Toon posts:

Wireless ADSL problemen (sweex)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een wireless ADSL netwerkje.Vroeger eigelijk nooit problemen gehad met netwerk en internet op alle pc's hier.
Maar sinds kort heb ik hier het probleem dat internet soms om de halve minuut weg valt en dan weer nieuwe verbinding maakt. Vandaag heb ik dit probleem niet. Het is dus niet echt voorspelbaar :s
Wat is hiervan de reden?

Misschien storing door andere wireless netwerken in de buurt?
Lijst van netwerken:
Afbeeldingslocatie: http://www.vakantiezoekertjes.be/netwerk.jpg

Vandaag kan m'n pa geen toegang krijgen tot internet want zijn IP-adres wil niet vernieuwen.
Wat zou hiervan de reden kunnen zijn?

Ik ben eigelijk ook van plan een nieuwe wireless ADSL router/modem te kopen, zoéén met een printerhub ingebouwd..
Ik vroeg me af wat voor één julie zouden aanraden, of iemand met ervaring??
En zou die modem/router compatibel met die Sweex PCI-kaartjes die ik nu heb?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Tuurlijk, alles wat 802.11G (54Mbit Wireless, dat wat tegenwoordig verkocht wordt) ondersteunt kan met jouw sweex kaartjes werken.

Ik zou bijna zeggen dat er storing is van een ander netwerk.
Of andere apparatuur.
Want 60% signaalsterkte is nog wel redelijk opzich, moet je prima mee kunnen internetten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Bij storing van andere netwerken, wat kan daartegen worden gedaan?

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-03 00:43
moet wel zeggen dat ook je router rot kan zijn :S Als hij eerder goed werkte en nu niet meer (uitgaande van verschillende clients) .... Vooral voedingsproblemen bij rotte condensatoren treden veel op met hardware van rond 2004/2005, had vandaag nog een switch (conceptronic) met vergelijkbaar gedrag.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 00:33
Zoals op mIRC verteld.. ;)
Probeer ff een ander kanaal..

Kan nl. zijn dat je met meerdere op hetzelfde kanaal zit te zenden/ontvangen..

MW | BF1 Stats