Toon posts:

Realtec AC97 audio- instelling voor SoundVolume kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Kan iemand me helpen? Ik ben in het bezit van een LapTop Acer 1714SMI met Realtec AC97 Audio aan boord met als besturingssysteem Windows XP Home. Zaterdag jl heb ik een Format C moeten toepassen en tijdens het herinstalleren van bepaalde programma's moet ik iets verkeerd hebben gedaan daar het icoontje voor het regelen van de diverse klankinstellingen was opeens verdwenen. Bij Geluiden en audioapparaten in het configuratiescherm is alles nog zichtbaar maar als ik op audio klik na het apparaat te hebben ingesteld die ik wens te gebruiken en daarna volume aanklik in alle 3 instellingenmogelijkheden (afspelen van geluid, opnemen van geluid en afspelen van MIDI muziek) dan krijg ik volgende melding: "Kan SndVol32.exe niet uitvoeren. Ga naar het onderdeel Software van het Configuratiescherm als u dit bestand wil installeren". Ik heb reeds 4x Realtec verwijderd en hem er 2x terug opgezet via de bijgeleverde Recovery Cd van Acer en 2x via drivers die ik ben gaan ophalen op de site van Realtec. Allemaal voor niks, alles is hetzelfde gebleven, hetzelfde informatievenster en geen icoontje. In het eerste venster van "Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten" in het configuratiescherm is er ook een vakje waar men kan aanvinken of men een icoontje wil in de quickstart menu, maar ook daar als men dat aanvinkt krijg men de informatie dat "Het programma Volumeregeling moet zijn geinstalleerd voordat de volumeregeling kan worden geinstalleerd. ga naar onderdeel Softwaren enz..
Beter nog, na het Realtekprogramma voor de 4de maal te hebben geinstalleerd heb ik gezien dat deze niet meer is terug te vinden in de Software map (kan hem dan ook niet meer verwijderen). Kan het zijn dat mijn klankboord ergens een defekt vertoont of is het zuiver een software probleem die ik zelf veroorzaakte? Nogthans afspelende mp3, cd's en video's zijn allemaal voorzien van klank.
Aub, kan iemand me helpen het probleem op te lossen? Reeds bedankt op voorhand voor de eventuele hulp!!
2Lion