videokaart?
Ja, zie de benchmarks van zo een beetje alle mobile grafische kaarten op onderstaande site:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Ik zou zeggen, kijk voor de Dell XPS M1710 (toch?) of Inspiron 9400.

De Inspiron 9400 kun je maximaal configgen met een Geforce Go 7900 GS (te modden naar de GSX) en de XPS M1710 kun je maximaal tot een 7950 GTX configgen. Dat is wel een heerlijke kaart.

Verder zou je ook nog bij BTO of Zepto kunnen kijken voor een laptop, en in dit geval zou ik toch voor de Acer gaan ivm de betere specs!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Zonder te kijken naar specs: XXODD
Daarna kijkend naar specs: nog steeds XXODD
T7200 is goed voor de applicaties wat je wilt draaien.. Qua gamen is die misschien wat wel minder maar dan zou het nog mijn keuze zijn.

That's the way the cookie crumbles.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Idd, Acer kan ook ik afkraken. De meesten uit mn klas werken nog wel. Al zijn er al wel 2 opgestuurd. Van de 5 acers die ik vaak zie zijn er 4 gesneuveld... Ik zou idd zoals gezegd een kijkje nemen bij Dell. Door kortingsbonnen in te voeren en te bellen kun je heel wat van de prijs afkrijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de adviezen maar ik had nog een vraagje, ik heb nu in mijn PC een NVIDIA Geforce 6600 512MB en ik wou weten of deze beter is of slechter dan een NVIDIA Geforce Go 7300 128MB dedicated, 256MB Turbocharge

Heb namelijk een goedkope laptop gezien bij its en aangezien ik niet zo heel veel geld heb wou ik even weten of laptop hierin beter is dan mijn PC (PC gekocht in 2005)

Xadro

• Dlocks
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:53:
ik heb nu in mijn PC een NVIDIA Geforce 6600 512MB en ik wou weten of deze beter is of slechter dan een NVIDIA Geforce Go 7300 128MB dedicated, 256MB Turbocharge
Dlocks schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:56:
...zie de benchmarks van zo een beetje alle mobile grafische kaarten op onderstaande site:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Graag gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is "Mobile Graphics Cards - Benchmark List" ?

Edit:
In mijn vraag had ik het over een Geforce 6600 in mijn Desktop PC en een Geforce Go 7300 in een laptop.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 00:33 ]

• Dlocks
De mobile versie van de 6600 is al sneller dan de mobile versie van de 7300. De 6600 die je in je pc hebt zitten is dus een stuk sneller dan de mobile versie van de 7300.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:27:
Volgens mij kun je Oblivion goed draaien met de X1600.
Absoluut niet! Is wel sneller dan een 6600, maar die kan Oblivion ook niet te best draaien.
De nieuwere spellen moet je zelfs niet proberen te starten op resoluties hoger dan 800x600.
Slechtste koop ooit!

[ Voor 18% gewijzigd door mieJas op 07-04-2007 21:30 ]

Yes, but no.

• GENETX
Dan doe je toch wat fout. Mijn GeForce Go 7600 (vergelijkbaar) draait C&C 3 Tiberium Wars voluit op 1280x800! Wil je echte performance dan moet je idd een 7900 nemen. Maar bij een laptop is vaak de kwaliteit ook zeer belangrijk.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
ik zou gaan voor de acer omdat die een betere videokaart heeft maar je moet zelf bepalen of je hier gebruik van gaat maken.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

[b][message=27814765,noline]Mijn GeForce Go 7600 (vergelijkbaar) draait C&C 3 Tiberium Wars voluit op 1280x800!
C&C 3 is dan ook gebaseerd op de oude Battle For Middle Earth engine. Kan niet missen dat het vlot draait. Wat het hier inderdaad ook wel min of meer doet.

Yes, but no.

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik zou ook voor de acer gaan. Dit typ ik vanaf mijn trouwe travelmate 4102 laptop. Deze heb ik nu twee jaar en hij draait zonder gebreken. Geheugen uitgebreid naar 1 gigh in de loop van de tijd. Enige waar ik te kampen mee kreeg is warmteontwikkeling. Oplossing: even stofzuigen.

-nu ben ik wel redelijk zuinig op mijn laptop, maar dat is iedereen toch?-

www.maartenlangelo.nl

• GENETX
Een travelmate is dan ook sterker. Aspire is goedkope troep. De travelmate is gemaakt om mee te nemen, de aspire niet. Die moet je echt zien als een laptop voor thuis aan het stroom en heeft dan ook vaak zeer kleine accu's. Een GoTter heeft al eens met het zoveelste acer defect gebeld. Daar zeiden ze zelf al dat de aspire niet was gemaakt om mee te slepen. Die hoort thuis op het bureau te staan en daar te blijven, gelieve niet dicht klappen ivm scheurende scharnieren.... Werkelijk. Zolang het om een Acer Aspire gaat zie ik direct horror beelden voor me...

De meesten zijn wel zuinig op hun lapotp. Maar als je het Aspire 502x deel 1 topic ziet dan heb je gewoon een stuk of 5 gotters te pakken die gescheurde scharnieren hebben. Dat kan geen toeval zijn, en nog noemt acer het geen productie fout. Het zijn gewoon schroeven die te los zitten bij scharnieren. Over schroeven gesproken, die vallen dus gewoon uit de bodem van de laptop! Als je al een acer haalt, neem dan 3 jaar garantie...

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 08-04-2007 11:57 ]

Pagina: 1