Op mijn werk maken we gebruik van vele creative suites. Nu is het zo dat de updates steeds opgehaald worden bij adobe. Nu genereert dit onnodig traffic op onze internetverbinding. Mijn vraag is of het mogelijk is om deze updates eerst eenmaal te downloaden op onze server en dat de version cue geinstalleerd op de clients hier de updates van ophaalt en installeert. Ik kan hier niet veel over vinden. Ben ben benieuwd of iemand weet of dit mogelijk is.
Ik weet niet precies hoe jullie updates lopen, maar er vanuit gaande dat Adobe gewoon gebruikt maakt van de instellingen van Internet Eplorer of je bij updates in kan stellen dat het van een proxie gebruik moet maken, denk ik dat je gewoon alles via een proxie mot laten lopen. Dan is de update als het goed is al in de cahce aanwezig op het moment dat ie de 2e keer of later opgehaald wordt en hoeft ie dus niet gedownload te worden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Proxy server als gateway (squid)?
Misschien kun je de pakketten ook proberen te onderscheppen, als het .dmg's zijn kun je waarschijnlijk ook los installeren.
Met MacOSXServer (Tiger) heb je ook een centraal distributie ding, maar dat zal waarschijnlijk alleen werken voor de MacOSX updates. Je kunt ook images aanmaken van een client installatie, maar dan gaat Adobe software weer zeuren dat de serienummers hetzelfde zijn. Alhoewel, je kunt ook de home folders centraal op de server zetten, als alle Adobe serienummer zut daarin staat zou dat misschien nog gaan lukken ook...
Addit
Version Cue is trouwens geen update beheer maar een collaboration server (op basis van WebDav) die het makkelijker maakt om samen aan projecten te werken (versiebeheer, opmerkingen).
Werk je trouwens met MacOSX clients of Windows clients, Linux/Win/Mac netwerkservers?
edit:
^^inderdaad dus...
^^inderdaad dus...
Misschien kun je de pakketten ook proberen te onderscheppen, als het .dmg's zijn kun je waarschijnlijk ook los installeren.
Met MacOSXServer (Tiger) heb je ook een centraal distributie ding, maar dat zal waarschijnlijk alleen werken voor de MacOSX updates. Je kunt ook images aanmaken van een client installatie, maar dan gaat Adobe software weer zeuren dat de serienummers hetzelfde zijn. Alhoewel, je kunt ook de home folders centraal op de server zetten, als alle Adobe serienummer zut daarin staat zou dat misschien nog gaan lukken ook...
Addit
Version Cue is trouwens geen update beheer maar een collaboration server (op basis van WebDav) die het makkelijker maakt om samen aan projecten te werken (versiebeheer, opmerkingen).
Werk je trouwens met MacOSX clients of Windows clients, Linux/Win/Mac netwerkservers?
[ Voor 23% gewijzigd door benoni op 02-04-2007 13:15 ]
Wij werken met Windows/Mac/Linux servers
Onze CS clients zijn windows en mac
Vanwege de gemengde clients lijkt het me niet zo praktisch om met images te werken, tenzij je erg veel gebruikers hebt die met dezelfde configuratie werken.Stalkert schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:32:
Wij werken met Windows/Mac/Linux servers
De beste oplossing lijkt me om met de systeembeheerder te overleggen (als je dat zelf bent loopt dat overleg des te beter natuurlijk) om een proxy-server te configureren, meestal kan dat wel erbij op de server die de DHCP doet.
Dit probleem past beter in het subforum: Client Software Algemeen. Ik verplaats je topic dan ook daarnaartoe
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Pagina: 1