Toon posts:

Laptop start niet op!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Heb problemen met Compaq lap-top 1277. Hij start soms wel op maar meestal niet. En als ie opstart dan valt ie naar enkele minuten plots geheel zonder verklaring uit. Niet opstarten betekent voor mij dat de HD niet start, geen fans en er niks op het scherm komt. Groene lampje van power op lap-top brand wel. Batterij wordt echter niet geladen.

Wat heb ik al geprobeerd?
* met/zonder batterij
* met andere adapter
* harde reset (door aan/uit knopje zonder power meerder malen over een dag 30 sec in te drukken conform Compacq helpdesk)

Denk dat het aan aan/uit knopje zit. Dus de hele zaak open. Maar aan het knopje is niks te zien en het maakt een keurig klikkend geluid. Hoe kan ik checken of aan/uit goed is?

Misschien dan toch ergens bij de stabilisatie van de stroom??
Ik weet het niet meer en eigenlijk is het zonde om het in de vuilnis te gooien. :(

Iemand nog een tip wat ik kan doen of waar het aan zou kunnen liggen??? :) Meer info nodig? Vraag het me...

Thanks voor alle tips

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Poeh, kan van alles zijn. Mijn eerste inschatting zou de accu zijn. Het is alleen waarschijnlijk erg lastig om een soortgelijke accu te vinden om te testen. (Het "zet er even een andere ... in" is sowieso lastig bij een laptop ben ik bang.)

Wat gebeurt er als je zonder accu op netstroom werkt? Lukt dat? En valt hij dan nog steeds soms uit?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Makkelijk om te weten:

Heb je nog garantie? Hoe oud is de laptop? Al eerder een defect gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Geen garantie; 5 jaar oud.
Zonder accu geen verschil; doet ie het niet en laad ook niet op.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Heb je de laptop al een keer open gehad? Probeer dat eens en dan de laptop uitstofzuigen en schoonmaken.. Dat kan vaak al veel doen!

Verwijderd

Topicstarter
Nee net vandaag de lap-top voor het eerst open; geen stof aanwezig, ziet er heel schoon uit. Is ook niet veel gebruikt; was van mijn vader ...

• jvo

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:48:
Geen garantie; 5 jaar oud.
Zonder accu geen verschil; doet ie het niet en laad ook niet op.
Doet hij het zonder accu niet of nooit? (Dat hij niet oplaadt lijkt me vrij logisch trouwens ;) )
Is namelijk nogal van belang, want als hij:
- het nooit doet: zou het goed aan de accu kunnen liggen; het lijkt erop dat de verbinding met de accu af en toe wegvalt.
- het soms doet: ligt het waarschijnlijk niet aan de accu, omdat er geen verschil is in het gedrag van de laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat het aan de accu ligt. Heb hem recent een keer aan de praat gekregen zonder accu. Accu is niet nodig om lap-top op te starten dus denk dat issue accu er niet toe doet; of zie ik dat verkeerd?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32
jvo schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:56:
[...]

Doet hij het zonder accu niet of nooit? (Dat hij niet oplaadt lijkt me vrij logisch trouwens ;) )
Is namelijk nogal van belang, want als hij:
- het nooit doet: zou het goed aan de accu kunnen liggen; het lijkt erop dat de verbinding met de accu af en toe wegvalt.
- het soms doet: ligt het waarschijnlijk niet aan de accu, omdat er geen verschil is in het gedrag van de laptop.
andersom zeker :P ?

- het nooit doet:
ligt het waarschijnlijk niet aan de accu, omdat er geen verschil is in het gedrag van de laptop.
- het soms doet:
zou het goed aan de accu kunnen liggen; het lijkt erop dat de verbinding met de accu af en toe wegvalt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:58:
Denk niet dat het aan de accu ligt. Heb hem recent een keer aan de praat gekregen zonder accu. Accu is niet nodig om lap-top op te starten dus denk dat issue accu er niet toe doet; of zie ik dat verkeerd?
Accu kan niet het probleem zijn als ie aan de adapter ligt.

• jvo

jvo

geen commentaar

ThinkPad schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:59:
[...]

andersom zeker :P ?

- het nooit doet:
ligt het waarschijnlijk niet aan de accu, omdat er geen verschil is in het gedrag van de laptop.
- het soms doet:
zou het goed aan de accu kunnen liggen; het lijkt erop dat de verbinding met de accu af en toe wegvalt.
Hmmm, nee, eigenlijk niet. Hij doet het nu ook soms. Dus als hij dat zonder accu ook doet, ligt het waarschijnlijk niet daaraan.

Verwijderd

doet ie het nou wel of niet met accu?

het stroom circuit in een laptop loopt via de accu. als deze weigert een goede spanning af te geven dan krijgt de laptop niet genoeg/geen stroom. door de accu te verwijderen omzeil je dat circuit.

kortom kan dus alles te maken hebben met je accu. 5jaar is trouwens behoorlijk oud voor een accu.

Verwijderd

Topicstarter
Met accu als ook zonder accu doet ie het soms een beetje. Dus het ligt niet aan de accu lijkt me.

• jvo

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:24:
Met accu als ook zonder accu doet ie het soms een beetje. Dus het ligt niet aan de accu lijkt me.
Mee eens. Tja, dan kom ik helaas neer op, het kan alles zijn. Althans, het lijkt in elk geval wel te wijzen naar een hardware probleem. Ik heb een half jaartje geleden ook een model met zulke kuren in m'n handen gekregen. (Werd alleen verteld dat hij "een beetje raar deed", dus ik schrok een beetje toen hij spontaan uitviel.) Ik heb er toen ook niet veel van kunnen maken. Als het schoonmaken+uit elkaar halen/in elkaar zetten ook niet helpt, tja, dan weet ik het ook niet echt meer.
Pagina: 1