Problemen teksteditor

Pagina: 1
Acties:

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:56
Hallo iedereen...

Na veel zoeken hier op GOT kon ik het antwoord niet vinden, dus vraag ik het maar onmiddelijk :-)

Ik zit met een niet levensbedreigend doch verschrikkelijk irritant probleem.

Op mijn desktop staat een TXT bestand "remember.txt". Titel zegt het zelf, met prutsen in die ikmoet onthouden...
Sinds kort heb ik het volgende fenomeen voor:
elke keer dat ik het txt bestand open, maakt hij automatisch een kopie aan...
"remember kopie.txt".
Als ik dit 5x doe krijg ik dan ook 5 kopies...
Als ik de eigenschappen van de file verander naar bevoorbeeld Notes of Word dan word er geen kopie aangemaakt. Dus enkel bij teksteditor...

Heeft hier iemand een oplossing voor?
heb me grijs gezocht op dit stom iets. Zal waarschijnlijk iets gemakkelijk op te lossen zijn. maar vermits ik een relatieve macnewbie ben zie ik het niet direct voor me...

systeem:
Macbookpro 2.33
2gig RAM
OSX 10.4.9

Alvast bedankt voor de hulp!!!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Doe even Get Info op je file, en haal de check weg bij "Stationery Pad". Hoe die in 't nederlands heet weet ik niet maar hij staat boven 'locked'. Dit is een feature die zorgt dat je een file als een soort template kunt gebruiken: een keer maken, opslaan, als stationery markeren en elke keer dat je 'm opent krijg je een kopie zodat je origineel niet aangetast wordt.

Buiten dit, OmniOutliner (zat als 't goed is bij je mbp) is veel handiger voor dit soort doeleinden :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Veel handiger: Stickies widget die in de OS X Dashboard zit. Doodsimpel en erg handig, net als de echte Post-Its :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

of een to-do programmatje ;)

Verwijderd

misschien de tekst kopieren en plakken in een nieuw txt bestandje?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

wat CyBeR bedoeld is sjabloonbestand. Ik heb het verder niet uitgetest of het werkt maar goed. Om te plannen kun je het volgende gebruiken: iCal en Merlin. dat laatste is ideaal voor een strokenplanning. Maar je wilde iets van een todo lijstje. ik zou dan ical pakken. Deze kun je je laten herrineren aan taken ook al staat je iCal niet aan. succes.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:59:
misschien de tekst kopieren en plakken in een nieuw txt bestandje?
Want mijn oplossing is te weinig werk?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

waarom makkelijk maken als het moeilijk kan? :) :P

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:56
CyBeR schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 01:11:
Doe even Get Info op je file, en haal de check weg bij "Stationery Pad". Hoe die in 't nederlands heet weet ik niet maar hij staat boven 'locked'. Dit is een feature die zorgt dat je een file als een soort template kunt gebruiken: een keer maken, opslaan, als stationery markeren en elke keer dat je 'm opent krijg je een kopie zodat je origineel niet aangetast wordt.

Buiten dit, OmniOutliner (zat als 't goed is bij je mbp) is veel handiger voor dit soort doeleinden :)
Hey Cyber,

Dit deed het perfect!!!! ongelooflijk hoe iets zooo gemakklijk kan zijn en waar je dan uiteindelijk zo lang kan naar zoeken :)
Exirion schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 01:23:
Veel handiger: Stickies widget die in de OS X Dashboard zit. Doodsimpel en erg handig, net als de echte Post-Its :)
hehe, is echt een coole widget! nu mag ik alleen niet vergeten naar mijn dashbord te kijken haha :o :9
Pagina: 1