Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleempje met cruisecontrol

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hello,

Heb afgelopen week een VDO cruise control ingebouwd, en die werkt ondertussen prima. Afgezien van één probleem.

Ik heb een koppelingsschakelaar geïnstalleerd, zodat het systeem uitschakelt als ik de koppeling indruk. Dit werkt opzich prima, totdat ik schakel. Zolang ik niet schakel, kan ik het systeem gewoon weer inschakelen nadat ik gekoppeld heb. Als ik wél schakel, gaat dit niet meer. Het systeem is dan met geen mogelijkheid meer aan te schakelen, totdat ik de auto aan en uit zet...

Ik zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen, maar misschien dat iemand hier een oplossing heeft...?

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 18:23
cruise control werkt bij meeste auto's vanaf versnelling 4 of hoger pas. maar ik weet niet hoe dat met die aftermarket dingen is.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
justice strike schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:13:
cruise control werkt bij meeste auto's vanaf versnelling 4 of hoger pas. maar ik weet niet hoe dat met die aftermarket dingen is.
Vanaf 35/40 km/u afhankelijk van de hoeveelheid pulsen/min van de auto... ;)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:05

tozzke

aka tozzert

is het niet zo dat die schakelaar blijft hangen op een of andere manier? (waar zit zo'n schakelaar überhaupt?)
helpt het wanneer je het koppelingspedaal omhoog trekt met je voet?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
tozzke schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:28:
is het niet zo dat die schakelaar blijft hangen op een of andere manier? (waar zit zo'n schakelaar überhaupt?)
helpt het wanneer je het koppelingspedaal omhoog trekt met je voet?
Hij blijft niet hangen... Tenminste; als ik alleen koppel, is er niks aan de hand...

Koppel ik om vervolgens te schakelen, gaat het mis...

Heb de schakelaar nog wat geprobeerd te stellen, maar dat mocht niet baten...

Ook het testsignaal van de cruisecontrol geeft wat dat betreft geen fouten aan...

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Even een vraagje, maar als je de cruise control gebruikt heb je meestal een constante snelheid, en dan ga je toch niet nog een keer schakelen?

Eerst schakelen, dan cruise control! :+

Bovendien werken de meeste cruise controls niet als je gaat schakelen terwijl hij aanstaat.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
drooger schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:03:
Even een vraagje, maar als je de cruise control gebruikt heb je meestal een constante snelheid, en dan ga je toch niet nog een keer schakelen?

Eerst schakelen, dan cruise control! :+

Bovendien werken de meeste cruise controls niet als je gaat schakelen terwijl hij aanstaat.
Goed; situatieschets: Ik rij 80, moet remmen... En dan weer terug naar 80... Dus ik druk op memo, zodat ik geen gas hoef te geven, en schakel als ik dat nodig vind... Cruise control schakelt dan uit; goed...
Maar waarom gaat dat fuckding niet meer aan?
Normaalgesproken heb je natuurlijk gelijk, en komt dit niet voor... Maar tis gewoon vreemd...

Overigens; ik had er net tijdens mn derde testrit géén last van :X
Pagina: 1