TFT vergelijkbaar met iMac TFT

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
We hebben hier een kleine ontwerpafdeling met (nu nog maar niet zo lang meer) twee iMacs op MacOS X en alvast een PC met Windows XP. Op zich geen enorm hoogstaand drukwerk maar enige controle over welke kleur je gebruikt is wel nodig. De iMac schermen voldoen prima, verkleurt niet, en je kunt in een wijde hoek nog op het scherm kijken. Nou hebben we een standaard TFT scherm bij die PC gekregen die niet voldoet aan onze kwaliteitseisen.

Maar nu lijken we of bij Lacie 321 uit te komen, of bij Apple Cinema, die ongeveer net zo duur zijn als zo'n hele iMac bij elkaar. Zit er niet nog iets tussenin? In kan me niet voorstellen dat ze zulke ultieme schermen in iMacs zetten eigenlijk.... :?

iOS developer

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Uit je topicstart is niet op te maken welke eisen je aan een monitor stelt. Kijk daarom eens rond in dit topic.

Edit: dat je standaard-TFT een kleine inkijkhoek heeft ligt vermoedelijk aan het type paneel (TN); andere panelen (PVA/MVA of IPS) hebben een grotere inkijkhoek. Het kleurenspectrum van die panelen is ook groter.

[ Voor 37% gewijzigd door Daaaaf op 02-04-2007 16:56 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Wat voor panel zit er eigenlijk in een iMac? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• BikkelZ
tazzman schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:24:
Ja dat vraag ik me dus ook al af, want blijkbaar is het toch een stuk hoogwaardiger dan ik me realiseerde!

iOS developer

• BikkelZ
Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik anno 2007 nog argumenten kan vinden waarom ik beter een Mac kan gebruiken voor grafisch werk? :+

iOS developer

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom ga je eigenlijk over naar de PC?

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
tazzman schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:24:
Apple gebruikt het LG.Philips LCD LM201W01 (Super IPS) paneel voor zijn 20" cinema display; hetzelfde paneel als in de Dell Ultrasharp 2005FPW.
Beide monitoren worden hier met elkaar vergeleken.

• BikkelZ
Wilko schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:59:
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom ga je eigenlijk over naar de PC?
Traditioneel wordt er niet gekeken naar wat het bedrijf nodig heeft maar wat de dames het fijnste vinden om mee te werken. En een van de dames vond een PC fijner werken.

Eigenlijk dezelfde logica waarom we nog XPress op een Mac draaien: geen cq. vrouwenlogica

iOS developer

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
BikkelZ schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:01:
We hebben hier een kleine ontwerpafdeling met (nu nog maar niet zo lang meer) twee iMacs op MacOS X en alvast een PC met Windows XP. Op zich geen enorm hoogstaand drukwerk maar enige controle over welke kleur je gebruikt is wel nodig.
Dan moet je je scherm calibreren.. Dan zal denk ik ieder scherm met een fatsoenlijke contrastratio ineens veel beter overkomen..
Pagina: 1