xbox360/wii/playstation3 op een pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 11:15
Ok ik heb een volgende vraag, ben met een nieuwe pc bezig aan het samenstellen. Nu wil ik graag er een xbox360 en een wii op kunnen aansluiten. Dit is puur voor de fun en dergelijke bij lan party's.
Nu ben ik dus op zoek naar een video imput kaart die het aankan, voornamelijk de resolutie aankan. en dat hij dus soepel word weergegeven op de pc. De pc is snel zat, alleen zoek nu dus een geschikte video in kaart.

Ik zat zelf te denken aan een hauppage HVR1300. Nu de vraag, kan deze kaart de xbox360 en wii aan?
zelfde vraag voor de Hauppauge WinTV PVR-500MCE, maar ik begreep dat die puur analoog was en niet digitaal.
Zo nee, waar kan ik het beste op letten?

edit: kan een mod mijn titel fixen? :X het is natuurlijk een 360

Ohja extra info: ik wil het graag doen met een av aansluiting, ik neem aan dat dit wel de beste keus voor is?

[ Voor 20% gewijzigd door cossy nl op 02-04-2007 22:06 ]

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Ik zou zelf geen video-in kaart kopen, maar een monitor met meerdere aansluitingen, zodat je de console gewoon op de monitor zelf aan kan sluiten. De xbox360, en wii kunnen via component, waar de 360 ook nog via vga kan. PS3 heeft alleen HDMI, maar er zijn al een aantal monitoren met deze aansluitingen (echter zijn het wel 24" schermen.)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• cossy nl
Ok het zit zo, ik heb hier een leuke pc, met een serie oude beamers. die zijn al aangesloten op de pc, nou leek het me leuk om dus de wii en dergelijk op de pc bij een lanparty aan te sluiten en eventueel ook de "wedstrijden" op te nemen op de pc. de pc is zwaar genoeg ;) alleen nu nog een goede capturekaart

• cossy nl
Een klein kickje, elk adviesop dit gebied is welkom, omdat hier 0,0 ervaring mee heb.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, de meeste TV-kaarten hebben ook wel een video-in...maar da's over het algemeen een composiet of S-video aansluiting. Dus geen HDMI of component. je zou naar (ws. dure) video-editing oplossingen kunnen kijken, maar ik vraag me af of je daar qua prijs heel vrolijk van gaat worden. Daarbij: als het slechts voor incidenteel gebruik is, wil je er denk ik ook niet teveel voor betalen.
Dan zou ik gewoon voor een TV-kaart met video-in gaan. Dan kun je via de video-in opnemen als je dat wilt, en als je evt een mointor / beamer hebt met en goede ingang, kun je daar ook je x-doos / Wii rechtstreeks op aansluiten voor de gameplay. Alleen de opnames worden dan van iets mindere kwaliteit, maar zoals je zelf al aangeeft, is dat vrij incidenteel en alleen maar voor de fun, dus dat zou de pret niet mogen drukken :)

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 04-04-2007 22:48 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik heb in een ver verleden weleens de gamecube op mijn Leadtek Win200XP PVR (ofzo) aangesloten. Dat was een TV-tuner kaart van 100 gulden ofzo. Ik sluitte de gele composietkabel aan op de kaart en gebruikte een composiet naar 3.5 mm omloopstukje om de rode en witte composietkabels aan te sluiten op mijn geluidskaart. Het speelde een beetje lomp op mn beeldscherm maar jij hebt een beamer dus dat moet wel lukken.

Waar je dus op moet letten is "video in" bij de aankoop van het kaartje, maar die hebben ze geloof ik allemaal.

Tja, dan zit je enkel nog met de software, niet alle meegeleverde PVR is even goed of handig, maar als er een beetje degelijke drivers zijn kan je het misschien wel via Media Player Classic (open device) live afspelen (werkte voor mn webcam iig).

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• cossy nl
L3TUC3 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 06:50:
Ik heb in een ver verleden weleens de gamecube op mijn Leadtek Win200XP PVR (ofzo) aangesloten. Dat was een TV-tuner kaart van 100 gulden ofzo. Ik sluitte de gele composietkabel aan op de kaart en gebruikte een composiet naar 3.5 mm omloopstukje om de rode en witte composietkabels aan te sluiten op mijn geluidskaart. Het speelde een beetje lomp op mn beeldscherm maar jij hebt een beamer dus dat moet wel lukken.

Waar je dus op moet letten is "video in" bij de aankoop van het kaartje, maar die hebben ze geloof ik allemaal.

Tja, dan zit je enkel nog met de software, niet alle meegeleverde PVR is even goed of handig, maar als er een beetje degelijke drivers zijn kan je het misschien wel via Media Player Classic (open device) live afspelen (werkte voor mn webcam iig).
Ja was mijn idee. Via composit dan. hoorde alleen dat ik dan dus moest opletten of er ee
n analoge decoder (of encoder) op zat of een digitale. Die digitalen schijnen sneller te zijn.
Ik wil er best wat geld voor uit geven voor een goede video/tv kaart. Ik zat te denken aan een max van 200 euro.

Dat het indentieel is is voor mij niet zo erg. Dat mag de pret niet drukken ;)

• cossy nl
Niemand een idee voor mij wat nou echt goed is voor 200 euro als video in kaart? (composite omdat altijd ondersteunt word)

Verwijderd

Heb je geen video-in op je videokaart toevallig?
De meeste kaarten hebben er wel één, daar kan je goed mee opnemen.

Verwijderd

ik heb eens gebruik gemaakt van een tv kaart. (kaart heb ik nog )
Mijn tv kaart heeft compose en s-video in gang .
Ik sluit de digitene van kpn er op aan zodat digitene kon kijken op mijn pc.
De kaart word tegen woordige niet meer gebruikt maar het beeld was zeker goed en strak om mee te kijken.
Merk was asus tv-fmkaart zal het model even opzoeken
http://www.asus.com/produ...253&model=592&modelmenu=1

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 00:44 ]

• cossy nl
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:38:
ik heb eens gebruik gemaakt van een tv kaart.
Mijn tv kaart heeft compose en s-video in gang .
Ik sluit de digitene van kpn er op aan zodat digitene kon kijken op mijn pc.
De kaart word tegen woordige niet meer gebruikt maar het beeld was zeker goed en strak om mee te kijken.
Merk was asus tv-fmkaart zal het model even opzoeken
Klinkt goed. Hou me op de hoogte :)

edit: kaart even bekeken, maar zoek dus iets met een compostie aansluiting. Dat is meteen ook het enige wat hij echt moet hebben, de rest is leuk mee genomen, maar geen eis ;)
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:38:
Heb je geen video-in op je videokaart toevallig?
De meeste kaarten hebben er wel één, daar kan je goed mee opnemen.
er zitten 2 8800 gts kaarten in, die allemaal een los scherm aansturen. Ze hebben alleen geen video in. Die kaarten wil ik ook daarmee niet belasten. Moet een ultiem game "pc'tje" worden. Dus alles voor de performance ;)
Daarom ben ik daar zo druk naar op zoek, het budget is er, alleen nu de goede kaart nog die dus de resolutie+snelheid van bijvoorbeeld een ps3 aan kan :)

[ Voor 7% gewijzigd door cossy nl op 09-04-2007 00:45 ]

• cossy nl
Als het goed is vandaag de eerste test, even op een andere pc met een standaard capturecard. En waarschijnlijk de wii er op en mischen ook de ps3 vandaag nog. En nattuurlijk een beamer er op ;)

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
misshien een stom idee, maar kun je dit niet via een hd-recorder doen?
die kun je eentje kopen, en dan na het weekend gewoon terugbrengen :)
mits deze natuurlijk een externe input hebben...tis maar een suggestie

If you don't stand for something you'll fall for everything

• cossy nl
mazzl schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:03:
misshien een stom idee, maar kun je dit niet via een hd-recorder doen?
die kun je eentje kopen, en dan na het weekend gewoon terugbrengen :)
mits deze natuurlijk een externe input hebben...tis maar een suggestie
het word een permanente opstelling in een gebouw ;)
ook voor andere doeleinde dus dat houd het leuk ;)
Maar inderdaad dat idee is goed bedacht :)

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-02 13:20

Hachy

Laadpas Nerd

Ik begrijp het probleem niet zo? Elke console kan toch composiet beeld uitpoepen ?

Dus gewoon een kaart die composite in ondersteunt of een usb tv device is voldoende om keurig TV beeld op je PC te hebben en er alles mee te doen wat je maar wilt (dus ook weer op beamers projecteren).

Als je echt puur voor kwaliteit gaat moet je denk ik een HDMI input kaart gaan zoeken (bestaat dat?) en die werkt dan ook alleen nog maar met de Xbox360, dus composite is de meest compatible optie.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Let wel: veel PVR kaarten of video-in kaarten met hardware encoding hebben last van een vertraging. Deze is zeer klein, maar kan met het spelen van snelle console games voor veel irritatie zorgen.
De Adaptec Gamebridge is een video-in oplossing die geen lag heeft, en speciaal voor consoles is ontwikkelt.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hachy schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:07:
Als je echt puur voor kwaliteit gaat moet je denk ik een HDMI input kaart gaan zoeken (bestaat dat?) en die werkt dan ook alleen nog maar met de Xbox360, dus composite is de meest compatible optie.
Da's knap, de 360 Elite moet nog uitkomen ;) De PS3 heeft HDMI en een normale 360 component.

• cossy nl
Rawit schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:20:
Let wel: veel PVR kaarten of video-in kaarten met hardware encoding hebben last van een vertraging. Deze is zeer klein, maar kan met het spelen van snelle console games voor veel irritatie zorgen.
De Adaptec Gamebridge is een video-in oplossing die geen lag heeft, en speciaal voor consoles is ontwikkelt.
Inderdaad, daar ben ik inderdaad bang, wil dat graag voorkomen, heb nu even een pinnacle movie borad 500 pci gekocht, als eerste test.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Weet niet of dit bij iedereen zo is, maar toen ik mijn X360 op mijn tv-kaartje aansluiten via die gele tulp, had ik duidelijk merkbaar lag tussen controls en beeld. Het beeld haperde geen 1 keer, geluid liep ook helemaal sync, alleen d'r zit gewoon kleine milliseconde processingtijd tussen de input op je tv-kaart en videokaart (output). Nu heb ik een goedkoop kaartje van 50 euro van Asus, merk denk niet dat je hier helemaal van af komt.

Edit: Poehee, moet ik ook de laatste paar posts lezen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Muthas op 23-04-2007 16:46 ]

Verwijderd

offtopic:

Die xbox360 elite word zo F*CKING vet! die ga ik kopen denk ik!

• cossy nl
Muthas schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:43:
Weet niet of dit bij iedereen zo is, maar toen ik mijn X360 op mijn tv-kaartje aansluiten via die gele tulp, had ik duidelijk merkbaar lag tussen controls en beeld. Het beeld haperde geen 1 keer, geluid liep ook helemaal sync, alleen d'r zit gewoon kleine milliseconde processingtijd tussen de input op je tv-kaart en videokaart (output). Nu heb ik een goedkoop kaartje van 50 euro van Asus, merk denk niet dat je hier helemaal van af komt.

Edit: Poehee, moet ik ook de laatste paar posts lezen O-)
Maar was er mee te gamen? of was de lag te erg daarvoor?

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

@ Rafe, okay alleen met de elite dan, my bad, ben niet zo thuis met de X-box...

Ik ben net een tijdje aan het testen geweest met m'n Terratec Hybrid Tuner (USB 2.0). Afgelopen week gekocht voor 100 euro. Deze heeft ook composite in.

Eerst een tijdje met DVB-T en analoge kabel zitten testen, daarna heb ik er een tijdje op gegamed. Dat werkte uitstekend, ik heb in elk geval niets van lag gemerkt.

Aangezien ik ook vaak de multimedia hoek van verschillende lans mag verzorgen leek dit me een handige add-on voor beamergebruik icm mijn laptop. Altijd handiger dan een oude analoge video, en allerlei andere bekabeling die je nodig hebt. Vooral dvb-t bij voetbalwedstrijden enzo lijkt me leuk :)

screenies:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/multimedia/terratec/cinergyxs/bundle.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.dsmarty.com/hachy/terratec/IMG_3104_thumbed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.dsmarty.com/hachy/terratec/IMG_3105_thumbed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.dsmarty.com/hachy/terratec/IMG_3106_thumbed.jpg

Misschien ook wat voor jou?

[ Voor 22% gewijzigd door Hachy op 24-04-2007 22:15 ]

• cossy nl
Hmm inderdaad leuk spul, mischien inderdaad het overwegen waart. Maar heb mijn hardware al binnen, nouja bijna alles dan.
Ik heb dus nu 2x 8800gts en een pinnacle movieboard 500 pci. (ik hoop dat die het ook aankan) en een creative geluidskaart.
De rest mag ook nit ontbreken, een E6600 intel processor en 2gb geheugen van OCZ (special ops). en ja voor de rest wat standaard dingen.
Moet alleen de kast nog binnen krijgen, en dan kan ik hopelijk dit weekend wat testen :)
Maar ik bestel mischien ook wel zo'n stetje, sowieso leuk om oude spullen er op aan te kunnen sluiten.

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Pinnaccle is over het algemeen wel kwaliteitsspul dus dat zal wel goed gaan. Leuke specs zo al met al :)
Dit dingetje is toch ook meer voor laptops bedoeld, hoewel 'ie op een desktop ook goed werkt.

• flubke01250
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik kom net in mijn zoektocht om mijn PS2 / XboX etc aan mijn 22" monitor te hangen het volgende tegen. In de omschrijving staat dat het doel is om VGA weer te geven op beamer of TV, maar kan dit item ook andersom gebruikt worden ??

Dus de D-Sub stekker in ongebruikte VGA-poort in monitor, en de gele tulp aan de uitgang van PS2/XboX hangen ??

Stom idee misschien, maar zijn wel de aansluitingen die ik nodig heb !

Het gaat om dit item: http://cgi.ebay.nl/N-VGA-...tegoryZ8060QQcmdZViewItem

• flubke01250
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09-2021
Hachy schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:54:
Pinnaccle is over het algemeen wel kwaliteitsspul dus dat zal wel goed gaan. Leuke specs zo al met al :)
Dit dingetje is toch ook meer voor laptops bedoeld, hoewel 'ie op een desktop ook goed werkt.
Is heb nu zelf de Terratec Cinergy USB 200 met inderdaad ook een ingang erop ...
Echter als ik deze gebruik naar mijn monitor toe, dan is het verre van scherp !!
Beeld flikkert en wazig .. net alsof het iets met de frequentie ofzo is .. (PAL/NTSC)?? Ik heb geen idee ..

Jij misschien ??

• cossy nl
Kleine update, alle onderdelen binnen, windows draait al, woensdag gaat de ps3 er aan :) dan zal ik weer posten ;)

• cossy nl
Nog niet de ps3 er aan gehangen, moet eerste een paar bugs oplossen in het systeem met de nvidia drivers :S
wel heb ik er een vhs er aan gehad, de kwaliteit beviel me wel.
Pagina: 1