Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

baan bij fysiotherapeut, salaris onduidelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
Door omstandigheden ben ik moeten stoppen met mijn studie. Omdat ik volgend jaar dus aan een nieuwe opleiding begin ben ik dus aan het soliciteren voor een tijdelijke baan.

Bij de fysiotherapeut waar ik kom hadden ze op zich wel intresse om mij voor een aantal uur per week aan te nemen. Ik zou dan administratief werk gaan doen, telefoon aannemen en gegevens invoeren.
Omdat zij zelf geen idee heeft wat ze mij zou moeten betalen en hoe het dan zit met verzekering e.d. heeft ze aan mij gevraagd dit uit te zoeken.

Ik heb de CAO van fysiotherapeuten gevonden maar daar word niks gezegt over ondersteunende medewerkers zoals administratief personeel.

Ik heb opgezocht dat ik volgens het jeugdloon €6.52 per uur zou moeten verdienen (bij 36 uur, 21 jaar). Nou hoop ik dat er over dat loon nog wel te onderhandelen valt, want €6.52 vind ik toch wat weinig (in vergelijking met wat ik bij mn normale bijbaan verdien (€8.35, schoonmaakwerk)

Maar waar val ik nu onder als ik kijk naar doorbetaling bij ziekte, zorgverzekering e.d., val ik dan gewoon onder de CAO of zijn daar algemene regels voor.

Graag jullie hulp.

cao: http://www.sdu.nl/staatscourant/cao/caopdf/9960.pdf

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Waarom zou je jezelf op 't minimumloon inschalen? Je doet gewoon administratief werk, daarvoor moet je bepaalde vaardigheden en intelligentie bezitten.

Die CAO gaat over de fysiotherapeuten zelf, daar heb je niet zoveel aan. Even een vergelijkbare CAO in dezelfde sector: CAO Ziekenhuizen. Voor zulk werk kom je denk ik in schaal 20 (jeugdschaal 18, in jouw geval). 1298 per maand (7,49 per uur).

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 19:54
CAO's geven meestal geen (nooit?) bindende salarisindicaties. Als jij een passend salaris bespreekt met je aanstaande werkgever, dan val je verder gewoon onder de CAO wat betreft ziekte, zorgverzekering e.d.

Ik zou ook gewoon je huidige salaris als uitgangspunt nemen. Waarom voor minder gaan werken als je ook nog even verder kan zoeken?

[ Voor 45% gewijzigd door paknaald op 02-04-2007 14:48 ]