Linksys WRT54GC verliest draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.219 views sinds 30-01-2008

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb onlangs een Linksys WRT54GC router gekocht met een Linksys Wireless-G USB adapter (WUSB54GC). Een aanbieding bij de Mediamarkt waarbij de USB adapter gratis was. Linksys staat volgens mij toch wel bekend als een goed merk, dus daarom heb ik dit setje aangeschaft.

Het heeft een tijdje lang prima gewerkt, zowel op mijn desktop met de Linksys USB adapter als op mijn Dell laptop met een interne WLAN adapter. Na enige tijd begonnen de problemen. Het draadloze netwerk krijgt een ip adres en heeft een prima verbinding met de router, tenminste volgens de bijgeleverde tool van Linksys voor m'n desktop en volgens de Windows WLAN manager voor m'n laptop. Maar ik kan nauwelijks tot geen verbinding maken met het Internet.

Het probleem treedt volgens mij op als ik enige tijd een bittorrent client (Azureus) aan heb staan. Na een korte tijd gaat de download snelheid naar 0 en is de draadloze internetverbinding weg. Ik kan niet eens meer inloggen op mijn router via de webaccess. Ik moet de router fysiek resetten om weer te kunnen internetten, een hele tijd wachten (als in 2 dagen) of rebooten van de computer heeft geen enkele zin. Tijdens deze periodes dat er geen draadloos netwerkverkeer mogelijk is, werkt internet via een bedrade verbinding (via de router) prima. Vreemd is ook dat dit probleem niet meteen optrad maar pas na een maand ongeveer. Azureus geeft na herstarten de volgende foutmelding: a upnp device is taking a long time to release its port mappings.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
  • Andere draadloze netwerkkaart (MSI PC54G2)
  • DECT telefoon in de buurt van de router uitgeschakeld - hierbij bleef de verbindingskwaliteit gelijk
  • Draadloos netwerkkanaal veranderd naar kanaal 1 (ik had gelezen dat dat een van de sterkste kanalen is)
Dit mocht allemaal niet baten.

De firmware versie van mijn router is 1.00.7. Er is op de Linksys site wel een nieuwere versie te vinden maar ik heb deze nog niet geprobeerd omdat het plaatje van de router anders is (die van mij heeft een antenne) en ik dus niet 100% overtuigd ben dat dit de goede versie is.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Ik las elders op het GoT forum dat veel routers problemen hebben met veel verbindingen tegelijkertijd, zoals bij torrent verkeer gebeurd. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb nu al enige tijd Azureus niet meer gebruikt en de problemen lijken verdwenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Marcel_23 op 05-04-2007 09:03 ]

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Niemand?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 13:24
Het zou goed kunnen dat je inderdaad problemen hebt met het aantal verbindingen dat je torrents maken. Maar omdat dit alleen draadloos is lijkt er iets aparts aan de hand te zijn :?

Plaatjes zeggen niet zoveel voor al dit soort hardware, controleer even of het typenummer bij de firmware overeen komt met het typenummer onderop. Zo ja: firmware updaten (via een kabel!). Hopelijk wordt daar je probleem mee opgelost.

Probeer anders ook eens drivers voor je kaarten te vernieuwen.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Je hebt een WRT54GC V2, inderdaad te herkennen aan een externe antenne. De V1 heeft die niet. De firmware waar je naar linkt is voor V1, voor de V2 is voor zover ik weet nog geen recentere beschikbaar dan 1.00.7.

Ik heb dezelfde problemen met een WRT54GC V2: door een fout in het apparaat loopt de buffer vol als je teveel connecties open hebt. De enige serieuze oplossing is het aantal connecties in je torrentclient te beperken (staat bij mij op 75). Optie 2 is met je apparaat en je bonnetje terug gaan naar de winkel en een ding vragen dat wel bestand is tegen veel connecties.

[ Voor 9% gewijzigd door Elwood Blues op 11-04-2007 11:40 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Elwood Blues schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:36:
Je hebt een WRT54GC V2, inderdaad te herkennen aan een externe antenne. De V1 heeft die niet. De firmware waar je naar linkt is voor V1, voor de V2 is voor zover ik weet nog geen recentere beschikbaar dan 1.00.7.

Ik heb dezelfde problemen met een WRT54GC V2: door een fout in het apparaat loopt de buffer vol als je teveel connecties open hebt. De enige serieuze oplossing is het aantal connecties in je torrentclient te beperken (staat bij mij op 75). Optie 2 is met je apparaat en je bonnetje terug gaan naar de winkel en een ding vragen dat wel bestand is tegen veel connecties.
Bij optie 2 weet een medewerker van MediaMarkt niet of ze tegen veel connecties kunnen. Die mensen zijn eenmaal n00bs.
Mijn WRT54GS kon ook niet tegen veel connecties, totdat ik hem geflashed had met een third party firmware waarmee je een opstartscript kan gebruiken om de buffer om de zoveel tijd te clearen.
Misschien kan je een WRT54GL voor in de plaats ruilen (kan wel altijd bij de MM) en die flashen met een zo'n firmware.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij lag het aan de combinatie WUSB54GC en Windows Vista. Ik heb de nieuwste drivers gedownload van Ralink. Deze zijn niet specifiek voor Linksys, je moet het stuurprogramma dan ook aanwijzen tijdens de installatie.

Groet,

Mark

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 16-09-2008 14:43 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

:w spammert :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.