Zijn er "letterlijke" ethernet splitters?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas.Bas.Bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik heb een 360 en een PC die 1 kabel delen. Ik hoef niet met beide tegelijk het Internet op, dus zoek ik een tussenstukje dat de ethernet kabel als het ware in tweeën deelt. Dit zou geen probleem moeten zijn, want ik zet nooit beide apparaten tegelijk aan.
Wat ik in gedachten heb is een kabel met aan een kant een vrouwtje waar ik de verbinding met het Internet insteek, en aan de andere kant twee manntjes om in beide machines te steken. Weet iemand of dit bestaat?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Koop gewoon een simpel hubje en je bent klaar. Iets dat atijd werkt.

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik denk niet dat die bestaan, maar in theorie kan je die kabel voor beide apparaten tegelijk gebruiken. 100MBit-ethernet gebruikt namelijk maar 4 van de 8 draadjes.
Of dat in de praktijk ook werkt, weet ik echter niet.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je zou eigenlijk zo'n 3 wegs switch kunnen kopen (70cent per stuk), elke kabel op 1 drieweg aansluiten, zodat je kan switchen tussen de uitgangen.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

ComBax schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:34:
Ik denk niet dat die bestaan, maar in theorie kan je die kabel voor beide apparaten tegelijk gebruiken. 100MBit-ethernet gebruikt namelijk maar 4 van de 8 draadjes.
Of dat in de praktijk ook werkt, weet ik echter niet.
Dat kan zeker, en heeft bij mij vroeger ook gewerkt. Zie bijvoorbeeld ook dit topic:
Splitten van je UTP-kabel

Ken alleen niet de snelheid/mogelijkheden restricties ervan.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 21:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan ook een RJ45 koppelstukje nemen. Een kabel van je xbox en computer naar de internet kabel waar het blokje op zit. Sluit de kabel in het koppelstukje van het apparaat waar je internet mee wilt en klaar. Dit ding. Er zijn goedkopere uiteraard, zie de pricewatch en je lokale computerboer om de hoek zal ze vast ook wel hebben en anders kan je je telefoon winkel proberen (electrospeciaalzaak, noem maar op).

Commandline FTW

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Afbeeldingslocatie: http://www.shoppingcentre.net/shop/images/cable_splitter.jpg

Dit bedoel jij.
En die bestaan.

[google=UTP Splitter]

Maar ik denk dat het kopen van een eenvoudige 5 poort switch makkelijker en goedkoper is.

[ Voor 26% gewijzigd door Romke op 03-04-2007 10:28 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 10:17
Je kunt geloof ik zelfs 2 apparaten op 1 aansluiting zetten, of dat goed is voor de collisions denk ik niet....

• Bas.Bas.Bas
Anti-XP schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:26:
[afbeelding]

Dit bedoel jij.
En die bestaan.

[google=UTP Splitter]

Maar ik denk dat het kopen van een eenvoudige 5 poort switch makkelijker en goedkoper is.
Ik bedoelde eigenlijk 2 mannetjes, een vrouwtje. Maar, als ik dat plaatje goed begrijp, dan steek je in een van die vrouwtjes de Internet verbinding, het mannetje steek je in de PC, en met een andere ethernet kabel steek je de 360 weer in een vrouwtje. Correct? Zo ja, dan ben ik gered!

Verwijderd

Bas.Bas.Bas schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:21:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk 2 mannetjes, een vrouwtje. Maar, als ik dat plaatje goed begrijp, dan steek je in een van die vrouwtjes de Internet verbinding, het mannetje steek je in de PC, en met een andere ethernet kabel steek je de 360 weer in een vrouwtje. Correct? Zo ja, dan ben ik gered!
Volgens mij niet, Hij gaat het internet op (in je router dus) en Zij worden gevuld met kabels uit je PC en XBOX

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Er bestaan letterlijke Ethernet splitters, ze zijn een soort "hack" (gewoon Ethernet heeft 2 paren nodig en met 4 paren kan je 2 Ethernetverbindingen maken). FAQ - Netwerken

Zijn switches tegenwoordig zo duur, dat je naar zoiets moet grijpen?
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
@ rapture: een switch hoeft beslist niet duur te zijn, maar ondertussen verbruikt dat ding stroom terwijl je misschien niet eens achter de 360 of PC zit. Nu kan je als oplossing een stekkerblok gebruiken, maar ik denk dat zoiets passiefs als Anti-XP aanhaalde beter is.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 23:23

Theuno

Da Devil Crew

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Romke

Romke

Dieselhead

MrNGm schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:10:
@ rapture: een switch hoeft beslist niet duur te zijn, maar ondertussen verbruikt dat ding stroom terwijl je misschien niet eens achter de 360 of PC zit. Nu kan je als oplossing een stekkerblok gebruiken, maar ik denk dat zoiets passiefs als Anti-XP aanhaalde beter is.
Dus jij zet je router uit als je je pc afsluit.
En trekt je sterotoren die mogelijk een standby functie heeft uit het stopcontact als je em uitzet.
Je hebt ook speciaal een energiezuinige pc uitgezocht etc.

Hoeveel stroom verbruikt zo'n switch nou helemaal?
Bijna niks inderdaad.

Als hij er nou een Cisco Catalyst neerzette was het wat anders geweest. ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:21
Anti-XP schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:35:
[...]
Hoeveel stroom verbruikt zo'n switch nou helemaal?
Een switch met de standaard voeding ervan kan al rap 15EUR/jaar verbruiken (en het ligt meer aan de kwaliteit van de voeding dan aan de switch)

Met standaardvoeding verbruikt mijn linksys WRT54GL (wifi erbij, maar gezien het verbruik van de voeding t.o.v. het ding zelf doet dit niet zo ter zake) 18W of de linksys aanstaat of niet, wat neerkomt op ongeveer 18EUR/jaar.
Als ik de voeding door een efficiente voeding vervang is't nog maar 7W verbruik (en <1W als de linksys niet aanstaat maar de voeding wel).

Bij de swich moet je dus ook de extra kost rekenen van een efficiente schakelende voeding ervoor, of de kosten lopen al rap op.

ls470

PS. Ik trek niet alle apparatuur uit als ik ze afzet, maar ik heb wel enkele voedingen vervangen zodat ze in standby geen stroom verbruiken; een 80+ voeding (<1W power off) ipv een gewone (10W power off) in de computer, TV met de echte knop afzetten ipv standby, ...

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

15 euro delen door 52 weken, is ongeveer 29 cent per week. Op cafe een biertje minder bestellen, levert meer op.

Ik zie liever netwerken die redelijk in orde zijn en uitbreidbaar zijn. Aan een switchje ga je moeilijk kunnen ontkomen, wat als je boven een extra laptop wilt aanhangen (snel naar de computerwinkel rennen en toch een switchje kopen)? Later ga je naar gigabit overstappen, dan lukt deze "hack" niet en je zal dan een switchje moeten kopen.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36
ik heb ook zo'n bovengenoemde splitter om 2 pc's aan te sluiten via 1 kabel

je moet wel aan beide uiteinden van de kabel zo'n splitter hebben

dus 2 x naar je switch, en 2 x naar je pc/xbox

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangenomen dat TS zijn internet via breedband heeft, zal ie ongetwijfeld een kabel- of ADSL-modem hebben. Tenzij dat ook een router is, zal ie dus wenig tot niks hebben aan aan switch, aangezien ie maar 1 IP krijgt. Zeker weten dat minimaal of de PC, of de X-doos, of zijn modem over de zeik gaat als alles via een switch wordt aangesloten - d's is ook nog zoiets als MAC-adressen enzo ;)

Een routertje nerzetten is het enige goed antwoord hier imho. Bovendien kosten routers met ingebouwde switches tegenwoordig ook geen drol meer. Volgens de pricewatch beginnen ze bij 19 euro :)
Wel weet ik uit ervaring dat niet alle routers even lekker samenwerken met en X360. Een vriend van me had eerst een sitecom, vervolgens een Netgear en daarna uiteindlijk maar een Linksys gekocht omdat de samenwerking niet helemaal lekker gaat. MS heeft op zijn site overigens een overzicht staan van routers die gegarandeerd werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
MrNGm schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:10:
Een router is wat nodig is. En die zijn ook niet duur.

De hoeveelheid stroom die een router gebruikt is ZO minimaal, dat dat echt geen reden zou mogen zijn om het niet te doen natuurlijk. Als je het even afweegt tegen het feit dat je dan ook eens kunt downloaden EN online gamen tegelijkertijd.... Dan lijkt me investeren in een router van maar liefst 30 Euro toch de beste, goedkoopste, en makkelijkste oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door maartena op 04-04-2007 18:38 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 14:01

TYZ

maartena schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:36:
[...]

Een router is wat nodig is. En die zijn ook niet duur.

De hoeveelheid stroom die een router gebruikt is ZO minimaal, dat dat echt geen reden zou mogen zijn om het niet te doen natuurlijk. Als je het even afweegt tegen het feit dat je dan ook eens kunt downloaden EN online gamen tegelijkertijd.... Dan lijkt me investeren in een router van maar liefst 30 Euro toch de beste, goedkoopste, en makkelijkste oplossing.
Als je zo'n 8W minimaal vindt, dan moet je dat voor de aardigheid 's uitrekenen in eurootjes per jaar... Maar helaas heb je in de praktijk niet echt 'n andere keuze... (En dan hebben we 't hier niet eens over al die andere apparatuur die zogenaamd uit staat.)

Efficiency is intelligent laziness...

• Bas.Bas.Bas
Bedankt voor de reacties! Ik heb uiteindelijk een switch gekocht. Meer brandende lampjes voor de stroom rekening, joepie!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-03 16:50
Bas.Bas.Bas schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:20:
Bedankt voor de reacties! Ik heb uiteindelijk een switch gekocht. Meer brandende lampjes voor de stroom rekening, joepie!
Hoeveel honder euro zal je per maand er aan kwijt zijn? :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Bas.Bas.Bas schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:20:
Ga één keer in het donker schijten en je staat weer quite...

I'm not as think as you stoned I am

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-03 08:52
WooK schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:25:
[...]

Ga één keer in het donker schijten en je staat weer quite...
:')

• Romke

Romke

Dieselhead

Keiichi schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:24:
[...]

Hoeveel honder euro zal je per maand er aan kwijt zijn? :P
Als het een Cisco Catalyst met 48 poorten is: Redelijk wat.
5 poorts sweex ding: Geen hol.

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anti-XP schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:59:
Als het een Cisco Catalyst met 48 poorten is: Redelijk wat.
5 poorts sweex ding: Geen hol.
Grote switches (die minstens 50dB produceren) verbruiken idd nogal wat stroom en produceren nogal wat kabaal. Zoiets wil je niet thuis hebben.
The Eagle schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:20:
Aangenomen dat TS zijn internet via breedband heeft, zal ie ongetwijfeld een kabel- of ADSL-modem hebben. Tenzij dat ook een router is, zal ie dus wenig tot niks hebben aan aan switch, aangezien ie maar 1 IP krijgt. Zeker weten dat minimaal of de PC, of de X-doos, of zijn modem over de zeik gaat als alles via een switch wordt aangesloten - d's is ook nog zoiets als MAC-adressen enzo ;)

Een routertje nerzetten is het enige goed antwoord hier imho. Bovendien kosten routers met ingebouwde switches tegenwoordig ook geen drol meer. Volgens de pricewatch beginnen ze bij 19 euro :)
Wel weet ik uit ervaring dat niet alle routers even lekker samenwerken met en X360. Een vriend van me had eerst een sitecom, vervolgens een Netgear en daarna uiteindlijk maar een Linksys gekocht omdat de samenwerking niet helemaal lekker gaat. MS heeft op zijn site overigens een overzicht staan van routers die gegarandeerd werken :)
Normaal heeft een huishoudnetwerk wel een router staan om het netwerkverkeer tussen LAN en WAN te routeren. Dan nog een switch erbij om je LAN uit te breiden. Basisuitleg over huishoudnetwerkjes: rapture in "Netwerk configuratie"

[ Voor 68% gewijzigd door rapture op 05-04-2007 15:53 ]

• Bas.Bas.Bas
5 lampjes voor elke poort, en dan nog 1 voor de "power on" led. Er zit een lamp op het powerblok van de 360. Als ik mijn PC uitzet brandt er ergens op het moederbord nog steeds een groen lampje. Een lichtgevende schakelaar op het stekkerblok. Het beeldscherm kan niet echt uit, alleen standby, en ik ben te belazerd om de stekker eruit te trekken, omdat ik dan elke ochtend moet opstaan voordat ik tv kan kijken.

Jezus, wat is mijn leven zwaar. Ik leg al maandelijks €50 apart om mijn moeder bij te staan met de stroom rekening.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Die '5 lampjes' zijn LEDS, die verbruiken ongeveer 2 duizendsten van een watt ;) maar de schakeling er achter gebruikt wel wat meer

En je hoeft de stekker er niet uit te trekken, je zegt zelf dat je een 'lichtgevende schakelaar' hebt, gebruik die :+

Er zijn betere manieren om energie te besparen, zoals zodra je dit bericht hebt gelezen meteen de computer uitzetten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 05-04-2007 18:51 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

hier ook een soort splitter: http://www.connect-home.nl/index.php/cPat0h/80 ;)
Pagina: 1