Toon posts:

[MMORPG] Mobstar

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er op dit forum ook mensen zitten die Mobstar spelen. Zelf ben ik nieuwe op het forum, dit leek mij een goed topic voor mezelf om actief te worden..

Ik zit zelf al een jaar op Mobstar en ben al 2 keer Godfather geweest en aardig wat eurotjes verdiend..

Mocht je het niet kennen, misschien even een kijkje nemen op Mobstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip* - spam

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb het een tijd gespeeld, en toen vaker godfather geweest dan ik kan tellen, al is het op zich voldoende om twee na hoogste rank te hebben (weet niet meer hoe alles precies gaat), dan kan je voldoende kogels kopen om elk doelwit te doden.

Speelde toen in TMG (the moron gang), we begonnen met niks, we eindigden met een bulletfactory. Toen uit onvrede over de koers van tmg ben ik met een groep andere eruitgestapt, paar dagen later kwam de total reset (verkleed als system crash, maar niemande geloofde daarin), heb toen nog een paar dagen gespeeld en ben toen gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi verhaal, wat was je aka?

Na de reset zijn aardig wat mensen gestopt, je merkt dat die mensen nu weer aan het terug komen zijn, tenminste, van horen zeggen. Nooit plannen gehad om terug te komen, wellicht met de Moron Gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik denk niet dat TMG nog veel intresse had in mij nadat ik er uit was gestapt. En zover ik weet is TMG wel gewoon door gegaan. Ik had er alleen genoeg van toen mij toegang werd ontzegt tot een systeem dat ik met iemand anders had gemaakt, als ze nog spelen hebben ze het nog denk ik. Enorme database van wanneer mensen online waren (uit spelers online gekopieerd). Iemand anders had dat in sql server gezet, ik heb leuke formules bedacht om verbanden te vinden tussen wanneer spelers online zijn. Oftewel verschillende nicks aan elkaar koppelen. Dat de meeste er geen gebruik meer van mochten maken was logisch, de hele server lag paar minuten plat als je een zoek opdracht deed. (dus was het ook al snel dat we bezig gingen om de database klein te houden, niet nuttige gegevens eruit knikkeren). Maar toen ik er ook niet meer op kon omdat ik niet bij council van clan zat had ik er genoeg van, zonder mij was dat complete systeem nooit effectief geworden.

Het werkte trouwens wel best goed, als je een beetje de resultaten kon interpreteren. Grote voordeel was dat als iemand met een dupe account iemand van ons afschoot, hij ff later al zijn accounts kwijt was. Reden genoeg voor velen om bij de admins te klagen dat wij aan het cheaten waren omdat we onmogelijk konden weten bij wie welk account hoorde. De admins vonden het best toen ze zagen hoe wij het deden. Zullen weleens wat onschuldige slachtoffers zijn gevallen, maar het was over het algemeen effectief zat. Door dat systeem zijn we ook van helemaal niks naar 1 van sterkste groepen uitgegroeid.

Heb geen zin om terug te gaan, zonder een clan begin je helemaal niks, ben je eeuw bezig alles omhoog te krijgen, het kost te veel tijd, en ik heb geen zin geld te betalen voor een browser based spel. Ik speel nu space pioneers wat, en daar hoef ik tenminste niet te spelen om voorruit te gaan.

Geen flauw idee meer onder welke namen ik toen speelde, furby-killer was er 1 van geloof ik, mabelgates ook weleens gebruikt. En al mijn kill accounts veranderde continue van naam.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 02-04-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik betwijfel of het opzet was van de Admins, ze hebben hierdoor veel goede spelers verloren, dat kan nooit hun intentie zijn geweest neem ik aan.

Als ik op furby-killer zoek kom ik alleen "furby-killer the comeback" tegen, ben jij dat toevallig?

Ik ken een paar namen uit TMG, No Brains, Van Waik, die hebben toch ook aan dat systeem gewerkt? Volgens mij zijn er nu nog mensen die er gebruik van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ben ik niet.

No brains ken ik nog wel, maar die heeft niet aan het systeem gewerkt. Vanwaik heeft sql geschreven en het wordt op zijn server gehost. Ik heb hem geholpen met de formules, dus behalve vanwaik en ik heeft er niemand aan gewerkt echt.

De admins hadden geen keuze, dit was de minst slechte oplossing. Het kan zo niet doorgaan, de inflatie van de kogelprijzen ging richting 50% per dag, als er uberhaupt nog kogels verkocht werden. (en dat was de reden dat wij het niet meer eens waren met TMG, wij vonden dat we onze BF ook moesten gebruiken om gewoon aan andere te verkopen tegen een redelijke prijs, wij waren vroeger ook die andere geweest). Een gewone reset was teveel weerstand tegen, maar doorgaan kon ook niet langer. De inflatie was te hoog.

En geloof jij zelf dat de servers crashen en dan een wazig verhaal over nieuwe backups die oude backups gedeeltelijk hebben overschreven waardoor uiteindelijk zowel de nieuwe als de oude backups niet meer werkte? Bij zoiets groots als mobstar, waar best een hoop geld omgaat, zorg je dat je backups op orde zijn. Regelmatig zet je gewoon een backup op hdd/tapedrive/etc, je controleert of die goed is, en je zet hem in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik met je eens, die moeten in orde zijn.

Ik moet zeggen dat ze nu wel flink bezig zijn met nieuwe features, en nog erg leuke ook. Ook merk ik dat er veel oude spelers weer terug komen, best leuk!
Pagina: 1