Computer wil niet meer normaal booten

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 06:05

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Gisteravond was ik een aflevering van dragonball z aan het kijken, op zich geen probleem voor mijn pc. Ineens reboot hij, valt na 2 seconden weer uit, reboot nog eens en blijft staan op een scherm met een duizendtal van witte/grijze/zwarte/groene rechthoekjes.

Tijdens het in elkaar-zetten van m'n pc heb ik dit ook gehad, destijds wel opgelost. Echter snap ik nu niet wat het euvel veroorzaakt. Ik heb de videokaart in het 2e slot geprobeerd, andere pci-e kabel gebruikt. Andere kabels goed aandrukken, temperatuur gevoeld (niet te warm, soms wel een brandluchtje), maar ik word er niet wijzer van.

Kunnen jullie mij helpen??

Specs:

Intel core 2 duo E6600
2 gb ddr2 pc6400 cas 5 Corsair
Ati Radeon x1950xt 256mb
Seagate baracuda 7200.10 320 gb
OCZ 700 Watt GameXStream
Asus p5b Deluxe/WiFi ap moederbord
Creative Audigy 2 ZS geluidskaart

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Als je de boel op een los houten blad aan elkaar hangt, doet 'ie het dan wel? (ja: kortsluiting met de kast). Heb je de mogelijkheid om een andere voeding en/of een andere videokaart te proberen? Check voor de zekerheid de montage van je koelblok (en evt van je videokaart).
Die "brandlucht" lijkt me iig geen goed teken :).

Zo scherp als een voetbal!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis :o

Het is niet duidelijk waar het probleem zich bevindt. Derhalve kan ik het niet verplaatsen naar een ander subforum en gaat het op slot. Zaak is nu om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door te nemen en een aantal zaken (voeding, geheugen, etc.) te testen. Probeer ook eens alle non-essentiële hardware uit de PC te halen. Die geluidskaart is absoluut niet nodig om de PC op te starten. De hardeschijven zouden in principe ook afgekoppeld kunnen worden, immers kun je prima tot in het BIOS komen (om te testen of het systeem dan wél stabiel blijft) zonder hardeschijven.

Zodra het systeem in het BIOS prima draait dan kan de software het probleem zijn. Enfin, er is nog genoeg om te testen :). Na het uitgebreid troubleshooten kun je vast wel een boosdoener aanwijzen en verhelp je het probleem. Mocht dat laatste niet helemaal lukken dan kun je een topic openen in het juiste subforum. Dat is het subforum welke aansluit op jouw 'probleemhardware'.
Ineens reboot hij, valt na 2 seconden weer uit, reboot nog eens en blijft staan op een scherm met een duizendtal van witte/grijze/zwarte/groene rechthoekjes.
Wanneer reboot de PC? Tijdens een zware applicatie? Tijdens licht gebruik? Altijd tijdens Dragonball Z of soms tijdens de P.O.S.T. al? Wees duidelijk met omschrijvingen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.