Toon posts:

HDD uit satelliet receiver "uitlezen"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Hyundai satelliet receiver met ingebouwde hardeschijf.
Nou heb daar iets op opgenomen wat ik graag zou willen bewerken op mijn pc.Ik heb nou mijn receiver opengeschroeft en aan gesloten op mijn pc. Deze opgestart en Windows herkende de hardeschijf meteen. Ik kreeg een enge wizzard maar deze sloot ik af. Vervolgens heb ik de schijf geinitialiseerd. Maar daarna kon ik hem niet benaderen, waarschijnlijk kent hij het filesysteem niet.

Is er een manier waardoor ik hem toch uit zou kunnen lezen met behulp van een tooltje. Of bestaat er een tooltje om te achterhalen welk filesysteem het is?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Elke partitie programma kan wel uitlezen wat voor filesysteem het is. En misschien kan windows dat zelf ook nog wel onder systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer. Niet als je die wizard krijgt :P

Ik ga ervanuit dat het een linux filesysteem is :)

Probeer http://www.fs-driver.org/ eens :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xof op 02-04-2007 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik al gekeken :) Maar hij is "onbekend".

Maar jij denkt dat ik het met een linux systeem wel kan uitlezen?

• Xof

Xof

Alle satelliet receivers die ik ken hebben linux als OS, dus ja ik ga er wel vanuit :) (zie link in mijn bovenstaande edit om het vanuit windows te benaderen)

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
probeer dan eens knoppix.

Dat is een linux distro die vanuit een cdrom wordt geladen (er wordt niets op hd geschreven). Hd aansluiten en dan booten van cd en dan als het goed is mount ie de hd automatisch en zoekt ie zelf uit welke fatsysteem ie gebruikt.

http://www.knoppix.nl/

• Xof

Xof

-darkstar- schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:08:
probeer dan eens knoppix.

Dat is een linux distro die vanuit een cdrom wordt geladen (er wordt niets op hd geschreven). Hd aansluiten en dan booten van cd en dan als het goed is mount ie de hd automatisch en zoekt ie zelf uit welke fatsysteem ie gebruikt.

http://www.knoppix.nl/
Alleen weer lastig als hij het wil bewerken in Windows, want volgens mij heeft knoppix standaard geen NTFS schrijf ondersteuning, lezen weer wel. (ik ga ervan uit dat de TS NTFS als windows filesystem gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
So wat een reacties!

Ik ga eerst die fs-driver uitproberen en als dat niet werkt mat knoppix aan de slag!
Ik wil het toch op mijn mac gaan bewerken, maar ik heb een externe usb schijf. Met een fat filesysteem. Moet dat wel lukken om naar te schrijven?

• Xof

Xof

Ja naar een fat is geen enkel probleem :)
En Mac kan ook gewoon een ext filesysteem uitlezen, dus je zou hem ook rechtstreeks daaraan kunnen koppelen :) (al heeft die ook weer een aparte driver nodig, maar is ook overal te vinden)

[ Voor 20% gewijzigd door Xof op 02-04-2007 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. naja een hdd aan een macbook hangen is een beetje ingewikkeld denk ik!

Ondertussen kan nou mijn DSR de hdd niet meer lezen en is hij deze ook aan het formatteren..
Naja niks aan te doen!

Update:
Nah die driver werkt niet! Ik krijg weer precies dezelfde wizzard en hij herkend hem nogsteeds niet!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 16:31 ]

• Xof

Xof

Filesysteem kan natuurlijk ook ext3 (die driver is voor ext2) zijn, maar dat moet je gewoon nazoeken met een partitietool of een hardware tool die zoiets uit kan lezen. Zijn er genoeg van :)

Of gewoon knoppix ingaan en dan kopieren naar je externe fat schijf :)
Hou er wel rekening mee dat fat32 geen bestanden aankan die groter zijn dan 4GB (gewone fat kan maar 2 GB aan).

[ Voor 33% gewijzigd door Xof op 02-04-2007 16:43 ]

Pagina: 1