Toon posts:

Welke netwerkkaart is het beste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een zware gamer en heb nu een nieuwe pc met een onboard giga. netwerkcontroller. Deze heeft tijdens het spelen een ping van rond de 48. Mijn oude pc (dell dimension 8200) heeft op de exact dezelfde server een ping van 16. Ik heb gezien dat deze nic veel sneller is dan degene die bij mijn nieuwe onboard zit. Het nadeel is dat ik deze niet kan overzetten op mijn nieuwe.
Welke netwerkkaart is aan te raden zodat mijn ping net zo laag wordt als op mijn oude pc?

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee.

Thx,
Ak.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

3Com en Intel kaartjes zijn meestel wel goed. Onboard gebruikt CPU kracht waardoor ze iets trager zijn. Intel en 3Com hebben over het algemeen daar een aparte chip voor op het kaartje zitten. Waardoor deze dus sneller verwerkt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat is de pingnaar je router. Het lijkt me sterk dat er zoveel invloed is door enkel je netwerkkaart

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb zelf goede ervaringen met Intel NICs, maar 3Com is ook prima spul.
Naast het gebruiken van een fatsoenlijke netwerkchip is het misschien ook leuk om te kijken naar dingen als PCI-latency als je echt wilt gaan tweaken.

Verder is ook de rest van je netwerk belangrijk. Zit er bijvoorbeeld een router tussen dan moet je pakketje ook daar doorheen. Als je in je uppie op zo'n apparaat zit zal het vast niet veel zijn, maar naarmate de werkdruk hoger wordt zal de ping ook wel iets toenemen.

48ms vind ik trouwens al hartstikke netjes over het web, maar ik ben geen hardcore gamer. ;)

Een zware gamer? Hoeveel weeg je dan? :+
Meestal worden er met termen als casual/enthusiast/hardcore gamer gegooid

[ Voor 34% gewijzigd door Ultraman op 02-04-2007 13:06 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
De beste netwerkkaart is deze:

http://www.killernic.com/KillerNic/ :P

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]wat is de pingnaar je router[quote]
Ik durf het je werkelijk niet te vertellen. Alle poorten zijn gelijk en staan open.
Tevens is dit een 8 poorts router en als ik met beide pc's ben ingelogt is de ene nog steeds 16 en die nieuwe nic 48. Ook als ik de poorten omwissel blijft het gelijk. (de ene 16 met uitloop naar 20, den nieuwe 48 met een uitloop naar 55)

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet,
Ak.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:22
Welke NIC zit er onboard?

3com maakt geen chips meer, maar gebruikt gewoon Broadcom en Marvel chips.
Mijn eerste keus is ook Intel, maar Marvell en Broadcom zijn ook niet verkeerd.

Heb je overigens al eens de driver geupdate? Ik heb bij zowel bij Broadcom, Intel als Marvel enorme snelheidswinsten gezien bij nieuwere drivers. Vooral oudere Marvel en Broadcom drivers zijn niet al te best.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat met deze ping naar je router "ping [router IP]" bedoeld wordt. Heb je al eens met een andere kabel geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:17:
[/quote]wat is de pingnaar je router[quote]
Ik durf het je werkelijk niet te vertellen. Alle poorten zijn gelijk en staan open.
Tevens is dit een 8 poorts router en als ik met beide pc's ben ingelogt is de ene nog steeds 16 en die nieuwe nic 48. Ook als ik de poorten omwissel blijft het gelijk. (de ene 16 met uitloop naar 20, den nieuwe 48 met een uitloop naar 55)

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet,
Ak.
ok ik had wat basiskennis verwacht. Ping een naar je rotuer toe. Dit is gelijk aan de default gateway die je ziet als je ipconfig in een dosbox inklopt

Verwijderd

Topicstarter
ok ik had wat basiskennis verwacht. Ping een naar je rotuer toe. Dit is gelijk aan de default gateway die je ziet als je ipconfig in een dosbox inklopt
Ik ben erg noob met dit soort dingen, maar ik zit momenteel om m'n werk.
Ik zal dit vanavond eens uitvoeren en kom hier nog wel op terug.

Qua drivers is mijn systeem volledig up to date. er is momenteel geen update aanwezig voor elk onderdeel dat in mijn pc zit.

Verwijderd

Topicstarter
het moederbord is trouwens een asrock i775 .....VSTA.
Wat voor nic hierop zit......geen idee!! het is in iedergeval zo'n 1000mbit kaart. Dat weet ik wel :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 13:37 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Gokje , een Realtec ?

Maar los daarvan, die paar milliseconden merk je echt niet hoor.
Heb spelers met een ping van 300 ms de vloer zien aanvegen met LPB's met een ping van 12 ms.
(Good old Q2CTF days)

Skillz zijn veel belangrijker.

Abort, Retry, Quake ???

• lier

lier

MikroTik nerd

aZuL2001 schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:42:
Gokje , een Realtec ?

Maar los daarvan, die paar milliseconden merk je echt niet hoor.
Heb spelers met een ping van 300 ms de vloer zien aanvegen met LPB's met een ping van 12 ms.
(Good old Q2CTF days)

Skillz zijn veel belangrijker.
Mmmmm...hier moet ik toch (ook ?) even op reageren !
Als semi-hardcore gamer is het van belang dat alle mensen een lage ping hebben. Dat iemand met een hoge ping de vloer aan veegt met anderen, hoeft geen direct verband met de skillz te hebben, dat is naar mijn bescheiden mening een vorm van cheaten.

En die paar milliseconden merk je echt wel !

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:22
Als ik het goed begrijp zit er een VIA 100 mbit netwerkchip onboard. Niet de beste, maar moet zeker met games geen verschil maken met n Intel ofzo. Ik zou eens bij VIA zelf de laatste drivers halen, ipv bij Asrock of Windowsupdate.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:36:
het moederbord is trouwens een asrock i775 .....VSTA.
Wat voor nic hierop zit......geen idee!! het is in iedergeval zo'n 1000mbit kaart. Dat weet ik wel :)
Dit zou je wel kunnen weten door de specificaties van je moederbord op te vragen. Als je op de site van Asrock gaat kijken moet je dit zeker vinden. Ook zou je in apparaatbeheer van windows kunnen kijken naar je nic. Meestal kun je daar ook al de vendor en serienummer achterhalen al verschilt dat per vendor/hardware.

Daarbij is het ook interessant zoals al eerder aangehaald is om je drivers te updaten. Misschien zit hier al je grootste probleem.

Pingen naar je router doe je door het volgende commando in je dosbox te tikken en uit te voeren:
c:\ping -n 4 ip-adres (vaak is je ipadres van je router 192.168.1.1)
Je ip-adres van je router kun je achterhalen door in je details te bekijken van je netwerkverbinding. Rechtsklik op je lan verbinding in netwerkverbindingen > kies status > tweede tabblad ondersteuning kiezen > op knopje details klikken. Dan zoek je het ipadres op van je standaard gateway en dat vul je dan in, in je ping commando.

Btw.
Dit is niet om je af te zeiken maar het komt zo "ik heb een probleem, hier alsjeblieft los het op" over. Ik heb niet het gevoel dat je er veel aan doet je eigen probleem op te lossen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:29:
Qua drivers is mijn systeem volledig up to date. er is momenteel geen update aanwezig voor elk onderdeel dat in mijn pc zit.
Dat je via Windows Update geen drivers kunt vinden voor een onderdeel betekent niet dat er geen nieuwere drivers voor het apparaat zijn.

Kijk even op de site van je moederbordfabrikant voor de nieuwste drivers.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
lier schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:45:
[...]
Mmmmm...hier moet ik toch (ook ?) even op reageren !
Als semi-hardcore gamer is het van belang dat alle mensen een lage ping hebben. Dat iemand met een hoge ping de vloer aan veegt met anderen, hoeft geen direct verband met de skillz te hebben, dat is naar mijn bescheiden mening een vorm van cheaten.
Een lage ping is plezierig, maar niet zaligmakend.
Tweaken van je ini's levert vaak meer op dan je blindstaren op je ping.
En ja als ex hardcore Q2CTF-er deden we niet anders, ini aanpassen op 33k6 modem, ISDN, en in een later stadium breedband.

Die HPB's die de vloer aanveegden zaten zeker niet te cheaten, maar waren gewoon goed. En ja de beschuldiging van bot werd dan meestal snel geuit. Ik zeg daarmee niet dat iemand die veel treffers maakt met een hoge ping automatisch geen cheater is, maar ik ken de voorbeelden dat het wel degelijk kan.

Let wel, dit is voordat cheaten ook mijn plezier aan online gamen vergalde, en cheaten blijf ik lame vinden.
En die paar milliseconden merk je echt wel !
Wel als het de hele tijd wisselend zou zijn, maar een constante ping is plezieriger dan een sterk wisselende ping. Dat laatste is inderdaad dodelijk.

Naar mijn mening wordt er te vaak geroepen dat het aan ping of verkeerde muis, muismat, stoel, pc, merk koffiepads ligt, in plaats van een simpel gebrek aan skilz. Mijn mening.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet om je af te zeiken maar het komt zo "ik heb een probleem, hier alsjeblieft los het op" over. Ik heb niet het gevoel dat je er veel aan doet je eigen probleem op te lossen
Ten eerste wil ik jullie bedanken voor de reactie's. Ik zal dit vanavond zeker een proberen!!
Ik ben hier echter al 1,5 maand mee bezig en heb echt alles geupdate wat ik kon, kabels verangen een andere router er tussen gehad.... en nog steeds lukte het me niet om de ping lager te krijgen. Ik ben er wel dergelijk druk mee bezig, maar kan niet alles onthouden wat er op mijn moederbord zit. tevens ben ik geen computerdeskundige. Anders had ik dit niet op het forum geplaatst....... :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Doe op beide pc's eens een tracert ipv een ping naar de gameserver toe en kijk eens in welke hop(s) het verschil zit. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• lier

lier

MikroTik nerd

Question Mark schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:43:
Doe op beide pc's eens een tracert ipv een ping naar de gameserver toe en kijk eens in welke hop(s) het verschil zit. :)
Start, Uitvoeren (of Start, Run)
cmd [enter]
tracert www.tweakers.net [enter]

Verwijderd

ik kan je met bijna zekerheid wel zeggen dat je verschil in ping NIET van je netwerk kaart komt. ik heb hier heel wat netwerkkaarten voorbij zien komen en het verschil tussen een brakke sweex kaart en een intel van 130,- euro was hooguit 10ms. een verschil van bijna 32ms kan niet worden veroorzaakt door het merk netwerkkaart.

dus voordat je een 100,- euro aan een Intel netwerkaart gaat uitgeven zou ik eerste echt alle andere oorzaken zoals PCI-latency settings, TCP checksum offloading, drivers en netwerk instellingen nakijken.

ook verschilt het erg per game die je speelt. zo heb ik bij Battlefield2 een stabielere ping als ik de game over 1 cpu core draai, dan wanneer ik 2 core's gebruik. het verschil in frame's is verwaarloosbaar maar ik heb een stuk stabielere ping en veel minder disconnects. kijk dus ook eens goed de settings van je game na want hier kan ook een groot verschil worden gemaakt. en het kost je niks.

daarnaast is in veel games het verschil tussen een ping van 48 en 16 verwaarloosbaar. zolang je onder de 60ms blijft zijn veel games zeer goed te spelen. pas bij >75 beginnen veel spellen een merkbare vetraging te laten zien en ook dit verschilt enorm per spel.

kortom: sluit eerste alle andere oplossingen uit voordat je je portomene trekt want een A-merk netwerkkaart garandeert echt niet dat je dan wel een ping van 16ms hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks luitjes,

Ik ga vanavond eens heel die pc opnieuw uitspitten en met jullie ideeen kan ik tenminste wat!!
Ik wist echt niet waar dit aan kon liggen zoals je hierboven al zeg. Drivers ga ik nalopen, ping naar de router ga ik checken. tracer installeren.....komt helemaal goed.

nogmaals bedankt!!!
Ak.

Verwijderd

tracert zit gewoon in windows, netzoals ping en ipconfig.
in de dosbox(command prompt) type je dan in: "tracert [ip-to-trace]"

als je de resultaten wilt bewaren om hier weer te posten, doe je: "tracert [ip-to-trace] > result.txt"
dit slaat het resultaat op in result.txt in de directory waarvan daan je tracert uitvoert. dit werkt eigenlijk voor elk commado wat je uitvoert. wat normaal op je scherm zou worden gezet wordt dan weggeschreven naar een text bestand.

als je dan toch een extra trace programma installeert is NeoTrace een aanrader.
Pagina: 1