[wifi] vaak geen verbinding draadloos met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Linksys WRT54G met goeie firmware achter een Arres kabel modem van @Home (voorheen achter een speedtouch 546i met ADSL van Planet).

Laptop van Toshiba a110-178 met Intel centrino.

Nu het probleem. Als we de laptop aanzetten en klaar is voor gebruik, dan 9 van de 10 keer krijg ik geen draadloze verbinding. Na veel gepruts en geprobeer lukt het ineens spontaan wel. Ook een andere manier is, op het moment dat de PC aan gaat heb je met de laptop ook verbinding. Als de PC al aanstaat werkt de laptop wel direct. Een heel raar en eigenaardig probleem.

Het volgende heb ik al geprobeerd, de allernieuwste drivers van de Toshiba site die beschikbaar zijn voor mijn model laptop. De MAC controle op de router uitgezet. WEl heeft de router nog WPA-PSK TKIP encryptie. Het is een heel lastig en vervelend probleem, waar ik maar niet uit kom. Iemand suggesties ?

FiXxXeR

Verwijderd

Wat gebruik je om te verbinden? De windows tools of tools van fabrikant?
En WPA-PSK TKIP is dacht ik behoorlijk ingewikkelde beveiliging? Kan je die niet even uitzetten en kijken hoe het werkt?

En heb je wel full verbinding als je eenmaal verbinding hebt? En ik ga ervan uit dat je ook al verschillende kanalen hebt geprobeerd?

Het kan toeval zijn dat het goed werkt als de PC aanstaat, of dat dit 'expres' is omdat de PC de router een signaal geeft, maar die PC is ook draadloos?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Aangezien het erg vaak niet lukt en soms wel heb ik het idee dat je zowel gebruik maakt van de wireless tools van de fabrikant als van wireless zero van windows zelf. Doordat deze vrijwel constant aan t ruzieen zijn over wie nou eigenlijk je wireless moet beheren werkt ie dus 90% van de tijd niet...

blub

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Het lijkt er inderdaad op dat 2 programma's aan stoeien zijn. Nu heb ik alle programma's die extra geleverd worden bij de Toshiba laptop verwijderd en nu alleen de Windows tool gebruikt. Probleem heeft zie\ch nog niet weer voorgedaan. Dus kunnen we stilletjes juichen :)

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
de enige tool die afgelopen dagen (+3 dagen) op de laptop heeft gedraait, is de windows wifi tools en heb tot dusver geen problemen meer gehad met verbinding krijgen, dus ga ik er vanuit dat meerdere programma's de wifi verbinding stoorden. Wat mij betreft mag het topic op slot

FiXxXeR