Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal weken geleden de acer asprire 5684 WLMi laptop gekocht waarop windows vista home premium geinstalleerd staat.

Deze laptop beschikt over een 160 gb hardeschijf die was verdeeld over 2 partities (c: en d:) het dvd station staat op e:

Ik wilde van deze 2 partities 1 grote partitie maken. Ik heb toen powerquest partitionmagic 8.0 geinstalleerd en opgestart.

Ik kreeg wel een melding van dat er een complicatie probleem zich voordeed, maar kon het programma wel gewoon uitvoeren, dus dat heb ik gedaan.

Ik heb toen de d partitie verwijderd, en toen de computer opnieuw opgestart. De d partitie was toen weg, maar de schijfruimte was niet bij de c partitie erbij gekomen.

Ik heb het programma toen weer opnieuw opgestart, en ging met m'n muis op de c partitie staan, om zo resize/move partition te doen, maar deze optie was niet aanklikbaar.

Toen heb ik het programma afgesloten en in het startmenu bij partition magic 8.0 en dan partition magic 8.0 tools PQBoot voor windows uitgevoerd.

Daar heb ik de c partitie geselecteerd, en voor Restart Now gekozen en op de button ok geklikt.

Me laptop werd toen opnieuw opgestart, en dan krijg ik gelijk na het acer opstartbeeld een zwart scherm met linksbovenin een knipperend pijltje, en dan doet hij voor de rest helemaal niks meer.

Toen ik me laptop kreeg, zat er helemaal geen enkele cd/dvd bij, dus ook geen recovery cd.

Op de ftp site van acer staan wel de drivers voor vista, maar er staat niks bij om een recovery cd te maken.

Zie ftp://ftp.support.acer-eu..._5680/vista/Applications/

Volgens mij zit er niks anders op om naar de winkel te gaan, en daar een nieuwe windows vista home premium cd te kopen en dit als recovery cd te gebruiken, of heeft er iemand een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
Waarschijnlijk heeft Partition Magic je MBR beschadigd, aangezien PM niet compatible is met VISTA.

Ik neem aan dat je dit wel kan oplossen door een fixmbr en fixboot met een vista CD (ik ga er even vanuit dat dit hetzelfde werkt als met XP, maar wellicht werkt het met vista weer net iets anders).

Kan je niet even een cd-tje van iemand lenen om de boel te herstellen. Recovery console opstarten en fixmbr en fixboot intypen zou genoeg moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door s441558 op 02-04-2007 11:14 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En anders Acer bellen voor een recovery CD DVD ?
Zie voor meer informatie http://www.acer.nl/acereu...=Nederland&crc=3290987788

:w alt92

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 02-04-2007 17:22 . Reden: mierensex by alt-92 :P ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lees voor CD overal DVD.
Vista past niet op CD namelijk :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen om de Vista DVD is niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
wel raar, je zou van acer gewoon een dvdtje moeten krijgen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

Ik heb zoiets in XP gehad, tenminste, dat de partitie geen juiste grootte had.
Scandisk loste het probleem op.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Terug te komen op de topicstarter.

Bij de acer notebooks word de systeemsoftware op een hidden partitie geplaatst. Via E-recovery (meen ik) is het mogelijk om een recovery DVD aan te maken (zelf de DVD aanschaffen).

Door je geknoei :+ met PM8 die zeker weten niet Vista compatible is heb je ook die hidden partitie verwijderd.
CD met PM8 booten en dan in dos mode en via PTEDIT kan je kijken of er überhaupt nog iets op je harde schijf staat.

Maar een beller is sneller, dus even ACER opbellen.

suc6 :)

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 02-04-2007 17:27 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Heb Acer gebeld, en die sturen een recovery DVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je van acer de recovery dvd ontvangt?

De verklaring en kopy van factuur heb ik dinsdag per post opgestuurd, en op de acer website staat bij controle van de reparatie status nog steeds wacht op goedkeuring van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zal vast geen Next Business Day zijn ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha

Maar kijk nu net ff bij reparatie status, en nu staat er gesloten, en gisterenavond om 11 uur nog niet.

Hebben ze het toch vandaag behandeld :P

Zou het dinsdag denk ik wel ontvangen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu de recovery dvd van acer ontvangen.

Maar als ik nu me laptop met de dvd opstart, krijg ik na enige tijd de volgende error:

Restore failed - reason 0xd0000017
Click OK to restart the computer.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25
wat zegt de helpdesk van acer? die weten ongetwijfeld precies wat die melding behelst

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, die heb ik nog niet gebeld, ik was begonnen na 5en en toen was de helpdesk gesloten, vandaar dat ik het eerst even hier probeer...

Ik persoonlijk denk dat c:\ niet helemaal goed is, aangezien ik de schijf met win98 had geformateerd voordat ik de recovery dvd van acer had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vista kan zelf zijn partities resizen met schijfbeheer, in ieder geval de huidige kleiner maken om er een toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bouwfraude schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:23:
Vista kan zelf zijn partities resizen met schijfbeheer, in ieder geval de huidige kleiner maken om er een toe te voegen.
Doet die dit automatisch als je met de recovery dvd vista erop nieuw opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om via de recovery dvd naar de dos modus te gaan, en dan zelf de c schijf formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:32:
[...]

Doet die dit automatisch als je met de recovery dvd vista erop nieuw opzet?
vista DVD en dan shift-f10 drukken in het installatiescherm dan kan je vanaf de command prompt je partitie resizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:37:
[...]

vista DVD en dan shift-f10 drukken in het installatiescherm dan kan je vanaf de command prompt je partitie resizen
hmm doet ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik krijg het niet voor mekaar zou dat kunnen komen omdat ik vista ga installeren via Acer eRecovery Management?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:10:
Nee ik krijg het niet voor mekaar zou dat kunnen komen omdat ik vista ga installeren via Acer eRecovery Management?
ja dat zou kunnen, dikke kans dat die recovery gewoon een image terugzet en van daaruit de install doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:20:
[...]

ja dat zou kunnen, dikke kans dat die recovery gewoon een image terugzet en van daaruit de install doet
Ja klopt doet ie, enig idee hoe ik dan in de command line kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M'n laptop heb ik toen met een oude windows versie (win98) geformateerd tot fat32, maar hij moet dus geformateerd worden tot NTFS. Als ik nou wist hoe ik met de Acer Erecovery management recovery dvd in de command line kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook zo een laptop. Hij kwam met XP MCE en draait nu Vista. Wat voor DVD heb je gekregen, is het een Vista express upgrade DVD of een recovery DVD? Indien het een Vista upgrade DVD is dan kan je Vista kaal installeren.

En: ik heb ook van 2 partitie's een gemaakt, maar ervoor heb ik de gparted livecd gebruikt.

Vergeet Acer eRecovery. Het wordt niet meer onder Vista ondersteunt.

groeten,
....Lutz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ter info; Partition Magic is niet compatible met Vista.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste

ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad met mijn acer aspire 5684 wlmi.
Ik heb het probleem gekregen nadat ik eerst linux er had op gezet en daarna via recovery terug vista erwou opzetten. Het probleem komt er omdat er een partitie niet herkend is.
De oplossing is als volgt mogelijk :

Via Windows bootcd (geen acer recovery cd) de partities zelf aanmaken.

Ik heb als volgt opgelost :

1)In de bios gezegd dat hij via cd moet booten
2) Windows XP cd erin gestopt en deze bij het installeren opsplitsen in twee partities van dezelfde grootte. Hierdoor kreeg ik een C en D partitie van mijn harde schijf. Ik heb windows xp er dan eerst op geinstalleerd.
3)Nadat die geinstalleerd was opnieuw opgestart via acer e-recovery cd en dat lukte dan wel.

mvg

Vandewalle Roel
Pagina: 1