Toon posts:

outlook 2003 in verschillende talen

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 100-tal exchange 2003 gebruikers, met outlook 2003. Sommige gebruiken de UK versie en sommige gebruiken de NL versie. (overname van een ander bedrijf, altijd fun). Nu willen we graag deze versies aan elkaar knopen, oftewel agenda's delen e.d. inschakelen. Maar we krijgen het niet voor elkaar om vanuit de NL versie een agenda te openen van iemand die een UK versie gebruikt en vise versa.

Ik heb gezocht op google en kan helaas weinig hierover vinden, ook op gathering vind ik er niet veel over terug. Toch kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt en dat hier niet een manier voor is. Heeft iemand hier ervaring mee en/of enig idee hoe dit op te lossen zonder overal meteen naar 1 taal over te gaan?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:00

lier

MikroTik nerd

Welke foutmelding krijg je ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
op de NL versie, bij het openen van een gedeelde agenda van een UK versie :

"kan de map agenda niet vinden"

en andersom hetzelfde maar dan in het engels.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:00

lier

MikroTik nerd

Kan je misschien iets meer vertellen over hoe de migratie uitgevoerd is en hoe deze bedrijven aan elkaar geknoopt zijn ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk heel simpel, het ene bedrijf heeft zijn kantoorautomatisering opgeheven en is bij ons erin gekomen. Wij hebben hun servers uitgefaseerd en ze zijn allen gemigreerd naar onze AD. Doordat hun werkstations NL licenties hebben voor office en we geen UK licenties mogen kopen hiervoor moeten we dit aan elkaar knopen.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 23:53

Urk

Volgens mij maakt de taal van je Outlook client geen ruk uit hiervoor...
Kan je wel de agenda van 2 UK Outlook gebruikers delen en openen?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Je wil de agenda delen, maar ik kan me zo voorstellen dat die bij een engelstalige user geen agenda maar calender heet.

En dan is je probleem niet zo raar.

Had dat niet wat te maken met welke taal Outlook heeft waarmee je de mailbox voor het eerst opent als die op de server geimporteerd is ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

taal maakt inderdaad niks uit anders zouden een heleboel multinationals in de problemen zitten, je zult het ergens anders moeten zoeken. Zoals Urk al aangeeft, werkt UK-UK en NL-NL wel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:57:
taal maakt inderdaad niks uit anders zouden een heleboel multinationals in de problemen zitten, je zult het ergens anders moeten zoeken. Zoals Urk al aangeeft, werkt UK-UK en NL-NL wel?
UK-UK en NL-NL werken wel. UK-NL en NL-UK werken niet.

Het lijkt wel taal-gerelateerd te zijn, maar er "moet" naar mijn mening een methode zijn om dit te bypassen zodat NL-UK en UK-NL ook werkt.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

verlate kick maar misschien de oplossing voor sommige mensen?

Ik heb het net opgelost bij mijn bedrijf (nederlands/duits) met een Outlook 2003 NL en DE versie door elkaar.

Het werkte pas toen ik expliciet koos voor 'globale adresenlijst" (duits) en "algemene adressenlijst" (nl).
Bij outlook contactpersonen wilde het niet.

misschien een beetje cryptisch, maar als je iemand toevoegt zie je het wel wat ik bedoel (die keuze rechtsboven, pull down).

Wat de andere reden kan zijn dat het nu wel werkt is dat ik aan de kant van de 'deler' ipv een rol te kiezen gewoon handmatig vinkjes heb gezet.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1