LaCie 500Gb disk crashed systeem

Pagina: 1
Acties:

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik heb een LaCie 500Gb externe USB2 disk en deze hangt m'n XP-Pro systeem op. Soms na het kopieren van enkele Gb aan data, soms ook door 'm er alleen al aan te hangen. Ik heb zowel Windows XP Pro alsook XP Home met de laatste updates geprobeerd en in beide gevallen hangt de boel. M'n systeem heeft een AMD X2 3800+, Epox EP-9NDA3J en 2Gb intern geheugen.

Op m'n laptop met Pentium M heb ik geen enkel probleem met de disk.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Verwijderd

Heb je wellicht al andere externe HD's aan je systeem hangen? De mijne loopt ook vast zodra ik er meer dan twee externe HD's aanhang. Denk dat de USB controller het niet meer trekt?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 13:24
Cardreaders werken trouwens opdezelfde manier als externe harde schijven.

Is hier misschien een verschil tussen, tussen de PC en laptop?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• kdbruin
Met een cardreader gaat het gewoon goed. Ik kan gemakkelijk meerdere 4Gb kaartjes inlezen zonder problemen. Ook m'n PSD met 80Gb disk heeft geen probleem gegeven met het kopieren van 34Gb aan vakantiefoto's.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
maar een HD trekt toch meer stroom dan een cardreader lijkt me. Dus dat punt van 'dinges' hierboven over tekort aan stroom kan heel goed kloppen. Oftewel, zorg dat je alle usb apparaten erafhaalt. Heb je het probleem dan nog steeds, moet je t ff laten weten. (dan is er iets softwarematigs, en kan je de usbdriver/ driver voor die HD beter reinstallen. ook in regedit eventueel alle usb apparaten eruithalen)

• kdbruin
Het bleek dat ik toch niet de laatste BIOS versie had draaien op m'n moederbord en na een update kan ik gewoon de LaCie disk gebruiken zonder dat m'n systeem blijft hangen.
Pagina: 1