Toon posts:

[MacBook] ideale stand van het scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb even een vraagje weten jullie wat het ideale scherm-stand van een macbook 13" is...?

Ik weet niet of apple een handleiding heeft hoe je de schermen het beste weg kunt zetten.

alvast bedankt

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:40:
Hoi

Ik heb even een vraagje weten jullie wat het ideale scherm-stand van een macbook 13" is...?

Ik weet niet of apple een handleiding heeft hoe je de schermen het beste weg kunt zetten.

alvast bedankt
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik snap niets van wat je zegt. Schermen wegzetten?

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
nou ik moet de juiste exacte hoek hebben voor een macbook weten, (hoeveel graden) voor het beste weergave van kleuren en dergelijke

Verwijderd

denk waarschijnlijk dat ie bedoelt ingeklapt op opengeklapt.

Ik denk zelf ingeklapt. aangezien er dan geen stof in het toetsenbord kan komen.

Verwijderd

Dat hangt maar net af van factoren als:
  • Lichtinval/hoeveelheid.
  • Brightness van het scherm.
  • hoek waarmee je er zelf naar kijkt.
  • etc..

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Lijkt mij, alle overige variabele constant gehouden, wanneer je loodrecht op het scherm kijkt, dat dit de correcte kleurweergave is.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:47:
nou ik moet de juiste exacte hoek hebben voor een macbook weten, (hoeveel graden) voor het beste weergave van kleuren en dergelijke
Een goede kleurenweergave op een laptop scherm kun je sowieso vergeten. Zoals hierboven al beschreven is, hangt het natuurlijk ook heel erg van de omstandigheden af. Gewoon een beetje uitproberen.

Maar nogmaals: voor prof. foto bewerking etc. wil je echt geen laptop gebruiken, de kleurenweergave is gewoon ondermaats.

Verwijderd

Dat bepaal je zelf toch? Als het je tegenzit draai je hem even een beetje. Daarvoor heeft Apple het gepattenteerde scharnier® bedacht :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33
Als je 1m80 bent en op een stoel zit van 50cm dan is een hoek van 100 graden het beste.

Dat heb ik uit deze tabel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ramon de Jesus schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:31:
Als je 1m80 bent en op een stoel zit van 50cm dan is een hoek van 100 graden het beste.

_/-\o_ :+

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
Welke? Er staat een mooie underline, maar geen link.

Verwijderd

Japius schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:31:
[...]

Welke? Er staat een mooie underline, maar geen link.
Voor jou een dubbele: _/-\o_ _/-\o_

O-)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
:D

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Dat meen je toch niet :+ Je kunt toch zelf wel bepalen wat voor jou een fijne schermhoek is? Ik denk niet dat daar echt een standaard voor is ofzo :+

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ramon de Jesus schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:31:

Neplinkjes }:|

Goed, dit topic gaat helemaal nergens mee over. Voor de topicstarter: Ik snap dat het een serieuze vraag is, maar stel hem dan iets minder beknopt, zodat wij er wat mee kunnen, voor de rest: de speeltuin is gesloten.

Nog een laatste tip: Maak een zwart/wit geblokte achtergrond en draai net zo lang met het scherm totdat zwart zwart is en wit wit.

[ Voor 12% gewijzigd door dawuss op 03-04-2007 13:14 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.