Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vonkenboer
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 18:42

Vonkenboer

Geen woorden, maar draden

Topicstarter
Ik ga binnenkort een pda kopen. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen twee modellen.
Dit is de eerste keer dat ik een pda koop en ben er ook niet zo heel erg in huis.
Vandaar dit berichtje voor een beetje hulp

Waar ga ik hem het meest voor gebruiken :

- Als gadget; toys for boys ;)
- Navigeren met de auto (waarschijnlijk met TomTom 6)
- Bijhouden gereden kilometers en tankbeurtregistratie
- Agenda / Kalender functionaliteit
- Registratie van gewerkte uren / overuren
- Emailen
- Beperkt internetgebruik
- Het normale media gebruik :)

PDA moet voorzien zijn van :
- Draadloos internet ( Wifi)
- Ingebouwde Gps antenne (SirFstar III)

Functies die niet nodig zijn (eigelijk liever niet dan wel)
- Telefoon functie
- Camera functie

Budget
€ 400,- zonder de aanschaf van navigatie software

Ik twijfel tussen het aanschaffen van een Mio P550 of een Asus Mypal A636N
Beide toestellen zijn al geruime tijd op de markt, over beide toestellen heb ik al veel op
diverse fora's en sites(Got, pdashop.nl, pocketinfo.nl) gelezen.

Nu heb ik nog enkele vragen waar ik graag antwoord op zou willen krijgen; en die ik via de search niet kan vinden.

1. Zit er een groot prestatieverschil tussen processoren van de pda's opzich ?
De Asus is uitgevoerd met een Intel Xscale 416 mhz processor en de Mio heeft een Samsung s3c2440 van 400 mhz ?

2. Van de Mio staan diverse zowel positieve als erg negatieve verhalen op internet.
Is het nog steeds zo dat de Mio een erg slechte fix met gps kan krijgen in samenwerking met TomTom 6 ?

3. Zijn er echte nadelen aan het feit dat de gps antenne bij de Asus uitklapbaar is en bij de Mio ingebouwd is ? Of is het beter een pda te nemen met een losse gps muis ? En wat zijn nou de preciese nadelen van het en het ander ?

Verder zijn natuurlijk gebruikerservaringen welkom; (maar niet noodzakelijk; daar heb ik het centrale topic al voor gevonden ;)) van mensen met één van beide toestellen; op basis daarvan hoop ik mijn keuze te kunnen maken.

Indien er andere toestellen zijn die ook aan mijn eisen en budget voldoen dan zou ik dat graag horen !

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 07:37

krietjur

Where am I?

Kan je enkele mijn ervaringen met de Mypal A636N geven. Ik heb 'm sinds kort en hij bevalt mij uitstekend. De GPS antenne hoef je niet perse uit te klappen, ik heb eigenlijk altijd wel goede ontvangst met de antenne ingeklapt. Maar schijnt ook wel een beetje van de auto (of eigenlijk coating op de ruit) af te hangen hoe goed de ontvangst is. Eventueel kan je ook nog eenvoudig een externe antenne aan de pda koppelen. Ik heb zelf gekozen voor een pda met geintegreerde gps omdat je dan geen gedoe hebt met het opladen van de muis. Verder neem ik 'm ook wel mee als ik te voet of te fiets moet navigeren en dan vind ik een losse muis ook niet handig. Werkt ook prima samen met Tomtom 6, instellen is een eitje. Eerste fix duurde wel een tijdje, maar daarna pikte hij zn locatie altijd wel snel op.

Al met al vind ik het wel een fijn apparaatje.. ik heb 'm bij pdashop.nl besteld inclusief zo'n PDAir aluminum beschermdoosje.. dat was wel zonde geld, waardeloos ding en ziet er niet uit. Bovendien heb je 0,0 GPS ontvangst wanneer die daarin zit, zelfs met antenne uitgeklapt. Dat je 't ff weet.. ;)

• Vonkenboer
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 18:42

Vonkenboer

Geen woorden, maar draden

Topicstarter
krietjur schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:51:
Kan je enkele mijn ervaringen met de Mypal A636N geven. Ik heb 'm sinds kort en hij bevalt mij uitstekend. De GPS antenne hoef je niet perse uit te klappen, ik heb eigenlijk altijd wel goede ontvangst met de antenne ingeklapt. Maar schijnt ook wel een beetje van de auto (of eigenlijk coating op de ruit) af te hangen hoe goed de ontvangst is. Eventueel kan je ook nog eenvoudig een externe antenne aan de pda koppelen. Ik heb zelf gekozen voor een pda met geintegreerde gps omdat je dan geen gedoe hebt met het opladen van de muis. Verder neem ik 'm ook wel mee als ik te voet of te fiets moet navigeren en dan vind ik een losse muis ook niet handig. Werkt ook prima samen met Tomtom 6, instellen is een eitje. Eerste fix duurde wel een tijdje, maar daarna pikte hij zn locatie altijd wel snel op.

Al met al vind ik het wel een fijn apparaatje.. ik heb 'm bij pdashop.nl besteld inclusief zo'n PDAir aluminum beschermdoosje.. dat was wel zonde geld, waardeloos ding en ziet er niet uit. Bovendien heb je 0,0 GPS ontvangst wanneer die daarin zit, zelfs met antenne uitgeklapt. Dat je 't ff weet.. ;)
Kijk dat is nou informatie waar een mens wat aan heeft :*)
Misschien nog meer mensen die hun ervaringen willen delen ?

Verwijderd

Zelfde probleem hier :) Ik heb deze ook nog gevonden:

http://www.pdashop.nl/product/19672/qtek-htc-g100.html

Met wlan voor een aantrekkelijke prijs :)

Verwijderd

Ik ben ook wel geïnteresseerd in dit topic. Ik overweeg de aanschaf van een Asus A636 om enerzijds te gebruiken als autonavigator (software nog niet gekozen) en anderszijds om te navigeren bij het wandelen te paard (routes opnemen, bestaande routes volgen). Dit laatste kan met het programma GPS Tuner (http://www.gpstuner.com).
Wat dus belangrijk is voor mij, is de batterijlevensduur. Zijn hierover al praktijkgegevens gekend?

Groeten