[Photoshop] bepaalde delen van een foto selecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32
ik ben een beetje aan het spelen met fotoshop al sinds een tijdje, maar iets waar ik elke keer tegen aan liep tijdens het shoppen is het op een goede manier selecteren van bepaalde dingen in een foto, voorbeeld, een foto van een auto met een achtergrond, dan de auto zelf clean uit de foto selecteren, hoe kan ik dat het beste doen, er is die magic wand maar ik heb geen idee wat voor toleranties ik moet gebruiken, of met de lasso tool ofzo?

Adjust non olet, plerumque...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 19:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Photoshop voor Dummies?

www.google.com?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32
of op dit forum vragen? , heb al beetje rondgegoogled, ben niet gek, en photoshop 4 dummies heb ik niet bij de hand als ik 's avonds eens een uurtje heb om met photoshop te spelen omdat ik overdag werk en studeer...

Adjust non olet, plerumque...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 19:01

Exirion

Gadgetfetisjist

1nsane schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:03:
en photoshop 4 dummies heb ik niet bij de hand als ik 's avonds eens een uurtje heb om met photoshop te spelen omdat ik overdag werk en studeer...
Da's natuurlijk geen excuus. Je bent echt niet bijzonder als je overdag werkt en studeert, want dat doet half Nederland. Informatie genoeg te vinden, en je zult verbaasd staan hoeveel info je gewoon onder de F1 knop in Photoshop kunt vinden...........

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Toch zijn hier echt wel voldoende tutorials over te vinden hoor Jochem :P

Je kan gebruik maken van verschillende technieken, inderdaad een combinatie van de (magnetic) lasso tool, andere selecteer-tools of de magic wand en dan gewoon wat spelen met de toleranties.

Een andere veelgebruikte methode is "Extract" (afaik beschikbaar vanaf CS1 of CS2). Te vinden onder Filter -> Extract of Alt + Ctrl + X.

Moet je toch wel een beetje op weg helpen denk ik zo :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.