Toon posts:

twee toetsenborden voor spelbesturing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag pessen met twee toetsenborden. het is dus de bedoeling dat een toetsenbord een andere naam krijgt zodat er geen conflict optreed. hoe doe ik dit?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 18:18

KneoK

Not in a million lightyears

Dit is volgens mij gewoon niet mogelijk. Ook al krijg je ze alletwee geinstalleerd in je OS, een 5 blijft een 5, of je die nu op het ene of het andere toetsenbord intoetst. Een andere naam zal daar niets aan veranderen.

Je zult ze hooguit samen kunnen gebruiken en PES gewoon foppen dat je maar 1 toetsenbord hebt en dus als je met 2 spelers speelt geef je de een een WSAD-achtige combinatie en de ander laat je de pijltjestoetsen gebruiken. Zo hoef je in ieder geval niet met z'n tweeen met 1 bordje te klooien. Als je met meer dan 2 spelers wilt gaan spelen dan wordt het problematischer omdat je dan gewoon knoppen tekort gaat komen.

Mijn mening: Bij PES hoort een goeie controller. Dat hoeft niet eens een dure te zijn, maar degelijke analoge sticks en knoppen op de juiste plaats maakt zo'n spel veel intuitiever om te spelen.
Voorheen zelf altijd met een goedkoop Piranha prul gespeeld (Playstation kloontje, een tientje bij een of andere zaak hier) en dat werkte al veel beter. Nu een iets betere gekocht en dat verschil is wel heel duidelijk, maar je kunt het zo gek maken als je wilt. Je kunt voor 2 tot 3 tientjes wel ergens 2 controllers op de kop tikken wat al een heel stuk prettiger werkt.