Toon posts:

Nieuwe game-pc setup

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na 4 jaar mijn huidige pc te hebben vind ik dat het tijd wordt voor een nieuwe game-pc. Dit is de eerste keer dat ik via internet zelf een systeem ga samenstellen, al laat ik de assemblage nog wel over aan het bedrijf, in dit geval Azerty (goede prijs lees ik en staat hoog in de shopsurvey). De afgelopen weken heb ik alle topics met veel belangstelling bekeken en mijzelf een beetje wegwijs gemaakt in deze wereld. Aan de hand daarvan heb ik het volgende systeem samengesteld.

Budget
Ik heb een budget van ongeveer €1400/1500.

Een monitor (samsung 226-BW) heb ik al besteld deze week, dus het bovenstaande budget is beschikbaar voor de onderstaande onderdelen.

Waarvoor word de pc gebruikt
De pc zal voornamelijk voor gamen gebruikt worden. Daarnaast film, muziek, internet.

Onderdelen

Moederbord: € 110,68
GigaByte GA-965P-DS3, Retail
Niet duur, veel goede reacties. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken of gebruik te maken van SLI of iets dergelijks. RAID mogelijkheden zijn ook aanwezig, dit is eventueel handig, al schijnt de DS-4 hier beter voor te zijn(?).

Processor: € 281,14
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Boxed
Ik zat eerst te denken aan de E6400, maar aangezien de prijzen gaan dalen vanaf 22 april heb ik besloten om voor de E6600 te gaan.

Geheugen: € 100,20
Kingston 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, Cas 5, 2 stuks
Kingston levert goede kwaliteit heb ik gelezen voor een goede prijs (plus levenslange garantie). Aangezien ik niet van plan ben om te oc'en heb ik besloten om voor PC5300 te gaan, i.p.v. PC6400. 2 gig is ook prima om vista en games te draaien lijkt me.

Hardeschijf: € 77,18
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 16 MB, SATA II
Uit alle tests blijkt deze schijf snel, stil en goedkoop te zijn. Deze schijf wil ik vooral gebruiken voor films, muziek, docs.

Hardeschijf: €149,71
Western Digital Raptor, 74 GB, 10000 RPM, 16 MB, SATA
Deze schijf wil ik gebruiken voor Windows Vista, zodat vista lekker snel draait. Ook ben ik van plan om mijn games hierop te installeren.

Dvd rewriter: € 31,30
Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Hier heb ik verder niet echt een onderbouwing voor, hij is zwart dus past mooi bij mijn behuizing, en de dvd-writer schijnt goed te zijn.

Videokaart: € 374,75
EVGA Geforce 8800 GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16
Op dit moment kies ik voor de EVGA videokaart, maar dit kan veranderen; hangt af van de prijsverlaging de komende maand, dus dat wacht ik nog even af. Omdat ik voorlopig vooruit wil met mijn videokaart en de huidige en toekomstige spellen op high wil spelen, kies ik voor een directx10 kaart. Ik kies voor 640mb, omdat ik deze week de Samsung 226-BW heb besteld en ik dus van plan ben om spellen op 1680x1050 te spelen lijkt de 640mb versie mij geschikter. Ik kies niet voor de GTX omdat ik die te prijzig vind op dit moment.

Behuizing: € 68,48
Thermaltake VB1000BWS, Soprano + Window, Zwart
Qua behuizing ben ik er nog steeds niet uit. Ik vind dit een mooie kast en hij schijnt een goede airflow te hebben met 3 fans. Ik weet verder niet of de kast te klein is voor de huidige setup.

Voeding: € 82,18
Antec NeoHE, 500 Watt, Retail
Ik heb goede recensies over deze voeding gelezen, hij schijnt stil te zijn. 500 watt lijkt mij ook voldoende voor de huidige setup.

Koeling: € 18,03
Arctic Freezer 7 pro
Ik weet niet of het noodzakelijk is om een koeler te nemen, aangezien ik niet van plan ben om te gaan overclocken. Mocht een koeler wel handig zijn, kies ik voor deze omdat hij goed uit de testen komt en een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Besturingssysteem: € 85,92
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, NL
Ik kies voor de standaard Vista, ik hoef verder geen Ultimate Edition.

Assemblage + 1 jaar garantie: € 50,00

Een geluidskaart heb ik niet opgenomen, omdat ik eerst wil kijken of de onboard geluidskwaliteit aan mijn verwachtingen voldoet.

Randapparatuur heb ik al en ben ik niet van plan om te vervangen.

Totaal: €1429,57. Hier gaat dus nog wat vanaf na 22 april.

Vragen
  • * Is de behuizing een goede keuze i.v.m. met airflow en ruimte?
  • * Zie ik dingen over het hoofd wat betreft combinatie van onderdelen?
  • * Hoe relevant is het om een andere processor koeler te nemen?
  • * Is het nemen van een raptor een goede keuze, of is de snelheidswinst te verwaarlozen?
  • * Is de gekozen moederbord voldoende voor deze setup, of is bijvoorbeeld een DS-4 een betere keuze?
  • * Zijn er nog overige opmerkingen?
Dit is mijn eerste topic, dus als je nog tips hebt op het gebied van mijn postingtechnieken of iets dergelijks, laat het me weten ;)

Alvast bedankt!

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
prima TS, zou het zelf niet beter kunnen _/-\o_

je zou eventueel nog kunnen besparen op een behuizing inclusief voeding, zoals de antec sonata II, scheelt toch zo'n 50 euro.

Je zou ook nog geld kunnen besparen om maar een 36 gig raptor te halen, om alleen je OS op te zetten, aangezien ik niet denk dat je met een raptor prestatiewinst bij je games gaat halen (right?). scheelt ook weer 40€

denk dat als je toch niet gaat overklokken ook geen aparte koeler hoeft te halen, aangezien de stock koeler wel voldoet. weer 20€ minder

ook zou ik voor de samsung sh-s183L dvd-writer gaan, want deze heeft lightscribe, welk een leuke extra functie voor die 2€ meer.

verder ziet het er erg netjes uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ik vraag mij alleen af of een Antec Sonata niet te klein is voor 8800 GTS?

• Neck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik heb laatst een 8800GTS (320MB versie) in een Sonata II gebouwd.
Hij paste _net_ zelfs met een 120mm fan tussen de hdd carriage en de 8800GTS.

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor zover ik weet moet het kunnen met een 8800gts 320 en ook de 640 (zijn toch even groot), met de GTX gaat het wel weer lastig worden.

voor de toekomst: ik verwacht ook niet dat de videokaarten steeds groter gaan worden, dus dat de opvolger van de GTX nog weer groter is. maja wat denkt de rest daarover?

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021

KruisVuur

...

RDhits schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:56:

Je zou ook nog geld kunnen besparen om maar een 36 gig raptor te halen, om alleen je OS op te zetten, aangezien ik niet denk dat je met een raptor prestatiewinst bij je games gaat halen (right?). scheelt ook weer 40€
Prestatiewinst in de vorm van fps niet nee, de laadtijden zijn wel een stuk aangenamer. Bij spellen als Battlefield 2, Fear, Counterstrike Source en Company of Heroes merk ik dit zeker.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom ga je eigenlijk voor een 32 bits windows? Waarom niet de 64 bits/

De C2D zijn toch allemaal 64bits...

Hoi!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:28:
*knip*

Moederbord: € 110,68
GigaByte GA-965P-DS3, Retail
Niet duur, veel goede reacties. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken of gebruik te maken van SLI of iets dergelijks. RAID mogelijkheden zijn ook aanwezig, dit is eventueel handig, al schijnt de DS-4 hier beter voor te zijn(?).

*knip*
Dat is zeker waar. Een DS4 heeft namelijk de ICH8R southbridge en de DS3 een ICH8. De DS3 draait zijn raid dan ook op de jmicron chipset die er bij op zit. Deze chipset heeft niet de performance van de ICH8R raid van Intel. Als je der geld voor hebt en je gebruikt raid, zou ik voor de DS4 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
urnie538 schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:15:
Waarom ga je eigenlijk voor een 32 bits windows? Waarom niet de 64 bits/

De C2D zijn toch allemaal 64bits...
Voor de 64-bit wordt volgens mij 4 gig geheugen aangeraden? Dit gaat mij weer extra geld kosten qua geheugen. Ik weet niet of de 64-bit versie op dit moment een toegevoegde waarde is, maar als je mij de voordelen ervan kan beschrijven hoor ik het graag.

Ik ga iig besparen op mijn koeling en de samsung sh-s183L dvd-writer lijkt mij ook een goede aanpassing. Ik zit nog wel te twijfelen over de Sonata II, aangezien ik een window in mijn kast wel mooi vind staan.

Verwijderd

De vista drivers van NVidia zijn nog erg brak, ik zou de komende maand(en) nog op XP blijven voor games prestaties, DirectX 10 games zijn er toch niet.
Natuurlijk, Vista is leuk, en media center is erg grappig, maar als je hem vooral voor games koopt, dan zou ik mooi op XP blijven.
Overigens; Erg goede cooler, ik heb 'm hier ook al klaar liggen voor mijn c2d 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:24:
[...]

Voor de 64-bit wordt volgens mij 4 gig geheugen aangeraden? Dit gaat mij weer extra geld kosten qua geheugen. Ik weet niet of de 64-bit versie op dit moment een toegevoegde waarde is, maar als je mij de voordelen ervan kan beschrijven hoor ik het graag.

Ik ga iig besparen op mijn koeling en de samsung sh-s183L dvd-writer lijkt mij ook een goede aanpassing. Ik zit nog wel te twijfelen over de Sonata II, aangezien ik een window in mijn kast wel mooi vind staan.
Waar staat dat je voor 64bits 4gb nodig hebt? Ik heb dat namelijk nog nooit gehoord en ik zou het wel interessant vinden waarom 64bit zwaarder is :D .
Ik ga er van uit dat het ook niet zo veel uit maakt. Het voordeel van 64bit is in sommige gevallen iets meer performance. Geheugen kan tot 16GB inplaats van +/-3.5. Nadeel. Soms werkt software niet onder 64bit.

wiki http://en.wikipedia.org/wiki/64_bit#Pros_and_cons

Reken er op dat oudere oude games niet gaan draaien. (zeker niet als ze nog 16bit zijn, maar die werken zoizo niet meer onder vista dacht ik.). De meesten hedendaagse games gaan wel werken. Zij het 32bit ge-emuleerd. Je verliest geen/nauwlijks performance. Het voordeel gaat worden als de modernere games uit komen in 64bit edities. Dan ga je relatief(GPU is toch vaak beperkend) in performance er op voor uit, ten opzichte van de 32bits tegenhanger.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:27:
[...]

Waar staat dat je voor 64bits 4gb nodig hebt? Ik heb dat namelijk nog nooit gehoord en ik zou het wel interessant vinden waarom 64bit zwaarder is :D .
Ik ga er van uit dat het ook niet zo veel uit maakt. Het voordeel van 64bit is in sommige gevallen iets meer performance. Geheugen kan tot 16GB inplaats van +/-3.5. Nadeel. Soms werkt software niet onder 64bit.
Ok, een interessante optie :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 22:31 ]

• Valkske
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik heb sterke twijfels bij die prestatiewinst van die Raptor. Mijn oude PC had ook een Raptor. Heb nu een nieuw systeem gekocht, net dezelfde configuratie als die van jou (maar een MSI moederbord en grafische kaart). Mijn primaire schijf is nu die Barracuda ipv Raptor (die ik nu heb verkocht). Ten eerste heb ik de indruk dat hij stiller is, en ten tweede gaat mijn nieuwe systeem in zijn geheel een stuk sneller dat die winst van de Raptor enkel nog te meten is met een chronometer of in benchmarks. Hij neemt ook nog es een hele plek weg in je kast voor relatief weinig schijfruimte, misschien ook nog es extra warmte...
Let wel, ik som nu op wat mijn argumenten zijn om hem weg te doen, zou kunnen dat dit voor jouw geen tegen-argumenten zijn om hem te kopen.

Games (World Of Warcraft, Oblivion, ...) die ik speel werken perfect en supervlot met de 101.41 beta drivers. Download die dus zeker voor de 8800 GTS, anders wil hij niet uit standby.

M'n "oude" Audigy geluidskaart doet het prima, muziekprogramma Ableton Live werkt perfect onder Vista 64bit. Heb ook trial versie van Adobe Premiere Pro gedownload en die draait ook prima.

Allerlei posts op forums hebben mij erg veel doen twijfelen om voor Vista te gaan op m'n nieuwe PC, en uiteindelijk was de angst om te upgrade voor niets geweest, want het werkt super.

[ Voor 6% gewijzigd door Valkske op 02-04-2007 22:47 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien een idee om de Raptor te vervangen voor 2 x Seagate 7200.10 schijven in Raid 0 ? Dit is sneller dan een alleenstaande raptor. Op de DS4 is schijnt de raid controller inderdaad beter te zijn, met de JMicron raid-controller schijnen wat problemen te zijn, benchmarks die een duidelijk prestatie verschil weergeven tussen de ICH8R en de JMicron JMB363 (ds3) heb ik nog niet kunnen vinden. Op het moment heb ik 2 Seagates in bestelling staan, ik verwacht ze in de loop van de week, zal wel even laten weten of en hoe het werkt en wat benchmarks draaien.

Verder zou je nog kunnen overwegen om de Boxed koeler van je cpu te gebruiken, zelf ben ik echter nooit zo'n fan van deze dingen (lawaai, matige prestaties), maar deze schijnt zijn werk redelijk goed te doen. Toch zou ik zelf een degelijke (stille !) koeler erbij nemen, zoals inderdaad de Freezer.

Ik heb het kleine broertje van de NeoHE 500 watt, de 430 watter en deze bevalt meer dan uitstekend. Fluisterstil en retestabiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Dick op 02-04-2007 23:03 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
http://www.guru3d.com/article/Videocards/420/

Review van de OC versie van 320MB vs de normale 640mb versie hierin zie je dat de keuze van je kaart sterk afhangt van je beeldscherm. De 320mb ac3 oc kost 340 euro dus het zou je een stuk schelen en als je een 17 of 19inch scherm hebt is de 320 ac3 oc versie vaak sneller.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Solid_Aapie schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:13:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/420/

Review van de OC versie van 320MB vs de normale 640mb versie hierin zie je dat de keuze van je kaart sterk afhangt van je beeldscherm. De 320mb ac3 oc kost 340 euro dus het zou je een stuk schelen en als je een 17 of 19inch scherm hebt is de 320 ac3 oc versie vaak sneller.
Ik ga ook voor de 640mb versie, aangezien ik de samsung 226-BW heb besteld.
Ik zit nog wel te twijfelen over die raptor, daar ga ik nog ff wat meer over lezen dan maar. RAID 0 schijnt ook niet alles te zijn i.v.m. met mogelijk dataverlies als een hardeschijf kapot gaat.
Die artic freezer 7 pro laat ik er toch op zitten.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:23:
[...]

RAID 0 schijnt ook niet alles te zijn i.v.m. met mogelijk dataverlies als een hardeschijf kapot gaat.
Klopt, maar als je maar zorgt dat je van alle belangerijke bestanden een backup maakt is er niks aan de hand, die paar films kun je wel weer een keer opnieuw downloaden.
Ikzelf heb ook een raid0 configuratie, en daarnaast heb ik een tweedehands ide 160 gig gekocht voor 30 euro meende ik, en daarom kan ik de wereld aan back-ups plaatsen.

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:27:
[...]

wiki http://en.wikipedia.org/wiki/64_bit#Pros_and_cons

Reken er op dat oudere oude games niet gaan draaien. (zeker niet als ze nog 16bit zijn, maar die werken zoizo niet meer onder vista dacht ik.). De meesten hedendaagse games gaan wel werken. Zij het 32bit ge-emuleerd. Je verliest geen/nauwlijks performance. Het voordeel gaat worden als de modernere games uit komen in 64bit edities. Dan ga je relatief(GPU is toch vaak beperkend) in performance er op voor uit, ten opzichte van de 32bits tegenhanger.
Wordt dus geen Wolfenstein 3D meer voor de TS ;) , maar bedankt voor de uitleg.

Hoi!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 11:34

rg-mohwa

Phoe Hé

ik zou je dvdspeler laten vervangen door een Sata model scheelt je een ernorme kabel en je krijgt voor +/- even veel centjes veel meer airflow voor terug.
Verder ziet het er netjes uit

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:38:
[...]

Klopt, maar als je maar zorgt dat je van alle belangerijke bestanden een backup maakt is er niks aan de hand, die paar films kun je wel weer een keer opnieuw downloaden.
Ikzelf heb ook een raid0 configuratie, en daarnaast heb ik een tweedehands ide 160 gig gekocht voor 30 euro meende ik, en daarom kan ik de wereld aan back-ups plaatsen.
Ik draai ook een Raid 0 config. Bevalt erg goed, helemaal nu ik veel met films doe, (bewerken, kopieren, iso's van maken etc), scheelt me een hoop tijd.
Natuurlijk is het wel zo dat als één schijf kapot gaat (écht kapot) dat je dan je gegevens kwijt bent.

Ik had nog een oude 80gb schijf liggen en daar heb ik een externe behuizing voor gekocht, die werkt nu als mijn backup.

Hier staat ook nog een goede uitleg over Raid (0)
http://nl.wikipedia.org/w...rray_of_Independent_Disks

Edit: Ik heb mijn schijven goed gekoeld, ik heb een 12cm intake op front van mijn behuizing, en dan heb ik één hd iets boven de airflow hangen, en één hd net iets onder de airflow.

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 03-04-2007 08:45 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
urnie538 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:44:
[...]

Ik draai ook een Raid 0 config. Bevalt erg goed, helemaal nu ik veel met films doe, (bewerken, kopieren, iso's van maken etc), scheelt me een hoop tijd.
Natuurlijk is het wel zo dat als één schijf kapot gaat (écht kapot) dat je dan je gegevens kwijt bent.

Ik had nog een oude 80gb schijf liggen en daar heb ik een externe behuizing voor gekocht, die werkt nu als mijn backup.

Hier staat ook nog een goede uitleg over Raid (0)
http://nl.wikipedia.org/w...rray_of_Independent_Disks

Edit: Ik heb mijn schijven goed gekoeld, ik heb een 12cm intake op front van mijn behuizing, en dan heb ik één hd iets boven de airflow hangen, en één hd net iets onder de airflow.
2 x Seagate 7200.10 schijven in Raid 0 is een goede optie, zeker als het net zo snel is als een raptor en stiller. Een derde Seagate kan ik dan gebruiken voor backup. Is eventueel RAID-5 ook een goede optie, of beter RAID-0 plus backup? Helpt het verder om een partitie aan te maken voor Windows (hier heb ik niet zoveel verstand van 8)7 ) bij RAID 0?

Bedankt voor de tips.

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik zou wel een partitie aanmaken, om twee redenen:

Als er nu iets met je hd gebeurt (ik bedoel softwarematig, dus beschadigde bootbestand, virus etc), dan kun je je huidige hd nog in een 3,5 inch externe hd behuizing doen, en dan alsnog alle bestanden backupen op een andere pc/laptop.

Bij een Raid0 kan dit niet. Ik heb dus twee partities, één voor windows (C:) en één voor grote bestanden.(E:)
Het is één keer voorgekomen dat ik windows opnieuw moest installeren. Toen heb ik Windows dus (zonder format) op de E: schijf gezet. Vervolgens de bestanden van de C schijf gebackuped. En windows weer op de C: schijf opnieuw geinstalleerd (met format) (had ik natuurlijk ook op E: kunnen laten staan, maar dat terzijde)

Ik hoop dat je het snapt... :Y)

Hoi!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als je je aanwent om regelmatig je gegevens te backuppen, kan je het beste raid 0 + backupschijf nemen, aangezien het schrijven van gegevens wat meer tijd kost bij raid 5.

Bij een aparte partitie voor windows moet je er wel aan denken dat alles wat je in "mijn documenten" en op je bureaublad zet, ook op die partitie komt. Zelf zou ik 1 partitie voor windows + software maken.

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 22:21
heb zelf ook zo'n samsung scherm ;) daar zul je in ieder geval geen spijt van krijgen...

overigens heb ik een raptor 74 gb in me pc hangen ( is een pc van pakweg 4 jaar ) daarop kan ik de prestatie verschillen inderdaad merken met andere schijven. jammer dat ik nix kan vertellen over een raid-0 opstelling qua benchmarks.

maar heb er zelf niet "de" beste ervaringen mee (maat van me had 2 schijfies in raid-0 staan. 1-tje kapot gegaan... zwaai zwaai tegen je raid-0 opslag)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor de RAID 0 + backupschijf configuratie samen met de Gigabyte DS-4. Ik zit alleen nog te twijfelen over Windows Vista 64-bit; ik weet niet hoe het met de huidige driverondersteuning ervoor staat. Heeft iemand hier grote problemen mee ervaren of is het allemaal goed te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 11:52 ]

• M411007
  • Laatst online: 27-01 23:10
De 8800GTS 640 is pas sneller dan de 320 bij resoluties van 1600x1200 en hoger. De 226 heeft 1680x1050. Dat is bijna 10% minder pixels dan 1600x1200.
Een 640 mb is dus zonde van het geld.

Ik heb ook een 320 versie en een 226 en draai alles op high :)

• Solid_Aapie
Bij salland heeft men de Foxconn 8800GTS OC met een ddr snelheid van 1800 en een gpu snelheid van 575 voor 408 euro dit kan je overwegen want dit levert je wel aardig wat prestatiewinst op ;)

En wat de persoon hierboven zegt klopt ook zeker dus de eVGa 320MB Ac3 oc versie zal zeker sneller zijn en hij is goedkoper en ik zou deze dus zeker kopen sinds de kans klein is dat je een groter scherm koopt dan een 22 inch :P Of de Foxconn versie dan heb je meteen de 640mb versie maar toch de hogere kloksnelheid.

[ Voor 54% gewijzigd door Solid_Aapie op 03-04-2007 12:07 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Solid_Aapie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:03:
Bij salland heeft men de Foxconn 8800GTS OC met een ddr snelheid van 1800 en een gpu snelheid van 575 voor 408 euro dit kan je overwegen want dit levert je wel aardig wat prestatiewinst op ;)

En wat de persoon hierboven zegt klopt denkik ook dus mischien kan je de 320MB AC3 oc toch overwegen?
Ja dit ga ik zeker overwegen, scheelt toch aardig wat geld ;)

• M411007
  • Laatst online: 27-01 23:10
of je koopt een standaard GTS 320 (€ 263) en overclockt hem zelf. ;)

Verwijderd

Topicstarter
M411007 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:09:
Ik heb even rondgekeken, en ik vraag mij af of de 640MB waarschijnlijk toch niet een betere keuze is als je kijkt naar toekomstige games.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 12:54 ]

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-01 15:33
Ik ga voor de RAID 0 + backupschijf configuratie samen met de Gigabyte DS-4. Ik zit alleen nog te twijfelen over Windows Vista 64-bit; ik weet niet hoe het met de huidige driverondersteuning ervoor staat. Heeft iemand hier grote problemen mee ervaren of is het allemaal goed te doen?
Als je dan toch voor Raid0 + backupschijf gaat, waarom dan niet meteen 1 schijfje meer en dan Radi10 draaien? (doe ik nu ook met 4x250GB op mijn DS4, net eentje kaduuk gegaan ;( , maar ben niks kwijt). Hoef je tenminste niet altijd te backuppen, en al je data blijft gewoon behouden wanneer er eentje kapot gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door SuB-ZeuZ op 03-04-2007 13:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
SuB-ZeuZ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:05:
[...]

Als je dan toch voor Raid0 + backupschijf gaat, waarom dan niet meteen 1 schijfje meer en dan Radi10 draaien? (doe ik nu ook met 4x250GB op mijn DS4, net eentje kaduuk gegaan ;( , maar ben niks kwijt). Hoef je tenminste niet altijd te backuppen, en al je data blijft gewoon behouden wanneer er eentje kapot gaat.
Dat is een idee, moet alleen ff qua budget kijken, maar thx voor de tip.

• Solid_Aapie
M411007 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:09:
Euh oc word niet door de fabrikant gegarandeert, wat je in de reviews leest klinkt allenmaal wel heel aardig. Maar veel kaarten komen lang niet zo hoog(ja review kaart zijn vaak de beste uit hun reeks) ik zou de gok van 280 euro niet wagen.

Specs

Verwijderd

Solid_Aapie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:29:
[...]

Euh oc word niet door de fabrikant gegarandeert, wat je in de reviews leest klinkt allenmaal wel heel aardig. Maar veel kaarten komen lang niet zo hoog(ja review kaart zijn vaak de beste uit hun reeks) ik zou de gok van 280 euro niet wagen.
Ik denk dat je het niet begrijpt. Waarom een 40 euro meer betalen voor een standaard OC? Je kan het net zo goed zelf doen. Je krijgt bij die 40 euro meer echt geen cherry picked core hoor.
SuB-ZeuZ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:05:
[...]

Raid draaien is geen excuus voor geen backups te maken! Als je windows verneukt is, ben je als nog alles kwijt. (maar raid10 is wel snel en veilig :D)
Pagina: 1