Toon posts:

Geen beeld na overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

Gigabyte 935p-DS3
Core 2 duo E6600
2x 1gb HyperX pc 6400
Sparkle Geforce 7950 GT 512mb
Seagate Barracuda SATA II 320 GB

Na overklokken, gebeurt er iets vreemds. Het beeld valt uit, terwijl monitor niet in slaapstand is gegaan. Maar deze geeft aan dat die "aan" staat. Alles wat ik klik of druk heeft geen reactie. Maar als ik mijn monitor aan en uit zet op de powerknop doet die het weer.

Als ik hem weer terug zet op 2.4 Ghz (default) vertoont dit probleem niet!

De aangepast voltages houd ik vast.

FSB +0.2
MCH +0.1
PCI-E +0.1
DDR+0.2

PCI-E frequenty staat op auto.

Iemand tips?

Verwijderd

Ik denk dat je er goed aan doet het een en ander aan theorie over overclocken door te nemen. Zo staat er een hoop in de Frequently Asked Questions TCO, bovendien is er het speciale [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 7]. Hier kun je info vinden én problemen melden/vragen stellen.

• fennepa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-01 15:04
PCI-E freq op 100?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit heb ik ook geprobeerd, maar dat heeft geen effect.

Erg bizar

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Had ik ook, probeer PCI-E eens op 101 te zetten. Vaak ziet ie 100 op mijn DS3 ook als auto namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
wimpie007 schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:25:
Had ik ook, probeer PCI-E eens op 101 te zetten. Vaak ziet ie 100 op mijn DS3 ook als auto namelijk.
thanks dat ga ik thuis even proberen. Maar het rare is dat het allleen gebeurt als ik hem overgeklokt heb (momenteel 356 FSB)

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Werk met kleine stapjes, en kijk wanneer hij geen beeld meer geeft. Of krijg je bij een verhoging van pakweg 5mhz ook al dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Nee volgens mij de eerste keer dat ik hem kreeg was bij 345 FSB. Maar toen had ik ook nieuwe drivers geinstalleerd. Na het uninstalleren ervan deed die het weer gewoon. Dacht eerst een driver probleem.

Verwijderd

Een paar dingetjes:
Dit soort vragen hoort toch echt thuis in het [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 7]. Dáár lopen de mensen rond die er veel ervaring mee hebben. Houdt niet alleen het forum schoon, maar zorgt er ook voor dat je sneller geholpen wordt.
Bovendien kun je je probleem wat duidelijker beschrijven. Je hebt overgeclockt, hoeveel? Is het stabiel? Waneer valt het beeld weg (hij start niet op/wil windows niet booten/valt weg in windows/etc), met zo weinig info kunnen we slechts raden. In de startpost van het [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 7] staat al heel veel om door te nemen!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, ga wel verhuizen.:)

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

hoi allemaal,

Ik heb het probleem ook bij mijn oc'. Ik heb een totaal andere setup dan MasterKC en ik denk dat het indd aan 1 van mijn sloten ligt maar ik heb geen id welke want mijn pci staat op 64 (vraag me niet wat het inhoud) en mijn geheugen regel ik handmatig, mijn agp regel ik handmatig en mijn htt regel ik handmatig. Het probleem doet zich trouwens voor bij een fsb van 260 en een mp van 10

Verwijderd

Wellicht trekt je moederbord/cpu die snelheid gewoon niet :?
En ook voor AMD hebben we een topic ;) [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 32

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

In dit geval ga ik toch echt helemaal mee met cpec... gewoon in die 2 topics verder :)

Verder is het niet echt netjes om in het topic van iemand anders met je eigen vragen te komen Zygivt, wordt wel topic-kaping genoemd en daar zijn mensen niet altijd even blij mee ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.