Toon posts:

3Com® OfficeConnect® Gigabit Switch 5

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
iemand ervaring met deze switch
3Com® OfficeConnect® Gigabit Switch 5

http://www.3com.com/prod/nl_BE_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3C1670500A

sta op het punt deze aan te schaffen
maar heb geen ervaring met 3com

hoor er wel goede dingen over

is voor een thuis netwerk
vooral om media te steamen over netwerk

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
3com is goed spul! nog nooit problemen mee gehad (en mijn 3com switch word redelijk zwaar belast!) Als je goede aanbieding kan vinden, meteen doen!

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:12:
3com is goed spul! nog nooit problemen mee gehad (en mijn 3com switch word redelijk zwaar belast!) Als je goede aanbieding kan vinden, meteen doen!
zag hem staan voor iets minder dan 7 tientjes in de pricewatch

ik dacht even om iemands ervaring vragen met 3com

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb zelf ook goede ervaringen met 3com. Er staat hier een 3com-router, 8-ports 100MBit-switch en sinds kort deze 8-poorts gigabit-switch.
Nog maar 1 keer support nodig gehad, en dat was een defecte transfo. Er is mij toen zonder problemen een nieuwe opgestuurd zonder dat ik de oude moest terug sturen.

Ik heb ook de indruk dat ze de unmanaged officeconnect-switches aan het afbouwen zijn en dat die vervangen worden door de 'gewone' switches (zonder officeconnect voorvoegsel), maar dat kan ook een verkeerde indruk zijn :)

edit:

Mijn 8-poorts gigabit-switch heeft trouwens ook +/- €70 gekost

[ Voor 6% gewijzigd door ComBax op 02-04-2007 22:32 ]

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:56

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik zit ook al een tijdje naar deze switches te kijken, Ik heb hier namelijk 2 3com switches staan van de Superstack Uitvoering maar dat zijn 2 straaljagers omdat er nogal luidruchtige fans inzitten.

Nu vroeg ik mij af als deze serie wat rustiger is qua geluid.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Turbosjaak schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:34:
Ik zit ook al een tijdje naar deze switches te kijken, Ik heb hier namelijk 2 3com switches staan van de Superstack Uitvoering maar dat zijn 2 straaljagers omdat er nogal luidruchtige fans inzitten.

Nu vroeg ik mij af als deze serie wat rustiger is qua geluid.
Deze hebben geen ventilatoren, het zijn ook geen 19" 1U varianten :+. Maar helaas unmanaged ;)
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:16:
[...]

zag hem staan voor iets minder dan 7 tientjes in de pricewatch

ik dacht even om iemands ervaring vragen met 3com
Er zijn al een paar discussies geweest, maar let alsjeblieft op de Shopsurvey, die ziet er nu namelijk niet geweldig uit :X

[ Voor 28% gewijzigd door niels88 op 02-04-2007 22:37 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

Waarom specifiek die switch.
3com heeft nog wel meer gigabit switches staan.

Als je gewoon een simpele gigabit switch zoekt zou je deze ook kunnen kopen: http://www.3com.com/prod/...?tab=features&sku=3CGSU05
Heb er geen ervaring mee, maar deze is goedkoper en ziet er ook nog eens mooier uit. (woei wat een geweldige onderbouwing om een product aan te raden :P)

Wel minder opties, maar ik weet niet of je de extra opties van "jouw" switch wel gaat gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 02-04-2007 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
[

Er zijn al een paar discussies geweest, maar let alsjeblieft op de Shopsurvey, die ziet er nu namelijk niet geweldig uit :X
[/quote]

dit is toch niet ten nadele van de switch ???

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:43:
[

[/quote]

dit is toch niet ten nadele van de switch ???
Nee, maar de interresse op deze switch werd gevestigd aangezien de topicstarter deze voor een goeie prijs zag. En vreemd genoeg heeft maar 1 shop het voor die prijs, en juist die shop heeft een slechte shopsurvey :)

• ComBax
job schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:43:
Waarom specifiek die switch.
3com heeft nog wel meer gigabit switches staan.

Als je gewoon een simpele gigabit switch zoekt zou je deze ook kunnen kopen: http://www.3com.com/prod/...?tab=features&sku=3CGSU05
Heb er geen ervaring mee, maar deze is goedkoper en ziet er ook nog eens mooier uit. (woei wat een geweldige onderbouwing om een product aan te raden :P)

Wel minder opties, maar ik weet niet of je de extra opties van "jouw" switch wel gaat gebruiken.
Da's dus de switch die ik heb (maar bij mij de 8-poorts uitvoering). Ben er tot nu toe tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
niels88 schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:32:
[...]

Nee, maar de interresse op deze switch werd gevestigd aangezien de topicstarter deze voor een goeie prijs zag. En vreemd genoeg heeft maar 1 shop het voor die prijs, en juist die shop heeft een slechte shopsurvey :)

Verwijderd

Topicstarter
heb hem besteld bij routershop.nl
iets duurder maar misschien iets betrouwbaarder
dus nog even afwachten

• ComBax
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:54:
[...]

heb hem besteld bij routershop.nl
iets duurder maar misschien iets betrouwbaarder
dus nog even afwachten
Mag ik vragen waarom je per sé die officeconnect wilt?
Ik heb nu voor minder geld een 8-ports gigabitswitch, ook van 3com...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-03 14:03

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, 3com is een vrij bekend merk, en daar is vast wel wat over te vinden. Een beetje eigen inzet tonen mag wel..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.