Toon posts:

HP laserjet print dubbel op dezelfde pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 2.344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een HP laserjet staan en deze print alles dubbel. Als je bijvoorbeeld voor een factuur de adresgegevens van de klant bovenaan hebt staan. Dan worden deze halverwege de de pagina nog een keer geprint. Het dubbel printen doet hij alleen in een bepaalde strook van de pagina. de eerste 7cm vanaf links. En het gedeelte dat dubbel is gedrukt is ook niet helemaal zwart maar heeft een grijstint.

Ik heb de toner vervangen omdat ik dacht dat het daar aan zou liggen. Nu denk ik dat het de software is, heeft iemand enig idee wat het wezen kan. Alvast bedankt

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zou hij niet gewoon een afdruk van die text achterlaten op de fuser of roller ofzo?
Probeer hem eens schoon te maken :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:30
Software al opnieuw geïnstalleerd?
Doet het probleem zich ook voor op andere pc's? (tenzij het een netwerkprinter is)
Welke type Laserjet is het trouwens?

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12 14:57
Je moet even opmeten op welke afstand hij dat doet. Daarmee kan je op de HP site zo opzoeken wat het is. Waarschijnlijk een kapotte toner.

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:30
Hij heeft de toner vervangen.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 15:42
Heb je alle printer instellingen goed staan ? papier formaat en dergelijke.
Heb je geprobeerd om de driver opnieuw te installeren ?

zit er misschien ook een factory default optie of iets dergelijks op?
en idd het type vermelden is misschien ook wel handig ;)

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12 11:24
Inderdaad, wat voor type is het? misschien is het een bekend probleem bij een bepaald type..

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je onderaan een pagina iets afdrukt, en daarna een pagina afdrukt die helemaal leeg is, komt het dan ook halverwege je 2e pagina terug? Zo ja, dan is er iets mis met je drum. Om de een of andere reden wordt hij niet schoon van het afdrukken, of hij pakt opnieuw toner aan. Als hij niet schoon wordt, dan wordt je fuser niet warm genoeg, en als hij wel schoon wordt, maar hij pakt opnieuw aan, dan wordt je drum te warm.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• ronboy30
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2016
Wat voor model HP printer betreft het überhaupt?
Ghosting treedt inderdaad op wanneer de rollers in de printer vervuild raken, het feit dat je de toner hebt vervangen is goed daar in de toner een heleboel rollers zitten.

De oorzaak zit hoogstwaarschijnlijk in de Fuser, dat zijn de bruinrode rollers die je aan de achterzijde van sommige printers kunt zien.

Indien je deze niet wilt vervangen (Stervensduur) kun je hem het beste schoonmaken met een doekje met Iso-propanol... uiteraard wel goed laten drogen voor je de printer weer inschakeld daar iso-propanol brandbaar is en de Fuser 180 graden wordt

Ik heb van al mijn hobbies mijn beroep gemaakt

Pagina: 1