[Ubuntu - PXE] Installatie pakt niet lokale mirror

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:27
Ik ben bezig om een Ubuntu installatie vanaf mijn server te laten draaien op andere pcs (via het netwerk).

De volgende howto gebruik ik hiervoor: https://help.ubuntu.com/community/PXEInstallServer .
Tijdens de installatie vraagt hij om een mirror server. Nou heb ik veel handleidingen gevonden over hoe dat moet. Met apt-mirror heb ik een complete mirror gekopieerd, het probleem is het volgende:
Wanneer ik het ip en de map in de installatie aangeef dan zegt hij dat het een ongeldig RELEASE bestand heeft. Hij wil niet verder dan dit, terwijl toch echt alle bestanden op de server staan.

Heb van alles geprobeerd om hem werkend te maken maar niks werkte. Wie weet hoe dit kan?

[ Voor 6% gewijzigd door amauer op 02-04-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel dezelfde structuur als een echte mirror: ftp://ftp.ubuntu.com/ubuntu/dists/edgy/ (nu niet gaan zeiken dat dit eigenlijk geen mirror is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:44:
Heb je wel dezelfde structuur als een echte mirror: ftp://ftp.ubuntu.com/ubuntu/dists/edgy/ (nu niet gaan zeiken dat dit eigenlijk geen mirror is :P)
Het is dezelfde structuur als de orginele mirror. Ik kan ook gewoon aanwijzen welke map hij moet gebruiken. Maar hij zegt dat het release bestand ongeldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Controleer even de logs van je tftp server. Ik hevb dit zelf ook gedaan en kwam erachter dat de locaties toch niet helemaal kloppen.
Ik heb alleen geen idee meer welke directories dat waren :X

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
MTWZZ schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:59:
Controleer even de logs van je tftp server. Ik hevb dit zelf ook gedaan en kwam erachter dat de locaties toch niet helemaal kloppen.
Ik heb alleen geen idee meer welke directories dat waren :X
Waar staan die logs? Want de TFTP server draai ik onder inet, dus hij maakt geen logs aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

uhm /var/log/daemon.log oid. Gewoon even in je /var/log kijken wat daar staat.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Pagina: 1