[Modem] Host IP adres

Pagina: 1
Acties:

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-03 17:56
Goedendag tweakers!

Ik heb heel even een simpele vraag.

Bij mijn oma dreigt ingebroken te worden (Bovenkerk zijn inbrekers actief en hebben al een keer aan de deur gerommeld)
Dus! Ik heb nog een beestje staan 900mhz en 384mb ram. Leuk genoeg om twee webcammetjes met Digiwatcher te laten draaien.

Nu is mijn oma natuurlijk een digibeet.. en begrijpt er allemaal niks van. En aangezien Bovenkerk niet echt om de hoek is, wil ik op afstand de pc kunnen bedienen. Dat wil ik door middel van Remote Desktop doen.
Het is mij al eens gelukt om bij vrienden mijn pc te bedienen en webcam te bekijken. In een Lan werkt dat ook heel mooi. Simpelweg een IP adres intikken en gaan met die banaan. _/-\o_

Maarja.. mijn oma heeft geen ADSL. Alleen een telefoon met draaischijf. :) Dus wel plaats voor een analoog lijntje.

Dus mijn idee! Hier komt het...

- Ik laat de pc bij oma draaien met de windows inbel mogelijkheid. Ik kan deze een DHCP IP adres laten aanwijzen door inbellende pc's
- Met het modempje hier thuis zou ik dan willen inbellen op oma's pc
- Vanzelfsprekend krijg ik een IP aangewezen door de server.
- Ik kan thuis lekker kijken of er wat interessants is gebeurd, en de onzinnige beelden verwijderen (oma die de was buiten ophangt 8)7 )

Nu de vragen:

- Kan ik de host een IP toewijzen? Of kan ik deze bekijken?
- Kan ik via dat IP adres gewoon een Remote desktop dinges draaien?
- Is het mogelijk bestandjes uit te wisselen? (Via LAN kan ik een netwerkschijf benaderen in RD dat mijn eigen schijf is..)
- Zou RD via internet eerst zoeken (dus via mijn eigen lan/router/modem) naar het opgegeven adres? Zou simpel op te lossen zijn dmv kabel eruit trekken.. maar zal deze via het ip adres proberen van de modemverbinding?
- Of spoor ik niet en is dit gewoon helemaal niet mogelijk :)

Mijn veronderstelling:

Het lijkt mij dat ik het IP adres gewoon benaderd zou kunnen worden en dat ik via RD gewoon de pc via de modemverbinding op afstand kan besturen.

In elk geval.. als iemand hier iets op weet.. Laat het mij weten :) Ik doe in elk geval mijn best om dit te tekkelen. Als ik het doorheb ben ik van plan om een handleidingkje te schrijven.

Bij voorbaat dank! :)

Groeten Bernd

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

verkeerd gelezen ....

maar moet wel kunnen ja

[ Voor 78% gewijzigd door Fish op 02-04-2007 23:55 ]

Iperf

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als oma een windows server variant draait is dat geen enkel probleem :)

Of het werkzaam is vers twee. Ten eerste zal het niet zo geweldig performen met 48 kbs upload, ten tweede zal oma ook niet blij zijn als haar telefoonlijntje de hele tijd bezet is en ten derde heeft ze meer aan een goede buurman die ook even langs kan komen als er iets aan de hand is.

Als je toch perse iets remote wilt doen is ze denk ik beter af met een goedkoop adsl lijntje. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

naast de technische kant:

wat wil je bereiken met die cam? Ik vraag me af of die webcambeelden juridisch okay zijn.
Ten tweede; Hoe voorkom je dat de dief gewoon niet de hele pc meeneemt? Zeker als je er 2 shiny webcams opzet lijkt het me opvallen.

Is dan zo'n klein axis remote cammetje (netwerkbased) niet makkelijker? Die FTPen automagisch de beelden naar jou toe bij 'movement' . Scheelt ook nog eens vet in de stroomkosten.

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-03 17:56
Ik heb de boel getest bij een maat van me dmv een modempje in zijn pc te prakken. En het werkt helemaal super.

Of het juridisch goed is interesseerd mij geen moer :D Er zijn genoeg dingen die ik doe die minder legaal zijn. Ik print gewoon de vastgelegde fotos uit en hang ze rond in Amstelveen en Bovenkerk.

Overigens denk ik niet dat ze de tijd zullen hebben om de shiny pc weg te halen aangezien er alsnog een alarm op het huis zit die zeker gehoord zal worden door de aardige buurman.

In elk geval. Met windows XP kun je binnenkomende verbindingen gewoon accepteren, en met een andere pc kun je simpelweg een verbinding instellen.

Door op de host aan te geven wie er in kan/mag loggen kun je die gebruikersnaam en wachtwoord netjes gebruiken.Vervolgens heb je gewoon verbinding gelegd. In de status van de verbinding zie je de client IP en de Host IP staan. Hierna kun je met bv remote desktop verbinding leggen op de host IP.

LAN mogelijkheden heb ik nog niet uitgezocht.. maar dat gaat er nog aankomen.

In elk geval. De shiny webcammetjes zijn op een goede manier verstopt evenals de pc. Maar ik vertel natuurlijk niet hoe (H)

Voor de reacties bedankt! Ik zal in elk geval een kleine tutorial schrijven zodat in de toekomst misschien nog mensen een leuk verbindingje kunnen leggen. Bijvoorbeeld om pa en ma te laten inbellen op jouw pc en zo te laten internetten. Tegenwoordig kun je van vast naar vast gratis bellen, dus gratis internet :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BerndWeusthof schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:00:
Ik heb de boel getest bij een maat van me dmv een modempje in zijn pc te prakken. En het werkt helemaal super.

Of het juridisch goed is interesseerd mij geen moer :D Er zijn genoeg dingen die ik doe die minder legaal zijn. Ik print gewoon de vastgelegde fotos uit en hang ze rond in Amstelveen en Bovenkerk.

Overigens denk ik niet dat ze de tijd zullen hebben om de shiny pc weg te halen aangezien er alsnog een alarm op het huis zit die zeker gehoord zal worden door de aardige buurman.

In elk geval. Met windows XP kun je binnenkomende verbindingen gewoon accepteren, en met een andere pc kun je simpelweg een verbinding instellen.

Door op de host aan te geven wie er in kan/mag loggen kun je die gebruikersnaam en wachtwoord netjes gebruiken.Vervolgens heb je gewoon verbinding gelegd. In de status van de verbinding zie je de client IP en de Host IP staan. Hierna kun je met bv remote desktop verbinding leggen op de host IP.

LAN mogelijkheden heb ik nog niet uitgezocht.. maar dat gaat er nog aankomen.

In elk geval. De shiny webcammetjes zijn op een goede manier verstopt evenals de pc. Maar ik vertel natuurlijk niet hoe (H)

Voor de reacties bedankt! Ik zal in elk geval een kleine tutorial schrijven zodat in de toekomst misschien nog mensen een leuk verbindingje kunnen leggen. Bijvoorbeeld om pa en ma te laten inbellen op jouw pc en zo te laten internetten. Tegenwoordig kun je van vast naar vast gratis bellen, dus gratis internet :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fishbowl/got/newspaper.jpg

Iperf

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:48
Boudewijn schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:09:
Is dan zo'n klein axis remote cammetje (netwerkbased) niet makkelijker? Die FTPen automagisch de beelden naar jou toe bij 'movement' . Scheelt ook nog eens vet in de stroomkosten.
Er is al een oplossing voor het probleem van de topic starter, maar kon het niet laten nog even te reageren. :) Het zal inderdaad veel schelen in de stroomkosten, maar als je dan bij elke beweging via de telefoonlijn een verbinding op moet zetten om de beelden op een FTP server te kunnen plaatsen, ben je toch niet helemaal kostenbesparend bezig :P

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:06

M14

Even nog een ander practisch punt. Je kunt je pc wel heel leuk instellen dat je er op kunt inbellen, maar het resultaat is dat ie dan elk telefoongesprek zal beantwoorden, ook als de overbuurvrouw belt omdat ze wil gaan kaarten ;)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

M14 schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:09:
Even nog een ander practisch punt. Je kunt je pc wel heel leuk instellen dat je er op kunt inbellen, maar het resultaat is dat ie dan elk telefoongesprek zal beantwoorden, ook als de overbuurvrouw belt omdat ze wil gaan kaarten ;)
aannemen na 15x rinkelen, werkt ook goed met fax trouwens... is wel super irritant voor de beller trouwens..
Pagina: 1