Toon posts:

Externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een tool die mijn hele externe harde schijf wist. echt alles moet eraf. dus niet via formatteren want dan blijven er dingen hangen. Er moet niks terug gevonden kunnen worden.
Wie kan mij hiernaan helpen? Ik heb er al een tijdje op internet naar gezocht maar ik vind niet wat ik wil.

Groetjes

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 11:41
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:56:
Ik zoek een tool die mijn hele externe harde schijf wist. echt alles moet eraf. dus niet via formatteren want dan blijven er dingen hangen. Er moet niks terug gevonden kunnen worden.
Wie kan mij hiernaan helpen? Ik heb er al een tijdje op internet naar gezocht maar ik vind niet wat ik wil.

Groetjes
je kan met tools als "ultimate bootcd & Hirens boot cd" de schijf volledig wissen. En dan moet je kiezen voor een low level format, hij gaat er dan meerdere keren over heen, je kan dan kiezen voor een X aantal passes. Hoe meer passes hoe minder data je terug zal vinden.

Check google maar http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

[ Voor 13% gewijzigd door Nimoleda op 03-04-2007 10:02 ]

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025

• Colan
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

je kunt van HD-fabrikanten tools downloaden die een low-level format uit kunnen voeren, dit werkt ook met externe HDD's, en het werk simpel, bijvoorbeeld het programmaatje van Western Digital, die kan nullen en eenen op je schijf zetten en als je dat een paar keer uitvoert is het moeilijk terug te halen

Simplicity is de bom...

• explosion13
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-12-2025
Volgens mij, als je hem eerst formateert en dan HELEMAAL VOL zet met rotzooi die iedereen mag zien en daarna nogmaals formateert is alles ook niet meer terug te halen, alleen die ROTZOOI. (kan het mis hebben)

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 11:41
explosion13 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:01:
Volgens mij, als je hem eerst formateert en dan HELEMAAL VOL zet met rotzooi die iedereen mag zien en daarna nogmaals formateert is alles ook niet meer terug te halen, alleen die ROTZOOI. (kan het mis hebben)
Je hebt hele beste disk recovery tools die zelfs naar een aantal formats de boel nog terug kunnen halen. En dan bedoel ik niet de tools die particulieren kunnen kopen, maar weer over de NSA tools :P

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05-2025
Colan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:00:
je kunt van HD-fabrikanten tools downloaden die een low-level format uit kunnen voeren, dit werkt ook met externe HDD's, en het werk simpel, bijvoorbeeld het programmaatje van Western Digital, die kan nullen en eenen op je schijf zetten en als je dat een paar keer uitvoert is het moeilijk terug te halen
Dus nog steeds terug te halen. Volgens mij is het onmogelijk om een hardeschijf compleet te wissen, zodat data nóóit meer teruggehaald kan worden.
Je gaat het alleen veel moeilijker maken om data terug te kunnen halen...

Enige optie lijkt mij verbranden met een zeer hoge temperatuur ;)

• Colan
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

Enige optie lijkt mij verbranden met een zeer hoge temperatuur ;)
of een flinke headcrash natuurlijk :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Colan op 03-04-2007 10:29 ]

Simplicity is de bom...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat terughalen lukt na 7 keer schrijven dus echt niet meer, ook niet door de NSA. Met de huidige schijven is het sowieso al veel lastiger dan met de oude, vanwege de toegenomen datadichtheid.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:16
Ik heb daarvoor wel het linux commando shred gebruikt. Gewoon vanaf een live CD (Ubuntu). Dat overschrijft echt alles, en net zo vaak als je zelf wilt.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mij rust de vraag, waarom wil de TS zo enorm graag z'n externe hd wissen.

Mocht je de hd uitlenen of verkopen lijkt me het low level formatteren genoeg toch.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor alle tips :) ik heb hem nu zovaak met vanalles geformateerd dat ik hem niet meer zie staan bij Deze computer :S wel vaag maarja los ik wel op en is vast niet zo erg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
toch wel een probleem.. volgens mij heeft hij geen letter meer hij was eerst H:

Verwijderd

Topicstarter
nvm is al gelukt
Pagina: 1