King heeft problemen met een OSP

Pagina: 1
Acties:

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-07 08:02
Hallo medetweakers,

bij mijn stichting hebben we het volgende probleem met het boekhoudprogramma King. Het hele programma loopt vast op een paar Open Staande Posten. Deze zijn inmiddels verwijderd maar zitten er stiekum toch nog in.
De foutmelding is de volgende;
Debiteur Zoekcode Order Rerentie Orderdatum Valuta Bedrag Reden
13001463 Akrum 17208 4539/1751 26-3-2007 Eur 18,82 Incl Andere debiteur dan OSP

toelichting op de reden:
"andere debiteur dan OSP": Er is een openstaande post met hetzelfde factuurnummer als deze order, maar van een andere debiteur.

Nu zorgt dit ervoor dat er niet meer normaal met het programma gewerkt kan worden... Is er iemand die ons uit de brand kan helpen?

Eksit

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:49
Dit is toch makkelijk na te vragen bij de helpdesk van de leverancier van je King Pakket ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, klinkt als een invoerfoutje. Ik heb in ons financiele systeem zoiets ook wel eens aan de hand gehad, maar om iets dergelijks te onderzoeken en te herstellen moet je 99% kans de onderliggende database in. Aangezien je dan preices moet weten waar je moet zoeken denk ik dat je beter even bij je leverancier te raden kunt gaan :)
Overigens: bij een normaal werkend systeem zou er een check op dubbelingen moeten zijn en mag iets dergelijks dus niet voorkomen. Denk dus dat het een foutje is van de systeembouwer en dat je eigenlijk wel recht hebt op een fix (die zal vermoedelijk wel voorhanden zijn) en misschien zelfs wel iemand die het voor jeu komt fixen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
Veel boekhoudpakketten hebben een soort van consistentieanalyse die dit soort dingen eruit mikt. Zoek naar een menu "geavanceerd" of zo, als je op adminniveau in King bent ingelogd (admin binnen king, niet admin binnen Windows that is) en kijk de help eens na voor de verschillende opties.