Samsung LCD tv - automatische zoom (autobreed) functie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214739

Topicstarter
Hallo,

Ik bezit sinds enige tijd een Samsung LE27S71B LCD tv. Ik heb een probleempje met het automatisch laten maximaliseren of zoomen van het beeld bij verschillende uitzendingen. Mijn oude Philips breedbeeld tv zoomde perfect tussen alle formaten die er zijn, maar mijn nieuwe Samsung doet dit niet.

Ik heb gelezen dat meerdere mensen dit probleem hebben en heb de vraag ook aan Samsung zelf gesteld, zie hieronder:

"Geachte heer/mevrouw,

Vriendelijk dank voor uwe-mail met betrekking tot uw Samsung LE27S71B.

Wanneer autobreed aanstaat zal het beeld altijd breed worden weergegeven. Wanneer u autobreed uitschakeld zullen de diverse formaten worden weergegeven.

Indien uverdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Marco
Samsung Electronics Benelux"

Ik kan hier werkelijk niets mee.

Weet IEMAND of er een software update is zodat ik wel normaal automatisch kan zoomen zonder bij elke uitzending te afstandsbediening te moeten grijpen??? Ik weet dat het mogelijk is, een vriend van mij heeft laatst een Samsung gekocht waarbij het wel werkt!!

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 08:00
Weet je wel heel zeker dat het bij die vriend wel werkt?
Samsungs, en de meeste andere merken, kijken puur of het aangeleverde signaal 4:3 of 16:9 is.
Het probleem is namelijk dat de meeste zenders nep-breedbeeld uitzenden, dwz dat er gewoon een paar zwarte balken overheen gezet worden.
Philips TV's kijken niet naar het signaal, maar alleen of er zwarte balken in het beeld zitten, en dan wordt er automagisch gezoomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:31

sanook

_/-\o_

Marco schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:14:
Weet je wel heel zeker dat het bij die vriend wel werkt?
Samsungs, en de meeste andere merken, kijken puur of het aangeleverde signaal 4:3 of 16:9 is.
Het probleem is namelijk dat de meeste zenders nep-breedbeeld uitzenden, dwz dat er gewoon een paar zwarte balken overheen gezet worden.
Philips TV's kijken niet naar het signaal, maar alleen of er zwarte balken in het beeld zitten, en dan wordt er automagisch gezoomd.
Werkt bij Panasonic ook als de Philips vermoed ik. Soms zijn er films waar de ondertiteling in de zwarte balk staat, dan wordt er automatisch zo gezoomd dat ik de ondertiteling goed kan lezen (dus met een halve zwarte balk aan de onderkant, bovenkant geen zwarte balk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214739

Topicstarter
Hmmm.

Tja, daar zou je gelijk in kunnen hebben, ik had een oude breedbeeld philips die hetzelfde deed.
Ik heb net gehoord dat bij een andere vriend van me een monteur van samsung voor hetzlfde probleem langskomt! ben benieuwd......

bedankt voor jullie antwoorden, ik houd iedereen op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 00:29
Anoniem: 214739 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:47:
Hmmm.

Tja, daar zou je gelijk in kunnen hebben, ik had een oude breedbeeld philips die hetzelfde deed.
Ik heb net gehoord dat bij een andere vriend van me een monteur van samsung voor hetzlfde probleem langskomt! ben benieuwd......

bedankt voor jullie antwoorden, ik houd iedereen op de hoogte
Zou zo vriendelijk willen zijn en ons op de hoogde houden over de wijze woorden en daden van de monteur bij je vriend?
Dit model (LE27S71B) wordt nl. enooorm veel mee gestunt en bv. deze doet het in een verkoopgesprek erg goed: joh, prima voor speletjes!?
Game Mode

Samsung LCD TV’s bieden een ongeëvenaard beeld kwaliteit dat geoptimaliseerd kan worden voor gaming met de druk op een knop. Game mode zorgt voor haar scherpbeeld en snellere reactie snelheden bij games. Aanvullend, zorgen de krachtige surround sound effects voor magische belevenissen
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le27s71b.asp

BTW: wat is dat voor een rare maat 27" :? iets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb deze tv ook.
Ik gebruik altijd de 'zoom' functie zodat ik geen rare verhoudingen krijg, dikke hoofden enzo. Bij een 16:9 signaal schakelt hij dan over op 16:9. Hij pakt meestal met auto-breed wel automatisch breedbeelduitzendingen op, alleen zijn bij de meeste commerciele omroepen de 'breedbeeld'uitzendingen in 4:3 letterbox vandaar dat ie het niet pakt dan. Bij de belgische en nederlandse publieke omroep zal ie met autobreed wel de goede verhouding pakken (als je analoog kijkt) omdat die zenders een puls mee sturen. Digitaal heb je anamorf breedbeeld bij ned1/2/3/tien.

Het heeft dus geen zin een monteur te bellen omdat wat jij wil niet mogelijk is...

[ Voor 6% gewijzigd door Irminsul op 08-04-2007 15:46 ]

Pagina: 1