+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
ND filters zijn hier een goede oplossing voor. Zijn filters die niet meer doen dan het licht halveren/kwarteren/etc. Alles is wel mogelijk van 2 stops tot 8 stops. Zo duur zijn ze nou ook weer niet.
Iemand hier nog een goede winkel ofzo voor om te kopen?
En kan je beter 77mm filterdraad kopen, of wil je van die houders voor vierkante filters e.d.?
Dat dan weer wel......
Iemand een idee of step up ringen ook nog problemen kunnen veroorzaken?
Edit: OK, factory prices is inderdaad goedkoop, bedankt voor de tip.
[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 02-04-2007 20:56 ]
[edit] En goedkope step-up ringetjes zijn overigens (en volgens mij met minder levertijd) weer te krijgen bij http://fotofilter.nl/
[ Voor 39% gewijzigd door Foxfire op 02-04-2007 21:12 ]
Dat dan weer wel......
Goedkoop en betrouwbaar: http://shop.vendio.com/hkd/
|>
edit: Hehe, te snel gelezen... In dat geval idd een filter erop gooien.
[ Voor 14% gewijzigd door nadroJ op 03-04-2007 10:20 ]
Sowieso schrijf je zo!
|>
het is scherptediepte, niet scherpte of diepte dan wel scherpte gedeeld door diepte
Zolang je dat maar wel veilig doet he.lateef schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:17:
en voor een portie sex met mieren;
Ziet er goed uit.. maar ik zie nergens iets van vervoerskosten.. (shipment of delivery zie ik niks).Simon schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:57:
2 stops over 't algemeen, maar 't effect daarvan is niet altijd wenselijk.
Goedkoop en betrouwbaar: http://shop.vendio.com/hkd/
Gebruik je overigens wel een zonnekap? En je kan evt een andere belichting 'forceren' door andere lichtmeetmodus te kiezen (geen idee hoe je Nikons werkt, spotmeter?).
bij deze.lateef schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:17:
en voor een portie sex met mieren;
het is scherptediepte, niet scherpte of diepte dan wel scherpte gedeeld door diepte
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
want? wanneer je niet wilt dat het licht gepolariseerd wordt, kan je je polarisatiefilter niet gebruiken. wanneer het puur is om licht tegen te houden is een _goed_ ND filter toch echt de beste keuze.coorz schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:27:
Circulaire pol filter is wellicht meer aan te bevelen ipv ND filter.
wat maakt dat - voor deze toepassing - uit?coorz schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:27:
Gebruik je overigens wel een zonnekap?
zodat je foto verkeerd (en in dit geval (zwaar) overbelicht) is?coorz schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:27:
En je kan evt een andere belichting 'forceren' door andere lichtmeetmodus te kiezen (geen idee hoe je Nikons werkt, spotmeter?).
Ik gebruik vrijwel altijd een zonnekap. Een polarisatie filter staat op m'n lijstje maar daarmee alleen haal ik, denk ik, niet genoeg.coorz schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:27:
Circulaire pol filter is wellicht meer aan te bevelen ipv ND filter.
Gebruik je overigens wel een zonnekap? En je kan evt een andere belichting 'forceren' door andere lichtmeetmodus te kiezen (geen idee hoe je Nikons werkt, spotmeter?).
Het lijkt erop dat een ND filter van 4x of zelfs 8x gewoon iets is wat ik aan moet schaffen. Ik ga nu alleen nadenken of dit alleen voor de 50mm 1.8 nodig is of dat ik er met de 28-105 ook wat aan heb en of ik er dan beter 2 kan kopen of een stepup ring ofzo.
Lateef hoe kom je er eigenlijk bij dat die site zo goedkoop is? Aanbieder op ebay zijn goedkoper (en doorgaans net zo betrouwbaar vanwege beoordelingssysteem)..
[ Voor 28% gewijzigd door henkleerssen op 03-04-2007 13:42 ]
Verwijderd
Die site ís goedkoop, ga voor de grap eens de prijzen van pola's met Nederlandse winkels vergelijken. Dat zijn geen grappige verschillenhenkleerssen schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:44:
ahum... ik dacht dat het redelijk goedkoop was die site.. ik dacht ook dat het hongkong dollars was.. bij checkout blijkt het dus US Dollars te zijn..WTF?? en dan is een filter van $100 heel wat minder interssant..
Lateef hoe kom je er eigenlijk bij dat die site zo goedkoop is? Aanbieder op ebay zijn goedkoper (en doorgaans net zo betrouwbaar vanwege beoordelingssysteem)..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 16:04 ]