Outlook Webaccess knoeit met netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:26
Een collega van me heeft een vreemd probleem.

We maken via Outlook WebAccess contact met de Exchange-server op het werk (Windows SBS 2003 om precies te zijn). Dat lukt in principe prima. Je tikt [ip-nummer]/exchange in in je browser, doorloopt wat schermpjes, geeft het wachtwoord en uiteindelijk ben je binnen. Geen probleem.

Bij bij gaat dat al wat weekjes prima maar mijn collega is er net mee begonnen. Hij heeft het één keer geprobeerd en dat ging goed. Maar sindsdien ligt zijn hele netwerkverbinding plat. Mail, internet, alles. De router is ook niet meer te benaderen via de browser.

Ik kan wel weer naar de leverancier van het spul stappen maar dat wordt weer een "kastje naar de muur" verhaal en dat soort verhalen duren meestal lang. Daarom de vraag: kent iemand dit probleem?

Verwijderd

volgens mij heeft OWA er niks mee te maken...

is gewoon een internet pagina....

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:48:
volgens mij heeft OWA er niks mee te maken...

is gewoon een internet pagina....
Dacht ik ook toen hij het zei en ik gaf hetzelfde antwoord. Maar bij beide computers thuis kreeg je blijkbaar hetzelfde effect, onafhankelijk van elkaar. Ik zit toch naar een relatie te zoeken tussen OWA en het probleem want het is anders te toevallig.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Toch maar eens de router resetten en opnieuw proberen?

• D-e-n
BèR schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:01:
Toch maar eens de router resetten en opnieuw proberen?
Router deed het nog nadat de eerste pc het probleem kreeg. De dag erop is hij toen achter de tweede gekropen. Hij neemt die andere mee naar kantoor (laptop), zullen we eens kijken wat hij daar doet.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Eh, je kan eerst een kijken of die computer nog wel een ip heeft. Is de netwerkkaart nog wel goed, kan je pingen? Jemig hee, het is geen wonderdoos ofzo! Doe eens wat testjes zou ik zeggen.

Ik zal hier niet het standaard tweakerverhaal afsteken (daar heb ik zo'n hekel aan) over glazenbollen en dat 'wij ' niet kunnen zien wat aan jouw situatie mankeert, maar meer info is wel gewenst.
Het lijkt me persoonlijk zeer sterk dat het aan OWA ligt. Owa is slecht een simpele pagina op IIS. Maargoed.

• D-e-n
j-a-s-p-e-r schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:16:
Eh, je kan eerst een kijken of die computer nog wel een ip heeft. Is de netwerkkaart nog wel goed, kan je pingen? Jemig hee, het is geen wonderdoos ofzo! Doe eens wat testjes zou ik zeggen.

Ik zal hier niet het standaard tweakerverhaal afsteken (daar heb ik zo'n hekel aan) over glazenbollen en dat 'wij ' niet kunnen zien wat aan jouw situatie mankeert, maar meer info is wel gewenst.
Het lijkt me persoonlijk zeer sterk dat het aan OWA ligt. Owa is slecht een simpele pagina op IIS. Maargoed.
Volgens mij heb ik al uitgelegd dat het twee computers betreft met exacte dezelfde problemen. Lijkt me sterk dat het dan de netwerkkaart betreft. Ik geloof niet zo in dat soort toeval. Als het één pc-tje was had ik de vraag niet gesteld.

en p.s.
Ik heb idd ook een hekel aan dat tweaker-verhaal. Maar iets wat minder neerbuigendheid zou ook hier wel leuk zijn geweest. Ik vraag enkel of er relaties zijn tussen OWA en problemen met netwerken, niet om een kant-en-klare oplossing

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 02-04-2007 23:43 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

D-e-n schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:40:
[...]Ik vraag enkel of er relaties zijn tussen OWA en problemen met netwerken, niet om een kant-en-klare oplossing
Je hebt nu al drie keer het antwoord gekregen dat die relatie er niet is.
Ik wil het wel een vierde keer zeggen maar ga je het dan ineens wel geloven?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1