Omdat een paar domeinen van mij blijkbaar geblacklist staan bij hotmail, heb ik hun dus verzocht om deze weer te accepteren. Zij versturen mij vervolgens een mail dat ik een Telnet Sessie (in SSH dus) moet aangaan en een Testmail moet sturen.
Hoewel ik niet veel snap van de volgende uitleg ben ik benieuwd hoe ik die uitvoer:
Ik snap er eerlijk gezegd weinig van dan dat ik een testmail zou moeten schrijven en kijken of die aankomt ofniet. Ben zelf werkzaam geweest in de hosting dus ik zou het wel moeten weten, maar snap d'r werkelijk geen bal van.
Hoewel ik niet veel snap van de volgende uitleg ben ik benieuwd hoe ik die uitvoer:
code:
Dit gedeelte gaat gewoon goed, maar het volgende:1
2
3
4
5
| From the cmd line this looks like: Telnet open mx1.hotmail.com 25 Connecting To mail.hotmail.com... helo Senderdomain.com |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <CRLF> mail from: insertsendersendingaddress@domain.com <CRLF> rcpt to: randomtestacct@hotmail.com <CRLF> Data <CRLF> Date: enter today's date (Format: Mon, 13 Jun 2005) To: RandomTestAcct@Hotmail.com From: insertsendersendingaddress@domain.com Subject: Testing the Manual Telnet Session Data Transfer for insertSRXnumber <CRLF> <CRLF> |
Ik snap er eerlijk gezegd weinig van dan dat ik een testmail zou moeten schrijven en kijken of die aankomt ofniet. Ben zelf werkzaam geweest in de hosting dus ik zou het wel moeten weten, maar snap d'r werkelijk geen bal van.
De reden waarom ik vermoed dat mijn domainnaam geblacklist staat is omdat alles wat naar *hotmail.com gestuurd wordt, gebounced wordt en m'n mailbox er ondertussen vol mee staat. Ik moet dus gewoon geaccepteerd worden of *Hotmail.com verbannen uit de registratielijst hoewel dat geen optie is.In order to determine whether the connection is accepting the data we must confirm that data is being sent. We can test this by manually entering the data. In this way we know that there is no server error which may be causing the mail to fail delivery due to improperly formatted messaging.