Master boot record verdwenen van raid 0 ?

Pagina: 1
Acties:

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 19:12
Hallo lui.

Ik had een altra-d die onder vreemde omstandigheden is overleden..
Hier had ik een raid 0 op draaien. Nu heb ik als vervanger een A8N-Sli Premium.
De raid wordt weer gevonden en ook als healthy weergeven, je zou zeggen ik heb hem dan nog.
Nu kan/wil hij e rneit van booten, krijg de standaard melding no bootdisk found etc..

Is het mogelijk dat de MBR niet meer goed is en ik deze moet herstellen ?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Als de Array zonder problemen weer herkend wordt ga ik er vanuit dat de data er nog gewoon opstaat en uitgelezen kan worden. De PC zou er dus in principe van moeten kunnen booten. Wellicht staat de boot-volgorde in je BIOS nog niet goed?

Verwijderd

Meta-informatie is geschreven naar het begin van de disks, of er is een andere offset gebruikt. Check eerst maar of je data er nog op staat want wat jij hebt gedaan gaat niet altijd werken.

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 19:12
Ik heb gister nog meer uitgezocht nu zijn mijn partities verdwenen maar er is niets geformatteerd of iets dergeleijks dat dus zoek ik een groggy om mijn partities te restoren ik had vroeger een geweldig programma maar die kan ik niet meer vinden ( ben de naam vergeten ).

Dus nu ook aan jullie weten jullie een programma wat met raid en ntfs samenkan werken om partieteis terug te krijgen.

Verwijderd

Recovery programma's zijn vast wel te vinden met de search of in de FAQ. Ik zelf gebruikte Active@ Undelete wel eens.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Probeer anders eens fdisk/mbr, om je master-boot record te rebuilden, LET wel op,

wees er zeker van det de array in de juiste configuratie staat, want wanneer dit niet klopt en je schijft iets naar de schijf (dus ook je mbr) kun je de array zodanig beschadigen dat je hem niet meer kunt recoveren.

als eerste zou ik raid-array proberen te recoveren met een tooltje speciaal daarvoor, dir is wel via de FAQ te vinden

Beste film ooit

Pagina: 1