spamfilter mail.app

Pagina: 1
Acties:

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025
Ik ben sinds een week of twee overgestapt van thunderbird naar mail.app. dit omdat thunderbird af en toe enorm traag was (ik verdenk zelf dat de grootte van mijn mailboxen hier debet aan is) en ik toch mail wel eens wilde proberen. op zich ben ik erg tevreden over mail, behalve dan over het spamfilter.

ik heb het programma een tijdje laten trainen, maar hij blijft ongeveer 25% van de binnenkomende spam niet herkennen, dus nu staat ie maar op automatisch. is het spamfilter van mail zo brak (tov thunderbird bijvoorbeeld, waarbij minder dan 1% van de spam niet alszodanig werd herkent) ? zijn er oplossingen voor om toch mail te blijven gebruiken?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Verwijderd

Wellicht iets dat niet helemaal matcht met het topic, maar wat toch van mijn hart moet. Waarom noemt iedereen het mail.app? Ik noem mijn outlook toch ook niet Outlook.exe? Die bestandsextensie slaat botweg nergens op om het te noemen.

Inhoudelijk: het filter van thunderbird is gewoon aggressief en goed, dus ik denkt dat het gewoon een stapje hoger staat.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 17:09
offtopic:
omdat Mail niet duidelijk voor een programma staat. Anders moet je dat er weer met in woorden bij gaan zetten ;)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Ikzelf heb tegenwoordig nooit meer een mailtje in mijn inbox welke niet voor mij bestemd is (jongeheer doet het perfect en qua diploma's: die mot ik niet :P)

Heeel af en toe komt er wat doorheen maar dat is na de Cebit even wat erger geworden nu ik mijn kaartje bij wat wazige tentjes heb achtergelaten maar nooit meer dan 5 a 10 per week (terwijl mijn mailserver al enorm filtert en wat er nog doorheen gaat ongeveer 150 mailtjes per week nog in de junk folder).

Is een kwestie van je filter "leren" wat spam is en wat niet, duurt meestal 2 a 3 weken na een volledig nieuwe installatie (of overstappen op) zolang je je junk wel als junk markeert (dus zegt dat het junk is in mail.app).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Een erg prettige site voor Mail.app plugins is HawkWings.net en hier staan ook een aantal spam plugins voor Mail
http://www.hawkwings.net/plugins.htm#spam

http://c-command.com/spamsieve/ is een aanrader