[Vista] File transfer naar Samba share werkt matig*

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
(achter mijn topic titel moest nog matig maar dat paste er niet meer achter :z )

Ik weet niet helemaal zeker of dit idd de juiste plek is om dit probleem te posten. Maar aangezien het probleem is met Windows Vista denk ik dat ik goed zit.

Goed het zit zo:

Mijn Xbox heb ik omgebouwd naar een Linux server met daar op Samba.
De Xbox draait op Xebian. Samba installeren etc was allemaal niet zo'n probleem en me shares worden keurig herkent door Windows Vista en ik kan ze ook gewoon benaderen.

Echter het probleem zit hem in het schrijven van bestanden naar de shares. Als ik bestanden wil kopieeren gaat dit met wisselend resultaat. De ene keer kopieert hij moeiteloos alles naar de samba share. Op het andere moment doet Vista niks, dan is hij aan het rekenen hoe lang hij er over gaat doen... maar meer doet hij ook niet op dat moment. Geen file transfer niks. Als ik vervolgens zeg cancel blijft het schermpje hangen en alleen explorer killen zorgt dat het weg gaat.

Dit is erg irritant en het is voor mij met sommige bestanden gewoon niet mogelijk deze op de share te plaatsen. Ik heb nog verschillende dingen geprobeerd wat betreft het aantal characters in de file naam etc maar dat maakt allemaal weinig uit. Als ik overigens de bestanden kopieer via winscp kom ik dit probleem niet tegen.

Ik heb ook bestanden geprobeerd te kopieeren met Windows XP en OS X en dit gaat een stuk beter en gebeurd dit ook niet. Ik heb al op google gezocht naar dit probleem maar kon daar eigenlijk niks over terug vinden.

Heeft iemand een zelfde probleem of nog beter weet iemand hier een oplossing voor?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zonder meteen Vista te willen bashen denk ik toch dat het echt aan Vista ligt. Uit mijn ervaring is vista met dit soort dingen gewoon een stuk onhandiger. Maar goed, daar is jouw probleem niet mee opgelost ;) Probeer eens die Samba shares aan een schijfletter te mappen, en er dan vanuit Explorer danwel een programma als Total Commander naartoe te kopieren en kijk eens hoe dat gaat?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• The Otherside
spone schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:19:
Zonder meteen Vista te willen bashen denk ik toch dat het echt aan Vista ligt. Uit mijn ervaring is vista met dit soort dingen gewoon een stuk onhandiger. Maar goed, daar is jouw probleem niet mee opgelost ;) Probeer eens die Samba shares aan een schijfletter te mappen, en er dan vanuit Explorer danwel een programma als Total Commander naartoe te kopieren en kijk eens hoe dat gaat?
Ik had nog even moeten vermelden dat ik het zowel heb als ik de share aan drive letter toevoeg als de share opzoeken in het netwerk / ip adres. Ik zou het nog even met Total Commander kunnen proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door The Otherside op 03-04-2007 11:25 ]

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:30

iambig

* z.o.z *

Ik ondervind zelf ook een aantal problemen.

Ten eerste is de overdrachtsnelheid een stuk lager dan in XP.
Dat hangen op bezig met berekenen van resterende tijd heb ik ook, maar alleen bij verplaatsen van bestanden. Kopieren gaat wel goed.
Ik heb het met 2 verschillende Vista machines. Compleet andere hardware en de een draait op home premium en de ander op business.
Ik kopieer van en naar een Server2003 machine (Windows Home Server beta2 maar dit is in feite gewoon Server2003 SP2).
Ook naar XP machines gaat het niet goed.

NEE: dit is geen signature...

• The Otherside
Het lijkt er dus op dat het netwerk gedeelte van Vista een nog grotere ramp is geworden :/

Verwijderd

al eens overwogen dat het misschien ligt dat je een spelconsole als samba server gebruikt? 8)7. Nogal zwak om direct de schuld op vista te steken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:51:
al eens overwogen dat het misschien ligt dat je een spelconsole als samba server gebruikt? 8)7. Nogal zwak om direct de schuld op vista te steken.
Als het onder XP en OSX wel perfect werkt?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel aangepast, de tweede onnodige "vista" erin slokt net de ruimte op van "matig" :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The Otherside
Ik vrees dus dat we nog moeten wachten op een Service Pack voor Vista die dit probleem moet verhelpen. Jammer, voor de rest bevalt Vista me prima maar dit soort problemen zijn echt een doorn in me oog.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 01:57
The Otherside schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:14:
Als ik vervolgens zeg cancel blijft het schermpje hangen en alleen explorer killen zorgt dat het weg gaat.
Dit meen je niet, kan Vista nog steeds geen fatsoenlijke netwerk transfers? XP blijft ook altijd zo leuk bashen op een share die niet benaderbaar is... waarna explorer.exe hangt :+

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 06-04-2007 11:56 ]

There is no replacement for displacement!

• henrytr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-03 08:47
wat ik wel gemerkt heb is dat 't met robocopy het wel lukt. met /mir gelijk ook een check.
Alleen ik zet data op een samba share via robocopy maar d'raf halen..... :(

Ook maar wachten op sp1 denk'k..... :O

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:55:
Dit meen je niet, kan Vista nog steeds geen fatsoenlijke netwerk transfers?
Inmiddels na wat aanpassingen zoals in de aangehaalde MSKB artikelen heb ik geen problemen meer.
Terwijl ik toch echt alles aan data op DFS heb staan hier ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1