Toon posts:

Firewire (IEEE1394) werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Panasonic NV-GS300 gekocht met een firewire kabeltje bij.
Als hij in "PC connection mode staat", camera aan en firewire kabel aangesloten aan de pc, wordt de camera niet herkend in winXP :?
In Pinnacle of SweetMovieLife krijg ik ook melding dat de camera niet geconnecteerd is!
Ik heb reeds 2 hotfixes geinstalleerd:
- KB904412-v2
- KB885222-v2
Ik zie de camera niet staan in Apparaatbeheer.
Bij Netwerkverbindingen staat een 1394-verbinding die wel verbonden is maar geen pakketten verstuurt/ontvangt. Als ik daar op herstellen klik, dan zegt hij dat TCP/IP niet ingeschakeld is.
Ik heb ook al TcpView geïnstalleerd maar ik zie daar niks van Firewire noch van poort 1394 die door een ander progje zou kunnen gebruikt worden.
Met de Firewire-aansluiting op de pc zou niks mogen schelen, omdat ik die nog nooit heb gebruikt op mijn 2j oude desktop.

Graag hulp !

Heeft iemand weet van een Panasonic DV driver, en waar ik die kan vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 11:01 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:41

Zoefff

❤ 

Hoewel het in dit geval ook over fotografie hoort denk ik dat dit topic beter past in OM en dat je daar sneller een goed antwoord krijgt. Kickje dus :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Misschien toch nog dit vermelden:
de aansluiting aan de camera: http://www.zpluscable.com...cts/firewire-4pin-end.jpg
de aansluiting aan de pc: http://www.zpluscable.com...cts/firewire-6pin-end.jpg
Moet dat lukken zo?

De pc heeft ook wel een 4pin aansluiting maar ik heb geen 4p-4p kabeltje.

Verwijderd

Topicstarter
Met een USB-kabeltje wordt mijn camera wél herkend in Windows Movie Maker.
Wat is het verschil juist tussen Firewire en USB2.0: is er kwaliteitsverlies bij USB2.0?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
Je kan de camera proberen in een andere computer met fire-wire te steken om te kijken of ie daar wel werkt (als check of de camera en kabel goed zijn). Verder, staat er bij de firewire drivers "Texas instruments..." ? Zo niet dan kan dat problemen geven. Firewire port kan ook kapot zijn (dingen zijn officieel niet hot-plugable).

Heb je geen firewall draaien op de firewire port die dingen blokt?

Hij hoort trouwens direct de camera te herkennen.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply !!

Mijn pc is helaas de enige met Firewire hier thuis :(
Bij mijn firewire drivers zie ik niets van Texas Instruments, ik zie volgende drivers (via Apparaatbeheer):
1394bus.sys, arp1394.sys, enum1394.sys, nic1394.sys, ohci1394.sys.
Onder Netwerkadapters staat ook "1394-netwerkkaart" met locatie: "op VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller"
Tevens staat daar bij Overige apparaten (driver niet gevonden):
- 802.11g WLAN
- Multimediacontroller
Ik heb firewall en antivirus uitgeschakeld/afgesloten via de taskbar.
Volgens sommige bronnen moet je een firewire kabel aansluiten als én pc én camera uitstaan, waarna je ze pas mag opstarten. Ook dit lukt niet.

• Basinas
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 19:21
die netwerkadapter is alleen maar bedoelt om computers met elkaar te verbinen met elkaar volgens mij.
niewste drivers geinstaleerd,
misschien is het kabeltje wel stuk. of probeer een andere poort, bij mij is namelijk zo dat ik perse de eerste poort moet gebruiken, erg vaag.
zelf start ik eerst de computer op en steek daarna pas de camera erin (gebruik ook een 4p-6p)

suc-6

edit:
over dat kwaliteits verlies. usb2.0 is misschien wel sneller 480mbit/s en firewire 400mbit/s (heb ook al 800mbit/s) maar omdat firewire een eigen chip gebruikt heeft hij minder data verlies en is toch sneller. usb gaat namelijk via de CPU volgens mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Basinas op 03-04-2007 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firewire kabel eens getest op een externe harde schijf die ook een 4pin firewire ingang heeft, en ook deze wordt niet herkend in winXP.
Ik heb dus:
- firewire kabel ingeplugd
- hdd ingeschakeld
- nu zou er een nieuwe hdd moeten staan in 'Deze Computer' ?

Hoe kan ik uitsluiten dat de firewire poort óf de 1394-verbinding niet defect zijn?

• Basinas
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 19:21
heb je al een andere kabel geprobeert, anders is denk ik je firewire kaart kapot
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:43:
Ik heb de firewire kabel eens getest op een externe harde schijf die ook een 4pin firewire ingang heeft, en ook deze wordt niet herkend in winXP.
Ik heb dus:
- firewire kabel ingeplugd
- hdd ingeschakeld
- nu zou er een nieuwe hdd moeten staan in 'Deze Computer' ?

Hoe kan ik uitsluiten dat de firewire poort óf de 1394-verbinding niet defect zijn?
als windows de software automatisch instaleert dan wel ja (de software via windows, plug and play)
zie je de hard disk wel in apparaatbeheer, zo nee, dan nieuwe kabel proberen, andere firewire pooort en anders een andere firewire kaart

[ Voor 81% gewijzigd door Basinas op 05-04-2007 22:11 ]

Pagina: 1