[Sony CDX-GT 410] Sub out --> Subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik heb laatst de Sony CDX-GT 410 gekocht en ingebouwd in mijn boot. Volgens de specificaties en de handleiding is de subwoofer/rear uitgang sub-ready. Het probleem is dat mijn subwoofer (deze is volgens mij zelf gemaakt door iemand) geen tulp aansluitingen heeft. Hij doet het dus wel als ik hem gewoon aansluit op de speaker uitgangen op de radio. Maar ik heb hem liever op mijn sub-out.

Als ik de tulp aansluiting op mijn radio aansluit en vervolgens de tulpstekkers aan de andere kant tegen de aansluitingen van mijn subwoofer houd geeft deze geen geluid. Ik heb de rode aan plus gezet en de witte aan min, heb het ook al een keer om gedraaid.

Toen heb ik gewoon de tulp stekker eraf geknipt en de draad gestript, hier werd ik echter ook niet veel wijzer van. Het bestaat uit een buitendraad en een binnendraad en ik had geen idee hoe ik deze aan moest sluiten.

Weet een van jullie hoe ik dit op kan lossen, of moet de subwoofer dan maar aan een speakeruitgang?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
versterkertje aan je subwoofer knopen, en een tulpkabel van de sub-out op de radio naar de line-in van het versterkertje

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 12:49
Ik zou gewoon je subwoofer via de speakers aansluiten.

tulp in je speakeraansluiting drukken gaat zowiezow niet werken volgens mij omdat die speaker aansluitingen bedoelt zijn voor een veel sterker signaal.
en als je op je sub geen tulp aansluitingen heb dan kan het meestal ook gewoon niet.

volgens mij heeft dat er mee te maken dat je sub een pasieve sub is. dat houd in dat ie geen eigen versterker heeft en alleen de bas weergeeft en die weg filterd uit het signaal dat ie door stuurd naar je gewone speakers.

als je wel perse die sub aansluiting wil gebruiken moet je een actieve sub kopen. die heeft zijn eigen eindversterker en heeft dan ook zijn eigen netspanning nodig(wat op een boot mischien nog wel eens lastig kan worden) of je moet die sub uitgang op een losse eindversterker aansluiten (van die dingen die ze in auto's ook wel hebben met soms allemaal van die mooi lampjes en plexiglas.) en die weer aan je sub.

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021
Ok dus óf ik moet een actieve subwoofer óf ik moet een versterker kopen. Heeft een actieve subwoofer echt netspanning nodig? Deze dingen kunnen toch ook gewoon in een auto op de accu, aangezien in mn boot natuurlijk ook een accu zit. Of word er in een auto áltijd een versterker + passieve subwoofer gebruikt?

In ieder geval, bedankt voor jullie reacties :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je zou idd prima een auto versterker kunnen kopen. Alle autosubs zitten aan een versterker geknoopt.

Wise enough to play the fool

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
KruisVuur schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:39:
Ok dus óf ik moet een actieve subwoofer óf ik moet een versterker kopen. Heeft een actieve subwoofer echt netspanning nodig? Deze dingen kunnen toch ook gewoon in een auto op de accu, aangezien in mn boot natuurlijk ook een accu zit. Of word er in een auto áltijd een versterker + passieve subwoofer gebruikt?

In ieder geval, bedankt voor jullie reacties :)
je hebt ook actieve subwoofers die geschikt zijn voor auto's/12v, heb er eentje in mijne liggen...
actief subwoofertje betekend niet meer dan dat de versterker en de subwoofer in 1 behuizing zitten...
Pagina: 1