Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gegevens van Sharp ZQ-630M overzetten naar nieuwe organiser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Iemand die ik ken heeft een organiser. Namelijk de Sharp ZQ-630M (met een 9 pins seriele aansluiting). En hij wil graag de gegevens die daarop staan regelmatig backuppen. Nu is dat geen probleem. Backuppen lijkt gewoon te werken onder XP. Hoewel de software die erbij zit eigenlijk gemaakt is voor Windows 3.* / 95. Wat echter niet gaat is de backup uitlezen of terugzetten naar de organiser. Als je deze handelingen wil verrichten geeft-tie aan dat hij database-bestand niet kan vinden.

Wat ik geprobeerd heb:
- Gezocht naar nieuwe software op de site van Sharp. Helaas die is er niet.
- Sharp gebeld. Die geven geen ondersteuning en kunnen mij geen antwoord geven op de vragen.
- Software ingesteld in compatibiteitsmodus.
- Andere computer met XP geprobeerd. Daar werkt het ook niet. Windows 95 computers hebben we helaas niet voorhanden.

Nu heb ik de eigenaar geadviseerd om een nieuwe organiser te overwegen. Maar het is wel de bedoeling om de gegevens van de huidige organiser over te zetten naar het nieuwe apparaat. En om daar nu een computer met Windows 95 te voorzien, kost veel tijd en ellende. Wat is het beste en de meest efficiente oplossing volgens jullie? Misschien dat iemand van jullie ook deze organiser heeft of gehad heeft. Overtypen heeft trouwens weinig zin. Staan erg veel gegevens in.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje

Niemand met een antwoord?