P5B-e Plus boven fsb360 > pcie op 1x

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Systeem:

C2D E6300
Asus P5B-e plus (intel p965 chipset)
Apacer ddr2 800mhz
Saphire 1950gt

Wanneer ik een fsb boven de 360 instel, zet het moederbord of de videokaart de verbinding terug naar 1x ipv 16x.

Verder draait het systeem prima op 2800mhz, stabiel en snel. Alleen spelletjes (en natuurlijk 3dmark) willen dan niet echt super meer. Nu heb ik hier (8800gtx traag als stroop) al wat gevonden er over, maar de tips hier aangerijkt werken niet. (pcie op 105mhz, voltages hoger allemaal geprobeerd)

Verder heb ik op het forum natuurlijk gezocht, maar niets gevonden. En op google vind ik ook niet iets met name omdat het lastig zoeken is omdat het probleem moeilijk te benoemen is.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
pci-e op 100 gelockt en pci op 33.33?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
struul schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:53:
pci-e op 100 gelockt en pci op 33.33?
Das standaard en dat heb ik dus ook geprobeerd. Werkt prima tot 360, op 366 gooit i de pcie bus dus terug naar 1x. Volgens dat andere topic zat er een bug in t bord/bios en moest i daarom op 105 maar dit werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Def_P schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:55:
[...]

Das standaard en dat heb ik dus ook geprobeerd. Werkt prima tot 360, op 366 gooit i de pcie bus dus terug naar 1x. Volgens dat andere topic zat er een bug in t bord/bios en moest i daarom op 105 maar dit werkt dus niet.
wellicht hier je antwoord: http://gathering.tweakers...daard%2Cvoltage%2C8800gtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Nee helaas.

Alle voltages etc geprobeerd, niets werkt.

Maar toen kwam ik op het geniale idee om de pcie clock eens op 95 in te stellen. En dan pakt i dus wel 16x. Later zal ik nog eens proberen op de tussen liggende waarden, maar voor zolang mijn watercooling setje nog niet binnen is(hoop overmorgen), is 2800 me iets te luidruchtig.

Thnx voor alle hulp iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
ik heb hetzelfde bord, en was laatst ook een beetje aan het klokken. heel toevallig stopte ik bij 360 omdat ik weg moest en geen tijd meer had. zal het binnenkort weer eens verder proberen en kijken of ik dat probleem ook heb.
edit: waren het nou stappen van 5? anders zet je em gewoon op 99 :) weet niet of het scheelt maar toch :P

[ Voor 19% gewijzigd door struul op 03-04-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Nee heb tot nu toe alle waarden tussen 95 en 105 geprobeerd, maar toen ik hem terug zette op 95 wou hij ook niet meer op 16x.
Tot ik hem helemaal uit zette en weer aan. Dit bord heeft soms wat vage kuren met reboot tov uit-aan, blijkbaar. Dus misschien dat het nog gaat werken op een andere waarde. Maar dat ga ik uitzoeken als mijn wc setje binnen is. Want overgeclockd maakt het me te veel lawaai. Dus nu ff terug @stock, merk ik zometeen de overclock tenminste (1ghz erbij / 50% snellere fsb overclock is wel te merken geheugen daait dan op 800mhz 6800mb/s volgens sisoft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
hmm, ik denk dat het enigste wat je eens zou kunnen proberen een bios update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

Crusader

Arc Nature

Ik had last van dit verschijnsel op een P5B Deluxe. Op het moment dat ik de FSB op 401 MHz had staan, kreeg ik de 16x speed weer terug. Weet niet of dit jou helpt, maar dacht, laat ik het melden :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
dat helpt bij de p5b-e plus niet, zelfs op 450Mhz blijft ie op x1 staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:55
Had precies hetzelfde... Draai nu op bus van 500, met een pci express bus van 106. Alles lager gaf het 1x probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Heb precies dezelfde probleem met mijn P5B-Deluxe, als ik de geheugendivider verander en weer reboot, bios in weer de originele mem-divider instellen, nog een keer reboot en dan pakt ie hem wel.

Erg vaag maarjah bij mij werkt het :) .

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
vind ik nogal omslachtig als jedat elke keer moet doen wanneer je je fsb met 20Mhz verhoogd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:08
Ik heb dit moederbord dus ook maar als ik mijn muiswieltje beweeg hoor ik dit in het moederbord???..ik heb een usb muis, maar die zit via een connector in de ps2 aansluiting..
Verder als de processor zwaar werk voor zijn kiezen krijgt hoor ik steeds een zoem..sis geluid..maar als hij idle draait niet?...meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
wat heeft dit in vredesnaam te maken met je pci-e bus en overklokken, en überhaupt met TCO :?

edit; oke, ik ben in een goeie bui. die zoem zijn waarschijnlijk je condensators, een bekend probleem, heeft met de combi voeding+dit mobo te maken. ik heb er trouwens gelukkig geen last van :) en prop je muis gewoon in je usb poort en kijk dan nog eens.

[ Voor 59% gewijzigd door struul op 13-04-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:08
struul schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:28:
wat heeft dit in vredesnaam te maken met je pci-e bus en overklokken, en überhaupt met TCO :?

edit; oke, ik ben in een goeie bui. die zoem zijn waarschijnlijk je condensators, een bekend probleem, heeft met de combi voeding+dit mobo te maken. ik heb er trouwens gelukkig geen last van :) en prop je muis gewoon in je usb poort en kijk dan nog eens.
klopt is een beetje off topic..maar goed ik dacht misschien heeft iemand met dit bordje ook zoiets meegemaakt.....kheb de muis allang in een usb poort gehad, en ook al een andere muis geprobeerd.
Maar het geluid hoor ik ook als mijn processor het zwaar heeft...beetje vreemd..wordt waarschijnlijk een RMA...want het irriteert nogal... :(
Pagina: 1