@home tv digitaal signaal erg slecht

Pagina: 1
Acties:

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:47
Nog niet zo lang heb ik tv digitaal van @home.
Het signaal was nooit zo super maar nooit echt aandacht aan besteed.
Ik kon het tenminste goed bekijken.
Sinds een paar dagen heb ik last dat ik de melding geen signaal krijg bij bepaalde zenders.
Flink aant balen en mijn coax kabels van mijn dvd recorder/Samsung decoder/ en de tv vervangen door vrij dure Vivanco kabels. Dus geen goedkope gamma kwaliteit.

Nu hebben we beneden in de meterkast het kastje van @home en vandaar uit loopt de kabel de versterker in. En vanuit de Hirschman versterker loopt het naar een verdeelblok van Hirschmann met van die F koppelingen. Dus van die draai coax koppelingen. Deze heb ik allemaal opnieuw aangesloten en sommigen zaten niet goed vastgedraaid. van Die koppeling loopt er een kabel naar de kamer en 1 kabel naar de zolder. Eigenlijk hadden er meerdere kabels naar boven moeten gaan maar vanwege een bestaand huis is dit erg moeilijk te doen. Op de zolder hebben we weer een verdeelblok zitten met F koppelingen. En het doosje op de muur heb ik opnieuw aangesloten en de Hirschmann stekker ook. Mijn F koppeling heb ik ook opnieuw aangesloten. In mijn slaapkamer heb ik de verdeeldoos ook opnieuw aangesloten en de stekker ook.

Het analoge signaal op mijn kamer is perfect alleen mtv is wat minder.
Dit hebben we beneden ook. De signaalstatus op de samsung digitale ontvanger is volgens het balkje erg goed. Maar als ik naar de verschillende zenders ga dan heb ik bij de meeste zenders bijna geen balkje. Het beeld stottert niet meer en de artifacts heb ik ook niet meer. Maar ik baal nog wel van het signaal. Ik krijg het gewoon niet beter terwijl ik eigenlijk alles al aangepast heb.
De Hirschmann versterker kan ik instellen maar hierin zie ik weinig verschil.
Versterkt deze versterker trouwens het tv digitaal signaal wel?.

De bekabeling lijkt me verder in orde. Ik heb zo'n btje alles opnieuw aangesloten en de stekkers zijn allemaal van Hirschmann. De kabels overal zijn vrij dik dus hier zou het ook niet aan kunnen liggen.

Iemand nog ideeen?. Eerder was het beter dan nu.

Ohwja we hebben 3 samsung decoders thuis aangesloten.
Die van beneden en mijn broertjes kamer hebben een beter signaal dan in mijn kamer.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door thespeed op 02-04-2007 22:27 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Probeer het eens in AV anders ;)

OH >> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:05

TheBorg

Resistance is futile.

Het signaal van de digitale TV zitten tussen de VHF en de UHF band in en wordt gewoon versterkt. Wel moet de versterker retour geschikt zijn (ook weleens een multimedia versterker genoemd).

Zoek eens op wat de frequentie is van MTV. Ik gok dat dit een behoorlijk hoge frequentie is. Kijk eens hoe het beeld is op de andere zenders met een hoge frequentie. Als deze zenders ruis vertonen dan zit er waarschijnlijk ergens een brakke kabel is het systeem. Zou er ruis optreden op de lage frequenties dan is de oorzaak een te zwak signaal.

Staat de decoder op een subwoofer of ander apparaat dat (electro) magnetisch straalt? Zet de boel een eindje uit elkaar.

Het signaal balkje op de Samsung decoder zegt alleen iets over de sterkte van het signaal, helemaal niets over de kwaliteit.

In de andere kamers werkt de DTV wel helemaal goed? Probeer eens een ander kabeltje van de decoder naar de wand aansluiting.