[PS3] Glitch in openingsmuziek?

Pagina: 1
Acties:

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-12 21:54
Hallo,
ben nu aan mijn tweede PS3 toe na problemen met de harddisk tijdens het opstarten bij het eerste exemplaar.
Beide toestellen hebben echter ook een probleempje bij het opstartmuziekje. Soms hoor ik in het opstartmuziekje een duidelijke glitch. Het is heel gelijkaardig aan glitches die je op PC bij het Windows opstartmuziekje ook soms kunt hebben, en die bij mijn weten aan IRQs gerelateerd zijn.
Ik vermoed dat het lezen vanaf de harddisk dus de muziek soms doet haperen. Het is in elk geval niet gerelateerd aan mijn versterker want die switcht niet van mode tijdens het muziekje.

Aangezien dit dus het tweede toestel is waarop dit af en toe optreedt, vermoed ik dat het een algemener probleem is. Zijn er nog mensen die dit voor hebben ?
Ik vraag me ook af de problemen niet veroorzaakt worden door de locatie van het toestel. De PS3 staat bij mij vertikaal naast mijn versterker (relatief zware yamaha) en door deze setup zit de HDD van de PS3 pal naast de voeding van de versterker.

(hopelijk vindt de slechtgeslapen mod dit nu wel genoeg 'inzet' terwijl de eerste post ook wel duidelijk genoeg het probleem omschreef).

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 01:06
Ik heb juist een voorbeeldige PS3.

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Twixie schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:51:
.....
Ik vraag me ook af de problemen niet veroorzaakt worden door de locatie van het toestel. De PS3 staat bij mij vertikaal naast mijn versterker (relatief zware yamaha) en door deze setup zit de HDD van de PS3 pal naast de voeding van de versterker.
Er is maar één manier om daar achter te komen....dus dat kun je in ieder geval proberen!

Let's get lost! I know the way

• Twixie
Er is maar één manier om daar achter te komen....dus dat kun je in ieder geval proberen!
Idd ;).
Overigens heb ik met de nieuwe PS3 het maar 1 keer voorgehad (al heb ik ook nog maar een paar keer aangezet). Dus het is niet zo gemakkelijk te reproduceren. Als ik het nog eens voor heb, zet ik hem eens 30cm verder...

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 19:52
heb je hem via hdmi aangesloten? dan zou het kunnen dat je dat euvel hebt
heb ik ook heel soms

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Twixie
Dutchzilla schreef op maandag 09 april 2007 @ 00:28:
heb je hem via hdmi aangesloten? dan zou het kunnen dat je dat euvel hebt
heb ik ook heel soms
TV is aangesloten via HDMI, de versterker is gewoon via optisch kabeltje. Is nu wel al effen geleden dat ik de glitch nog gehoord heb, maar hij was er alleszins in het begin, en had het dus ook met mijn eerste PS3 (die heb ik moeten inwisselen omdat af en toe de harddisk helemaal niet gevonden werd).
Pagina: 1