Goedendag tweakers!
Ik heb heel even een simpele vraag.
Bij mijn oma dreigt ingebroken te worden (Bovenkerk zijn inbrekers actief en hebben al een keer aan de deur gerommeld)
Dus! Ik heb nog een beestje staan 900mhz en 384mb ram. Leuk genoeg om twee webcammetjes met Digiwatcher te laten draaien.
Nu is mijn oma natuurlijk een digibeet.. en begrijpt er allemaal niks van. En aangezien Bovenkerk niet echt om de hoek is, wil ik op afstand de pc kunnen bedienen. Dat wil ik door middel van Remote Desktop doen.
Het is mij al eens gelukt om bij vrienden mijn pc te bedienen en webcam te bekijken. In een Lan werkt dat ook heel mooi. Simpelweg een IP adres intikken en gaan met die banaan.
Maarja.. mijn oma heeft geen ADSL. Alleen een telefoon met draaischijf.
Dus wel plaats voor een analoog lijntje.
Dus mijn idee! Hier komt het...
- Ik laat de pc bij oma draaien met de windows inbel mogelijkheid. Ik kan deze een DHCP IP adres laten aanwijzen door inbellende pc's
- Met het modempje hier thuis zou ik dan willen inbellen op oma's pc
- Vanzelfsprekend krijg ik een IP aangewezen door de server.
- Ik kan thuis lekker kijken of er wat interessants is gebeurd, en de onzinnige beelden verwijderen (oma die de was buiten ophangt
)
Nu de vragen:
- Kan ik de host een IP toewijzen? Of kan ik deze bekijken?
- Kan ik via dat IP adres gewoon een Remote desktop dinges draaien?
- Is het mogelijk bestandjes uit te wisselen? (Via LAN kan ik een netwerkschijf benaderen in RD dat mijn eigen schijf is..)
- Zou RD via internet eerst zoeken (dus via mijn eigen lan/router/modem) naar het opgegeven adres? Zou simpel op te lossen zijn dmv kabel eruit trekken.. maar zal deze via het ip adres proberen van de modemverbinding?
- Of spoor ik niet en is dit gewoon helemaal niet mogelijk
Mijn veronderstelling:
Het lijkt mij dat ik het IP adres gewoon benaderd zou kunnen worden en dat ik via RD gewoon de pc via de modemverbinding op afstand kan besturen.
In elk geval.. als iemand hier iets op weet.. Laat het mij weten
Ik doe in elk geval mijn best om dit te tekkelen. Als ik het doorheb ben ik van plan om een handleidingkje te schrijven.
Bij voorbaat dank!
Groeten Bernd
Ik heb heel even een simpele vraag.
Bij mijn oma dreigt ingebroken te worden (Bovenkerk zijn inbrekers actief en hebben al een keer aan de deur gerommeld)
Dus! Ik heb nog een beestje staan 900mhz en 384mb ram. Leuk genoeg om twee webcammetjes met Digiwatcher te laten draaien.
Nu is mijn oma natuurlijk een digibeet.. en begrijpt er allemaal niks van. En aangezien Bovenkerk niet echt om de hoek is, wil ik op afstand de pc kunnen bedienen. Dat wil ik door middel van Remote Desktop doen.
Het is mij al eens gelukt om bij vrienden mijn pc te bedienen en webcam te bekijken. In een Lan werkt dat ook heel mooi. Simpelweg een IP adres intikken en gaan met die banaan.
Maarja.. mijn oma heeft geen ADSL. Alleen een telefoon met draaischijf.
Dus mijn idee! Hier komt het...
- Ik laat de pc bij oma draaien met de windows inbel mogelijkheid. Ik kan deze een DHCP IP adres laten aanwijzen door inbellende pc's
- Met het modempje hier thuis zou ik dan willen inbellen op oma's pc
- Vanzelfsprekend krijg ik een IP aangewezen door de server.
- Ik kan thuis lekker kijken of er wat interessants is gebeurd, en de onzinnige beelden verwijderen (oma die de was buiten ophangt
Nu de vragen:
- Kan ik de host een IP toewijzen? Of kan ik deze bekijken?
- Kan ik via dat IP adres gewoon een Remote desktop dinges draaien?
- Is het mogelijk bestandjes uit te wisselen? (Via LAN kan ik een netwerkschijf benaderen in RD dat mijn eigen schijf is..)
- Zou RD via internet eerst zoeken (dus via mijn eigen lan/router/modem) naar het opgegeven adres? Zou simpel op te lossen zijn dmv kabel eruit trekken.. maar zal deze via het ip adres proberen van de modemverbinding?
- Of spoor ik niet en is dit gewoon helemaal niet mogelijk
Mijn veronderstelling:
Het lijkt mij dat ik het IP adres gewoon benaderd zou kunnen worden en dat ik via RD gewoon de pc via de modemverbinding op afstand kan besturen.
In elk geval.. als iemand hier iets op weet.. Laat het mij weten
Bij voorbaat dank!
Groeten Bernd